Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten kotivärjäys tummasta blondiksi, tuhoontuomittu ajatus?

Vierailija
02.03.2014 |

Onnistuuko tummanruskeasta hiusväristä blondiksi värjääminen kotioloissa minkälaisella menestyksellä, onko kokemuksia? En ole koskaan oikein värjäillyt omatoimisesti, ilmeisesti joku värinpoisto tehtävä eka? Oma väri tuolla jossain on aika vaalea (maantienharmaa) ja nyt siis tumma väri päällä mutta blondiksi haluaisin :-)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mustat hiukset, n. 3 vuotta olin värjännyt mustiksi ruskeista. Sitten jossain vaiheessa halusin blondit, ja lopetin värjäämisen n. 3 kk ajaksi. Sitten parturissa kaksi blondausta. 

Tuloksena vaaleat hiukset, ja hopeashampoota käyttämällä sain platinanvaaleat. Ei se kovin vaikeaa siis minun kohdallani ollut.

Vierailija
22/38 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti onnistu, jää keltaiseksi. Pääset kampaajalla halvemmalla, koska tarvitset niitä värinpoistoja ja värejä niin paljon. Kampaaja ei välttämättä onnistu enää kääntämään sitä keltaista vaan tulee vihreä, koska hiukset on niin rakoilla kotikäsittelyistä. Jos saat jollain värjättyä (kun olet poistanut värin ensin) kohtalaisen tuloksen, se on muutaman pesun jälkeen keltainen ja tajuat sen itse vasta, kun joku huomauttaa. En suosittele siis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkaksi menee tukka jos yrittää nopealla tahdilla kotona..

Vierailija
24/38 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkaksi menee tukka jos yrittää nopealla tahdilla kotona..

Vierailija
25/38 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tummalla värjättyyn laittaa platinanvaalean, tuleeko oranssi ?

Jossain lorealin värissä luvattiin, että vaalentaa 8 astetta. Vaalentaakohan edes luonnollista hiusta niin paljon?

Vierailija
26/38 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla millainen hiuslaatu? Itselläni esimerkiksi on liukas lasimainen hius jopa värjäyksien jälkeen. Kokemukseni värinpoistosta edes kampaajalla eivät ole hyviä. Kummallakin kerralla tämä tosin tehtiin maassa, jossa kampaajilla oli joku ihme vimma vetää  luonnostaan keskiruskeat hiukseni blondiksi (ja kyllä, olen aiemminkin asiasta palstalla avautunut). Ensimmäisellä kerralla pohjalla oli myös musta värjäys, ei tosin montaa kerrosta, koska hiukset olivat noin 5 senttiä pitkät päältä, niskasta lyhyemmät. Mieskampaaja oli skeptinen ihan oman platinablondi-ideani kuulleessaan,  mutta hänen naispuolinen kolleegansa, joka oli myös pomo ja kouluttaja, oli sitä mieltä, että kokeillaan vaan värinpoistoa. No, aika hyvin se lähtikin kerralla. Tosin samalla lähti päänahka ja noin kaksi senttiä hiusten latvoista. Väri oli aluksi keltainen, kaksi viikkoa myöhemmin blondattiin platinaksi. Olin kesätöissä ravintolassa tarjoilijana, hirveän kiva ei ollut niissä kanariankeltaisissa hiuksissa illassa kymmenille ellei sadoille ihmisille näyttäytyä. Köyhänä opiskelijana minulla ei ollut myöskään lopulta varaa rampata kampaajalla joka neljäs viikko hoitamassa juurikasvua, ja kotiblondaus jäi todella kellertäväksi, joten halusin palata helpompaan väriin melko pian. 

Toisella kerralla hiukseni olivat noin 7-8 senttiä pitkät. Latvoissa oli jonkin verran hyvin lähellä omaa hiusväriäni olevaa väriä, juurikasvua oli noin 3 senttiä. Tarkoitus oli tuolloin kasvattaa hiuksia, ja väri kokonaan pois, ja ottaa ehkä vaaleita raitoja polkkatukkapituisiin luonnollisen värisiin hiuksiin. No, jotenkin salongin omistaja (mies) puhui minut ympäri blondaukseen, ja lyhyeen graaffiseen leikkaukseen, oli käynyt jonkun kansainvälisesti kuuluisan kampaajan kurssit Barcelonassa. Tällä kertaa blondaus onnistui kerralla hyvin. Parin kuukauden kuluttua - tämä oli ennenkuin digikameratkaan yleistyivät -  kuitenkin näin kuvia itsestäni blondina, enkä oikein tunnistanut itseäni, ja halusin palata luonnollisempaan väriin.

