Miksi kukaan keittäisi kahvia yhdeltätoista yöllä?
Taas se tapahtui. Naapuri keittää kahvia. Tuoksu tulee meille. On ihan hirveän epäilyttävää, että joku kahvittelee siihen aikaan kun kunnon ihmiset ovat menossa nukkumaan. Olen kehittänyt useita eri teorioita sille, miksi näin kukaan tekisi, ja kaikki ne vaativat joko yhteydenottoa virkavaltaan tai tarkempaa naapurin kyttäämistä. Ehkä jopa jonkinlaista kontaktinottoa, kuten tervehtimistä. Sitä en kuitenkaan uskalla tehdä, kamalaa jos pitää sitten joka kerta moikata kun rapussa näkee.
Joten miksi sinä keittäisit kahvia tähän aikaan? Eikö se ole aivan epänormaalia?
Kommentit (46)
Veikkaan et on lähdössä murtokeikalle aina öisin
Sehän poistaa päänsärkyä, muun muassa.
Jos se juo iltakahvit. Mun lapsuudessa isän luona juotiin iltakahvit ennen nukkumaanmenoa, äidin luona iltateet.
Ystäväni on kova kahvinjuoja ja monesti yöllä herätessään keittelee itselleen kahvit ennen kun jatkaa uniaan.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 23:32"]
Ite rkastan kahvia ja voisin juoda sitä vaikka kuinka paljon. Harmi, että kofeiini vaikuttaa muhun niin herkästi, että jos juon iltakuuden jälkeen kahvia niin unta saan aikasintaan aamuyöstä. Oon kateellinen kun moni kaveri keittää iltakahvit vaikka just 11 aikaan ennen nukkumaanmenoa, ja ite joudun juomaan jotain kaakaota tms :( Olis ihanaa jos vois juoda vielä iltakahvit tähän aikaan!
[/quote]
Juo kofeiinitonta kahvia, niin mäkin teen. Eihän se ihan 100% kofeiinitonta ole, mutta jos et nyt ihan yliherkkä kofeiinille ole, niin luulisi sen käyvän.
Mä tykkään juoda iltakahveja. Jos olen vapaaherrana (työttömänä), niin juon tavallista kahvia, koska aamulla ei tarvitse herätä aikaisin. Jos olen töissä (tai on muuta aamumenoa), niin sitten juon kofeiinitonta.
Jos vain tekee mieli kahvia? Monilla ihmsillä on tapana juoda iltakaffet. Toinen syy on esim vuorotyö.
se on saanut uutta huumetta, jota käytetään liuottamalla se kahviin. Toimii tähän aikaan, koska päivällä voisi joku tulla kesken keitosten yllätysvierailulle.
Nyt ap soitat nopeasti poliisit paikalle! Huumeen nimeä en nyt muista, kuulin huumepoliisituttavalta tästä. Poliisit varmasti tietävät, kun kerrot.
Minä tekisin valituksen ja yrittäisin saada häirikölle häädön. Ei kukaan normaali ihminen ole jalkeilla enää tuohon aikaan.
Oscarit alkaa vasta neljältä itse keitin koska työskentelen taiteeni parissa että anteeksi kun olen tälläinen kriminaali. Jos haluut voit keittää kahvit niin jaksat kytätä tekemisiäni koko yön.
Et nyt vaan rupea mitään kontaktia ainakaan ottamaan!! Ensin tutkit tilannetta (nk. kyttäät) viikkotolkulla ja soitat poliisit paikalle heti jos jotain vähänkään epäilyttävää ilmenee.
Mutta älä mene tervehtimään, saatikka muuta puhumaan. Noista iltakahvinkeittäjistä ei oikeasti tiedä..
T: kerran itsekin vastaavassa tilanteessa ollut ja siitä oppinut
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:03"]
se on saanut uutta huumetta, jota käytetään liuottamalla se kahviin. Toimii tähän aikaan, koska päivällä voisi joku tulla kesken keitosten yllätysvierailulle.
Nyt ap soitat nopeasti poliisit paikalle! Huumeen nimeä en nyt muista, kuulin huumepoliisituttavalta tästä. Poliisit varmasti tietävät, kun kerrot.
[/quote]
mäkin oon kuulut tosta, jostain Virosta sitä tuodaan.
Siitä huumaantuu hengittämälläkin, siksi se liuotetaan just kahviin ja kahvi höyryy. Kaverin talossa naapuri oli hommaillut tota ja ilmastoinnin kautta se oli levinnyt koko taloon. Koko naapurusto oli hoiperrellut rappukäytävässäå ja pihalla seuraavan vuorokauden ja osa nähnyt pikku-ukkoja. Kukaan ei ollut tajunnut mennä töihin ja muutama oli saanut potkut.
