Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työnantajasi on suhtautunut sairaslomiisi?

Vierailija
09.11.2020 |

Minä sain huudot, varoituksen ja irtisanoutumiskehoituksen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikossa? Miten usein saikutat? 

Vierailija
2/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihkeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikossa? Miten usein saikutat? 

Monikkoon laitoin kyllä.

Olen ollut viisi vuotta saman työnantajan palveluksessa ja ollut sinä aikana kaksi kertaa sairaslomalla, yhteensä viisi päivää. Nyt sairastuin pahasti fyysisesti ja jouduin olemaan viisi viikkoa sairaslomalla.

Ap

Vierailija
4/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti. Pyydetään todistus jos poissaolopäivien määrä sen vaatii. Työt organisoidaan eteenpäin mikäli mahdollista.

Vierailija
5/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksi päivää poissa sairaanhoitajan luvalla ja sain moitteet" meillä kelpaa vain lääkärin kirjoittama todistus, mutta menköön tämän kerran".

Seuraavan kerran olin viisaampi ja menin pienen vaivan vuoksi lääkäriin, joka ihmetteli miksi moisen vaivan takia lääkäriä vaivaan. Kerrottuani työnantajani vaatimuksen sanoi lääkäri, että hoitaja olisi kirjoittanut kaksi päivää, mutta minä kirjoitan viikon jos kerran tuollaisia työnantajia vielä on.

Vierailija
6/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään ongelmaa ole ollut. Ei nykypäivänä kannata liian raskaasti työtä ottaa. Kannattaa kuitenkin opiskella ja pitää ammattitaitoa yllä, jotta ei joudu tuuliajolle. Alasta myös kiinni ja toisaalta myös jossain määrin paikkakunnasta, perhetilanteesta yms., miten voi töitä vaihdella yms. Ite oon rennon hyvin ottanut, nähnyt 5 eri työnantajaa ja nyt 58-vuotiaana vielä uuteen kiinni. Saikuillakin voi olla, mutta kannattaa ottaa työt rennon hyvin, ilman turhaa ressaamista.

Vierailija
7/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, ap. Olet huonossa kunnossa ja työnantaja käyttäytyy noin. Kammottavaa ja väärin tietysti.

Ei omakaan työnantajani tietysti sairastumisesta ääneen riemuitse, mutta hyvin asiallisesti ottaa vastaan tiedon ja toivottaa ystävällisesti paranemista. Asiat asioina.

Kukaan ei sairastu tai joudu onnettomuuteen tahallaan. Eikä se sairastaminen niin hääviä ole, että kenenkään kannattaisi kadehtia.

Voimia ja tervehtymistä, ap! Jätä nyt vain se moukka omaan arvoonsa ja unohda työasiat. Sitten paremmalla aikaa katselet uuden työn. Varmasti löydät parempaa.

Vierailija
8/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työantajani oli kanssani yhtä mieltä siitä, että oksennustaudissa on parempi olla kotona kuin toimistolla. Tässä ainokainen sairauslomapäiväni kahden vuoden työsuhteen aikana.

Vierailija
9/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa, ap. Olet huonossa kunnossa ja työnantaja käyttäytyy noin. Kammottavaa ja väärin tietysti.

Ei omakaan työnantajani tietysti sairastumisesta ääneen riemuitse, mutta hyvin asiallisesti ottaa vastaan tiedon ja toivottaa ystävällisesti paranemista. Asiat asioina.

Kukaan ei sairastu tai joudu onnettomuuteen tahallaan. Eikä se sairastaminen niin hääviä ole, että kenenkään kannattaisi kadehtia.

Voimia ja tervehtymistä, ap! Jätä nyt vain se moukka omaan arvoonsa ja unohda työasiat. Sitten paremmalla aikaa katselet uuden työn. Varmasti löydät parempaa.

Kiitos

Aika pohjamudissa tällä hetkellä tarvon. Sain tämän sairauden loppuelämän riesaksi ja sen lisäksi joudun vielä töissäkin sietämään epäasiallista käytöstä.

Tällä viikolla minulla onkin työhaastattelu niin katsotaan josko asiat tästä etenee parempaan suuntaan.

Ap

Vierailija
10/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työpaikassa 9 vuotta. Kerran olin itse 4 päivää flunssassa 3 vuotta sitten, ei sanonut mitään. Toisen kerran olin poissa kun lapsella oli flunssa eikä sitä voinut hoitoon viedä. Onneksi minä ja lapseni emme juuri sairastele.

Vierailija
11/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työantajani oli kanssani yhtä mieltä siitä, että oksennustaudissa on parempi olla kotona kuin toimistolla. Tässä ainokainen sairauslomapäiväni kahden vuoden työsuhteen aikana.

Olet onnekas kun sulla on fiksu pomo.

Mä jouduin olee ripulissa töissä. Tai "jouduin", ei ollut siis kanttia sanoa pomoa vastaan. Oli aika mielenkiintoiset kaksi päivää aspahommissa:D

Vierailija
12/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilee että saikutan turhaan mutta kun menen kipeänä töihin niin valittaa siitäkin.

Vierailija
13/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain potkut, koska sairausloma oli masennuksen vuoksi eivätkä siitä tykänneet. Mentiin käräjille. Voitin.

Vierailija
14/35 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti on suhtautunut. Olen ollut nyt 4,5 kuukautta sairauslomalla ja lomaa on vielä ainakin 2,5 kuukautta. Edellisen kerran olin saikulla kahdeksan vuotta sitten, silloin 5 viikkoa leikkauksen takia.

Vierailija
15/35 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Ap olet ammattiliitossa. Tapauksesi kannattaisi viedä luottamusmiehelle, ja hänen palveluksensa eivät kuulu liittoon kuulumattomille. Liittoon kuulumattomat ovat tällaisissa tapauksissa täysin oman onnensa varassa.

Vierailija
16/35 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne esimiehet ja työnantaja nyreissään, aina kun joku joutuu olemaan pois töistä. Toiset näyttävät sen, toiset eivät.

Joutuu hankkimaan sijaisen tai järkkäilemään työt töissäoleville, onhan se ymmärrtettävää.

Ei noita sanomisia kannata ottaa vakavasti, ne unohtuu sinne jonnekin myös työnantajalla itsellään, elämä jatkuu töissä vaikka yksi onkin miehityksestä poissa.

Ei sitä poissaolijaa muisteta sen kummemin, kun töitä painetaan menemään.

Ei tämä nyt mikään luottamusmies asia ole, ihan lapsellista tuollaista ehdottaakin.

Paranemisia ja valoisampaa mieltä ap:lle.

Vierailija
17/35 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain potkut, koska sairausloma oli masennuksen vuoksi eivätkä siitä tykänneet. Mentiin käräjille. Voitin.

Älä höpsi. Harvoin, erittäin harvoin noita asioita käräjillä puidaan.

Kuka maksoi oikeuskulut?

Ja jos on pitkällä, erittäin pitkällä sairauslomalla ja usein, työnantaja voi kyllä irtisanoa työntekijän, koska katsotaan, ettei hän ole työkykyinen nykyiseen työhönsä.

Masennuksesta kirjoitetaan yleisesti tosi pitkiä sairaslomia, se on yleisesti tiedossa.

Vierailija
18/35 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tarinaasi, keksit sen itse, siis nuo muka käräjät.

Vierailija
19/35 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sairaUsloma.

T. pilkunviilaaja

Vierailija
20/35 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies toivottaa yleensä pikaista paranemista.