No, kummallakin kerralla se paluu omaan väriin osoittautui todella vaikeaksi. Ensimmäisellä kerralla yritin värjätä hiuksia punaisiksi, mutta noin kaksi senttiä yhteensä viiden sentin pituisista hiuksista jäi vaaleanpunaisiksi, kun se väri ei tarttunut. Käytin lopulta kuukauden ruokarahat parturilla, jolta sain myös vielä täysin kampaamokamaa ollutta suoravärisamppoota. Onneksi hiukset olivat niin lyhyet, että latvat kasvoivat ulos parissa kuukaudessa. Toisella kerralla halusin luonnollisen värin takaisin, ja kävin samassa salongissa, jossa hiukseni oli blondattu jo kahdesti. Siellä hiuksiini palautettiin ensiksi punapigmentti, ja vasta sitten laitettiin päälle joku kullanruskea. Tästä huolimatta hiusten latvat sävähtivät vihreään, ja käytin taas sävyttävää samppoota kuukausi tolkulla.

Tuon kokemuksen jälkeen pidin hiukset viisi vuotta kuta kuinkin luonnollisen värisinä lisäten vain sävyä, kunnes taas kampaaja ylipuhui minut, tällä kertaa tummanruskeaan väriin. Tästä väristä pidin, ja se sopikin minulle (isäni suvussa on hyvin tummahiuksisia henkilöitä, isäni mukaanlukien). Raskaaksi tultuani lopetin kuitenkin hiusten värjäyksen kokonaan ensimmäisen kolmanneksen ajaksi, ja kuinka ollakkaan, tykkäsin juuresta pukkaavasta väristä paljon. Nyt olen urhoollisesti vain kasvattanut tummempaa väriä pois. Olen värjännyt juurikasvua vain lähellä luonnollista hiustenväriäni olevalla kevytvärillä. Olen toki sitä väriä laittanut antamaan sävyä myös latvoihin, jottei kuontalo näytä aivan törkeältä. Nyt melkein omaa väriä alkaa olla hiuksissa jo 10-15 senttiä, lyhemmissä kerroksissa melkein puolet. Ajattelin, että kun vielä muutaman kuukauden jaksan näitä kasvatella, käyn kokeilemassa värinpoistoa latvoista kampaajalla. Jos latvat menevät ihan kamalaan kuntoon, hiukset ovat jo niin pitkät, että saan vain kevytvärillä värjätystä osasta kivan, pitkän polkan. 

Mutta siis jos todellakin haluat pois mustasta, niin suosittelen ehdottomasti kampaajaa, ja hyvin asteittaista prosessia ruskean ja "mansikkablondin" värin kautta. 

Vierailija
27/38 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki kotivärinpoistoon: levitä hiuksiin ja erityisesti päänahkaan kookosöljyä. Anna vaikuttaa 1-2 tuntia ja laita värimpoisto päähän. Älä pese öljyä välissä pois. Tee värimpoisto normaalisti
Oon itse tehnyt kolme värinpoistoa ja hiukset ihan hyvässä kunnossa. Öljy suojaa päänahkaa tosi hyvin.

Vierailija
28/38 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni nuoruuden hölmöilyt hiusvärien kanssa. Olen 50-v. eukko ja joskus parikymppisenä saimme ystävien kanssa idean värjätä hiukset mustiksi. Me kaikki olimme blondeja. Siihen aikaan hiusvärit olivat aivan toista kuin nykyään, ostimme jotain tököttiä kempparista, muistan että se oli lasipullossa. No, käsittelyn jälkeen hiuksista tuli mustat ja kiillottomat. Jonkun aikaa juurikasvuun kyllästyneinä päätimme palata takaisin blondeiksi, eikun ostamaan vaalennusainetta. Vaalennuskäsittelyn jälkeen kaikkien hiukset olivat kirkkaan oranssit. Eikun kampaajalle kysymään, onko mitään tehtävissä. Järeän käsittelyn jälkeen ja 10 cm. lyhyemmillä hiuksilla olimme jälleen omanvärisiä. Nykyiset keinot ovat aivan toiset, kuin 80-luvulla.

Vierailija
29/38 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmoset kullankeltaiset, vaaleanruskeat ja kupariset hiukset ollu ja siihen kokeilin Swartzkopfin Blonde L101:aa. Tosi hyvin lähti ja siihen oon päälle käyttänyt hopeeshampoota. En kyllä ois uskonu et lähtis, mut halusin sentäs kokeillä, että oisko mahollista saada blondia ilman värinpoistoa. Edessä uusi blondaus, jotta päästään lämemmäs platinaa. Hiukset ei mulla yhtään tuntunu vahingoittuneen, että älä turhaan hautaa haaveitas blondista. Mut jos on tosi tummat hiukset, nii suosittelen käymään ihan vaan varmuulta kampaajalla. Blondien hankinta vaatii kärsivällisyyttä.

