Miksi kukaan keittäisi kahvia yhdeltätoista yöllä?
Taas se tapahtui. Naapuri keittää kahvia. Tuoksu tulee meille. On ihan hirveän epäilyttävää, että joku kahvittelee siihen aikaan kun kunnon ihmiset ovat menossa nukkumaan. Olen kehittänyt useita eri teorioita sille, miksi näin kukaan tekisi, ja kaikki ne vaativat joko yhteydenottoa virkavaltaan tai tarkempaa naapurin kyttäämistä. Ehkä jopa jonkinlaista kontaktinottoa, kuten tervehtimistä. Sitä en kuitenkaan uskalla tehdä, kamalaa jos pitää sitten joka kerta moikata kun rapussa näkee.
Joten miksi sinä keittäisit kahvia tähän aikaan? Eikö se ole aivan epänormaalia?
Kommentit (46)
Minä keitän, jos pitää valvoa esim. neljään tekemässä koulutehtäviä. Kahvi ei vaikuta unensaantiini, saan aina sen juomisenkin jälkeen unta. Jos hän pitää kahvista?
Heh, ajattelin itse asiassa käydä keittämässä kahvia. Keitän aika usein tähän aikaan illasta/yöstä.
Olen yöeläjä eikä kahvi noin muutoinkaan valvota minua joten miksi en sitten joisi sitä jos kerran tekee mieli.
Valvoo yöllä. Me keitettiin pari päivää sitten kahvia yhdeltä yöllä. Omaa aikaa, kun vauva nukkuu. Tosin kostautuu sitten aamulla, kun vauva herää "kukonlaulun aikaan", eli noin yhdeksältä...
Minäkin keittelen kahvia milloin sattuu, joskus myöhäänkin. Tekee vain mieli, ei sen kummempaa. Ei vaikuta unen saantiini.
Minä juon iltakahvin ennen nukkumaan menoa. Jollain se on iltatee, jollain iltakahvi.
Opiskeluhommat minullakin tulee mieleen.
Kahvin piristävä vaikutus on kuitenkin lähinnä uskomuksellista. Minulla ainakaan ei vaikuta unensaantiin mitenkään vaikka joisinkin illalla.
Se mikä on yötä, vaihtelee persoonan mukaan. Ymmärrän, että käsite "yhdeltätoista yöllä" sopii sinun vuorokausirytmiisi. Minä ehkä puhuisin "yhdeltätoista illalla" ja nyt hoitovapaalla koen yöksi esim. aamu seitsemän.
Kello on nyt yhdeltätoista illalla ja vauva kävi juuri nukkumaan. Nyt aion rauhassa lueskella useamman tunnin. Aamulla nukutaan yleensä vauvan kanssa yhteentoista aamulla (joillekin se on päivää, minullekin töissä ollessani) ja lähdetään sitten vähän puolen päivän jälkeen ulos.
Voisihan tässä nyt kahvit keittää.
Siis kovasti kiitoksia neuvoista. Olen siis ketjun aloittaja, ja aivan järkyttynyt tästä kaikesta, mitä siellä tosiaan voi tapahtua. En olisi hoksannutkaan kaikkea ilman teitä!
Mutta nyt, kun mietin, niin tosiaan täällä on tosiaan tapahtunut monia kummallisia asioita, kuten että pyykkituvassa on käytetty hajustettuja pyykinpesuaineita, vaikka kielsin sen ihan itse. Eli huumehommat on käynnissä, ja näillä hajuilla yritetään sitä nyt peittää.
Ensi yönä käyn kurkkimassa postiluukusta, vaikka kyllä vähän pelottaa. Varmasti epävakaa naapuri eikä tiedä mitä tapahtuu. Otan ehkä kirveen mukaan turvaksi. Mutta eihän tämmösestä hommasta nyt yhtään mittään tule, että meidän talossa, jossa on siis omistusasuntoja, aletaan kahvia keittämään ja huumeita jakamaan. Kannattaako soittaa poliisille ennen vai jälkeen kun olen itse käynyt selvittämässä asian? Mitä luulette?
Aloittaja.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 17:29"]
Siis kovasti kiitoksia neuvoista. Olen siis ketjun aloittaja, ja aivan järkyttynyt tästä kaikesta, mitä siellä tosiaan voi tapahtua. En olisi hoksannutkaan kaikkea ilman teitä!
Mutta nyt, kun mietin, niin tosiaan täällä on tosiaan tapahtunut monia kummallisia asioita, kuten että pyykkituvassa on käytetty hajustettuja pyykinpesuaineita, vaikka kielsin sen ihan itse. Eli huumehommat on käynnissä, ja näillä hajuilla yritetään sitä nyt peittää.
Ensi yönä käyn kurkkimassa postiluukusta, vaikka kyllä vähän pelottaa. Varmasti epävakaa naapuri eikä tiedä mitä tapahtuu. Otan ehkä kirveen mukaan turvaksi. Mutta eihän tämmösestä hommasta nyt yhtään mittään tule, että meidän talossa, jossa on siis omistusasuntoja, aletaan kahvia keittämään ja huumeita jakamaan. Kannattaako soittaa poliisille ennen vai jälkeen kun olen itse käynyt selvittämässä asian? Mitä luulette?
Aloittaja.
[/quote]
Soitat tietysti poliisille, kun "tilanne on päällä" ja kyttäät samalla ovenraosta/käyt haistelemassa rappukäytävässä ja varovasti kurkistelet naapurin postiluukusta. Selostat samalla poliisisedälle puhelimeen kaikki havainnot ja pyydät palkkiota etsivän työstä! Haistele varovasti, ettet pökerry ja kerro jo valmiiksi poliisille puhelimessa, että jos puhut ihan höpöjä, johtuu se siitä, että naapuri keittelee todennäköisesti sitä Virolaista muuntohuumetta. Raportoithan ap tänne kaiken mitä tapahtuu, tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 17:29"]
Aloittaja.
[/quote]
Säikäytät vaan ne kunnolla niin oppivat olemaan. Huuda "nyt minä kusen postiluukusta" ja kaada ananasmehua perään.
Vuorotöissä, lähdössä töihin kahdeksitoista. Tai vaihtoehtoisesti opiskelija, jolla tentti aamulla ja vielä pitäisi lukea ja pysyä hereillä.
Kiitos tsempistä. Mää palaan asiaan.
ap.
Minä keitän parhaillaan tomaattikeittoa. Olen kipeänä eikä tänään oikein ole mikään mennyt alas. Nyt tuli nälkä joten keitto on tekeytymässä.
Ihan sama mitä naapurit mahdollisesti ajattelisi tai on ajattelematta.
Itse saatan keittää kahvia ennen työvuoroa, yötöissä kun olen. Kaikki kun eivät ole töissä arkisin klo 8-16...
On kyllä epäilyttävää. Kirjoita lappu?
Siksi että haluaa juoda kahvia... mitäs ihmeellistä tuossa on? Syitä voi olla monia. Minulle ainakaan ei kahvi vaikuta uneen mintenkään!
Minäkin keittelen joskus myöhään illalla kahvia. Syynä on usein se, että katselen vaikka myöhäisillan elokuvaa, teen työjuttuja tietokoneella tms. Kahvi vaikuttaa minuun ehkä aavistusen piristävästi. Unen saantiin se ei kuitenkaan liiemmin vaikuta.
Tiedän miltä susta tuntuu. Mulla on sama homma yläkerran naapurin kanssa joka käy aamulla paskalla. Siis hirveä molskahdus kuuluu aina aamulla kun se herää ja ite oon sellanen iltakakkaaja.
Jos se on vuorotöissä.