Kannattaa oikeasti soittaa ennen kun tilanne lähtee käsistä. Jos ehdit hengittää sitä, et tajua enää soittaa yhtään mihinkään!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 01:03"]
[/quote]
mäkin oon kuulut tosta, jostain Virosta sitä tuodaan.
Siitä huumaantuu hengittämälläkin, siksi se liuotetaan just kahviin ja kahvi höyryy. Kaverin talossa naapuri oli hommaillut tota ja ilmastoinnin kautta se oli levinnyt koko taloon. Koko naapurusto oli hoiperrellut rappukäytävässäå ja pihalla seuraavan vuorokauden ja osa nähnyt pikku-ukkoja. Kukaan ei ollut tajunnut mennä töihin ja muutama oli saanut potkut.
Kannattaa oikeasti soittaa ennen kun tilanne lähtee käsistä. Jos ehdit hengittää sitä, et tajua enää soittaa yhtään mihinkään!
[/quote]
Hengityssuojain varmaan auttaisi ap:ta, jos löytyy ja sitten soitto hätäkeskukseen? Viranomaisia odotellessa voi jakaa hengityssuiojaimia naapureillekin.
Aika hauska ongelma taas :D Ihmiset elää eri rytmeissä monista eri syistä. Mä olen tällainen yökukkuja ja teen tässä opiskelujuttuja vielä. Ajattelin kohta laittaa sumpit valumaan, kun yötöissä oleva mies tulee käväisemään kahvilla kotona. Kaikilla kahvi ei vie "yöunia". Mä ainakin tykkään lähinnä sen mausta ja siitä fiiliksestä, kun saat höyryävän kupillisen kouraan. Piristävä vaikutus kahvilla on (itseeni) lähinnä aamulla, ei päivä lähde muuten kunnolla käyntiin. Tämän yökupposen jälkeen painun varmaan pehkuihin :)
Jos olisin poliisi ja joku soittaisi asianaan naapuriin "yöllinen" kahvinkeitto niin nauraisin kyllä makeasti! Älkäähän tehkö ongelmia sinne, missä niitä ei ole. Elämä on paljon mukavampaa siten.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 02:09"]
Jos olisin poliisi ja joku soittaisi asianaan naapuriin "yöllinen" kahvinkeitto niin nauraisin kyllä makeasti! Älkäähän tehkö ongelmia sinne, missä niitä ei ole. Elämä on paljon mukavampaa siten.
[/quote]
Juu, mutta nyt on kyse tod.näk. laittoman huumeen käytöstä!!! Etkö lukenut aiempia viestejä?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 02:15"]
[/quote]
Juu, mutta nyt on kyse tod.näk. laittoman huumeen käytöstä!!! Etkö lukenut aiempia viestejä?
[/quote]
ai jos yöllä keittää kahvia niin nyt se onkin huumeiden käyttöä? Nyt ulla taalasmaat lopettakaa tollanen spekulointi ja harhaluuloisuus, suosittelen syväst hoitoon menemistä.
Jos se onkin hämäyskeino? Huijaa että on kotona ja poistuu tikapuiden kautta panemaan jotain naapuria? On huomannut, että olet ap herkkä kyttäilemään eikä uskalla liikkua rappukäytävässä, näkisit että menee naapuriin. Keittää kahvia hämätäkseen, että on kotona! Nyt ap kuulostelet, kuuluuko mistään aina samanaikaisesti jotain nitinää ja natinaa, selviä irstauden ääniä!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 02:15"]
[/quote]
[/quote]
Mitähän säkin jostain huumeista olet tietävinäsi, kun sua häiritsee kahvinkeittokin?
kofeiiini rentouttaa, on helpompi nukkua. en ikinä juo aamukahvia vaan superfoodien
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 00:32"]Jos se juo iltakahvit. Mun lapsuudessa isän luona juotiin iltakahvit ennen nukkumaanmenoa, äidin luona iltateet.
[/quote]
mun lapsuudenkodissakin juotiin/juodaan edelleen aina iltakahvit :)
Ite rkastan kahvia ja voisin juoda sitä vaikka kuinka paljon. Harmi, että kofeiini vaikuttaa muhun niin herkästi, että jos juon iltakuuden jälkeen kahvia niin unta saan aikasintaan aamuyöstä. Oon kateellinen kun moni kaveri keittää iltakahvit vaikka just 11 aikaan ennen nukkumaanmenoa, ja ite joudun juomaan jotain kaakaota tms :( Olis ihanaa jos vois juoda vielä iltakahvit tähän aikaan!