Vierailija
30/38 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kyllä. Pari kertaa schwarzkopfin live color xxl-sarjan absolute platinum päähän ja parin viikon hopeashampoo-rumba niin avot.

Vierailija
31/38 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kyllä olemassa myös "värinpoisto", joka ei ole vaalennusaineella tehtävä! Se ei tee mitään luonnolliselle omalle hiukselle, vaan poistaa vain tummat värit hiuksesta ja kerta käsittelyllä.

B4 color värinpoisto, Oops värinpoisto, Cutrin värinpoisto jne...

Nämäkin toki ytyä kamaa, mutta huomattavasti hellempiä kuin nuo vaalennukset. Aiemmin puhuttiin joskus vaalennuksistakin ajatuksella, että ovat värinpoistoa ja tätä nimeä kampaamotkin vielä harhaanjohtavasti käyttävät, mutta siis oikea värinpoisto poistaa vain värjättyjä pigmenttejä ja on paaaljon hellempi hiukselle. Lopputuloksena siis se hius, jossa ei ole mitään väriä!Sen jälkeen voi käyttää mitä tahansa väriä kuin neitseelliselle hiukselle.

Vierailija
32/38 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin tekemään ensin raitoja ja siitä pikkuhiljaa lisäämään niitä...hopeashampoota ja 1-2 astetta vaalentavia hiusvärejä.. Näin sain alle vuodessa melkein mustista hiuksista blondit eikä tukka tippunut päästä eikä tarvinnut pelätä sitä kiljuvan keltaista pehkoa... Kerran aikaisemmin koitin mustaan tukkaan värinpoistoa yms ja luoja miten kamala se oli...pelkkää purkkaa koko hius ja keltainen ku mikä...hyi...niin ja sit kävi joku kämmi ja tukka oli harmaan/vihreä :(. Eli raitoja päähän ja hopeashampoota!

Vierailija
33/38 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, käy katsomassa kaksplussan blogeista my miracle x girl -blogistin postaus aiheesta. Taitaa olla hänen uusimnassa postauksessa..

Vierailija
34/38 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse värjäsin nopeasti tummasta vaaleaksi, hiuksia tippui n.10 cm. En suosittele.

Vierailija
35/38 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho oliki vanha ketju..t. 34

Vierailija
36/38 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin yli 10 vuotta kaupan väreillä tummanruskeaksi, välillä jopa mustaksi. Oma väri kupariin vivahtava vaalea. Kyllästyin jatkuvaan juurikasvun värjäykseen ja menin tutulle ammattitaitoiselle kampaajalle. Istuin lähes viisi tuntia kampaajan tuolissa, tuloksena 8-9 astetta vaaleammat hiukset eikä yhden yhtä purkkaantunutta hiusta. Tehtiin siis värinpoisto, sävytys, raitoja ja leikkaus, lopputuloksena kauniin kullanvaalea tukka eikä tietoakaan pissankeltaisesta. Tämä lysti kustansi kaikkinensa 190 e ja kaikki siis viidessä tunnissa. Kiitän onneani etten lähtenyt itse sähläämään lukuisten värinpoistojen kanssa!

Vierailija
37/38 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse värjäsin kotona mustasta blondiksi. Ensin laitoin värinpoiston (tuloksena tumman oranssi) parin päivän päästä vaalennusväri (tuloksena vaalean oranssi) ja sitten parin viikon jälkeen kun pidin taukoa värjäyksestä laitoin vielä yhden vahvan vaalennusvärin ja tuloksena keltaisen blondit hiukset. Ostin sitten hopeashampoota ja pesin sillä hiuksia useasti ja blondihan sieltä tuli :) En tosin tykännyt täysin kirkkaista blondeista ja laitoin päälle hunaja blondin, ja on muuten upea lopputulos! Työlästä ja kallista värjätä mutta oli kyllä kannatti :)

Vierailija
38/38 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun kampaajien on niin vaikea hyväksyä sitä että kotikonsteinkin voi saada onnistuneen värjäystuloksen. Minun hiukseni ovat pilalla huonon kampaajan takia, väri on epätasainen ja ruma. Ottaa niin päähän tämä kampaajien ylimielinen asenne vaikka heillä itselläänkään ei olisi riittävästi ammattitaitoa yksinkertaiseen värjäykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän