Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petossyyte niskassa

Vierailija
02.03.2014 |

Käytin mieheni pankkikorttia luvatta 10 000€ edestä ja mies haastoi oikeuteen. Erosimme ja 6v lapsi jäi minulle. Voinko joutua vankilaan? Kirjoitetaanko minusta lehteen niin että kaikki saavat tietää? Harkitsen itsemurhaa. En kestä elämää. Itken vain enkä voi nukkua. Otin loparit töistäkin. En ihan totta kestä elämää

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat epätasapainoiselta. Käy huomenna mielenterveystoimistossa juttelemassa.

Vierailija
22/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on summan puolesta ainakin törkeä petos. Törkeästä petkusta _vähimmäis_rangaistus on 4kk vankeutta. Ekakertalainen pääsee puolikkaalla. Kyllä sen kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua on jo kuulusteltu niin kerro mistä sinua tarkalleen syytetään? Petos voi olla irtokarkkien lisääminen pussiin punnituksen jälkeen tai satojen tuhansien eurojen hyödyn hankkimista. Poliisi on varmasti kertonut sinulle tarkemmin siitä mistä sinua syytetään.

16

Vierailija
24/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joudun vankilaan? Mitä sanon läheisille? En todellakaan ole tasapainoinen tällä hetkellä. En kestä elämää

Ap

Vierailija
25/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lehdissä on ollut juttuja ihmisistä, jotka on tuomittu satojen tuhansien, jopa miljoonan euron vuoksi ehdolliseen vankeuteen. Tuskin joudut vankilaan.

Vierailija
26/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 23:05"]

Eli joudun vankilaan? Mitä sanon läheisille? En todellakaan ole tasapainoinen tällä hetkellä. En kestä elämää

Ap

[/quote]

No ei kukaan nyt osaa varmaksi sanoa joudutko vankilaan. Läheisillesi kerrot rehellisesti tapahtuneesta. Ei tuo nyt pahimman luokan rikos ole vaan ihan inhimillistä. Kaikki asiat kyllä järjestyvät. Tämä on lyhyt jakso elämässäsi.

Vierailija
27/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu vankilaan. Tuomitaan ehdollisena, jos olet ensikertalainen. Yritä sopia miehesi kanssa ja maksaa takaisin. Lehdistöä ei tuollainen juttu kiinnosta, ja nimeäsi ei saa julkaista.

Ryhdistäydy lapsesi takia! Kun homma on ohi, niin ihmettelet vielä,miksi olit niin hermona.

Asianajaja

Vierailija
28/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että autoitte minua. Rehellisesti kerroin kaiken kuulusteluissa ja sanoin suostuvani korvauksiin. Haluaisin vielä tietää, kuinka kauan tätä ahdinkoa kestää? Kuinka pitkään joudun odottaa? Mitä tuon kuulustelun jälkeen tapahtuu?

Ap

Vierailija
29/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen, hengitä.

Ensikertalainen ei joudu vankilaan törkeästä petoksesta. Luultavasti saat ehdollisen tuomion ja yhdyskuntapalvelua. Oikeesti, et joudu vankilaan.

Nyt vaan yritä pitää lapsi mahdollisimman normaalissa arjessa kiinni. Vie päiväkotiin, hae normaalisti. Muista itse nukkua ja syödä sekä ulkoilla, koska ne tekijät vaikuttaa mieleen niin paljon. Ja varaa heti maanantaina aika terveyskeskukseen, mene kertomaan siitä ettet jaksa ja että tarvitset apua.

Tottakai tilanteesi tuntuu pelottavalta: kuulustelut on takana ja kaikki on ihan auki!!!! Syystäkin masentaa ja itkettää. Totuud on se, että me kaikki teemme virheitä. Niistä pitää ottaa opiksi ja mennä eteenpäin. Ei elämää kannata riistää 10 000€ takia. Eikä 100 000€ takia. Olet kuitenkin hyvä äiti kuusivuotiaallesi. Siinä on jo hemmetin hyvä syy elää!

Joten; nyt voit unohtaa linnareissut ja sen, että sinusta kirjoitettaisiin lehdessä nimellä. Ei sitä tehdä, tiedän sen. Nyt tärkeintä olisi saada sinulle apua jaksamiseen, ehkä rauhottavia ja mielialaa kohentavia lääkkeitä sekä terapiaa, että voisit käsitellä itsellesi vaikeat asiat: rikoksen ja eron kaikessa rauhassa, lapsen ollessa päiväkodissa.

Oikeudenkäyntiin menee vielä aikaa, älä turhaan murehdi. Se ei ole niin paha paikka kuin elokuvissa annetaan ymmärtää.

Ajattele tätä vähän kuin uuden elämän alkuna, kuinka vanha jää taakse ja uusi alkaa: nyt on vähän välivaihe mutta tuomion saatuasi alkaa uusi sivu. Oikeuslaitosta suurempi tuomitsija on yleensä ihminen itse.

Voimia <3

Vierailija
30/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 23:26"]Kiitos, että autoitte minua. Rehellisesti kerroin kaiken kuulusteluissa ja sanoin suostuvani korvauksiin. Haluaisin vielä tietää, kuinka kauan tätä ahdinkoa kestää? Kuinka pitkään joudun odottaa? Mitä tuon kuulustelun jälkeen tapahtuu?

Ap

[/quote]

Varaudu odottamaan kuukausia; kyse on "vain" pikkurötöksestä, kiireellisempiäkin tapauksia on ;-) Sinuun tullaan olemaan yhteydessä, luultavasti saat asianajajan ja hän kontaktoi sinua. Hän kertoo sitten sinulle, mitä ja milloin tapahtuu. Jos syyte sinua vastaan nostetaan, saat sitten myöhemmin kutsun oikeuteen.

Ei tämä ole maailman loppu, usko pois.

Vierailija
31/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 23:26"]Hyvä ihminen, hengitä.

Ensikertalainen ei joudu vankilaan törkeästä petoksesta. Luultavasti saat ehdollisen tuomion ja yhdyskuntapalvelua. Oikeesti, et joudu vankilaan.

Nyt vaan yritä pitää lapsi mahdollisimman normaalissa arjessa kiinni. Vie päiväkotiin, hae normaalisti. Muista itse nukkua ja syödä sekä ulkoilla, koska ne tekijät vaikuttaa mieleen niin paljon. Ja varaa heti maanantaina aika terveyskeskukseen, mene kertomaan siitä ettet jaksa ja että tarvitset apua.

Tottakai tilanteesi tuntuu pelottavalta: kuulustelut on takana ja kaikki on ihan auki!!!! Syystäkin masentaa ja itkettää. Totuud on se, että me kaikki teemme virheitä. Niistä pitää ottaa opiksi ja mennä eteenpäin. Ei elämää kannata riistää 10 000€ takia. Eikä 100 000€ takia. Olet kuitenkin hyvä äiti kuusivuotiaallesi. Siinä on jo hemmetin hyvä syy elää!

Joten; nyt voit unohtaa linnareissut ja sen, että sinusta kirjoitettaisiin lehdessä nimellä. Ei sitä tehdä, tiedän sen. Nyt tärkeintä olisi saada sinulle apua jaksamiseen, ehkä rauhottavia ja mielialaa kohentavia lääkkeitä sekä terapiaa, että voisit käsitellä itsellesi vaikeat asiat: rikoksen ja eron kaikessa rauhassa, lapsen ollessa päiväkodissa.

Oikeudenkäyntiin menee vielä aikaa, älä turhaan murehdi. Se ei ole niin paha paikka kuin elokuvissa annetaan ymmärtää.

Ajattele tätä vähän kuin uuden elämän alkuna, kuinka vanha jää taakse ja uusi alkaa: nyt on vähän välivaihe mutta tuomion saatuasi alkaa uusi sivu. Oikeuslaitosta suurempi tuomitsija on yleensä ihminen itse.

Voimia <3

[/quote]

Et tiedäkään, kuinka paljon viestisi merkitsee minulle. Olen niin hajalla ja häpeän itseäni. Vihaan itseäni. Ajattelen usein, että lapsellani on parempi ilman minua. Ruoka ei maistu, mikään ei kiinnosta, en pysty nukkumaan. Pelkään postintuloa ja kirjeitä käräjiltä. Pelkään niin paljon kaikkea, että räjähdän. Joka ilta menee itkiessä. Sinun viestisi rauhoitti minua ja ensimmäistä kertaa pitkään aikaan tunnen itseni rauhalliseksi. Jospa tänä yönä nukkuisin levollisesti.

Ap

Vierailija
32/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, oi miksi ihmiset menevät provon juttuihin mukaan?

Ruokaa ja vaatteita 10ke:lla ja nyt ollaan tekemässä itsaria :D

Vierailija
33/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin provo. Itsemurha on mielessäni siksi, että häpeän itseäni niin paljon. En ole nukkunut aikoihin kuin pari tuntia pintaliitounta yössä. Olen niin väsynyt, että itsemurhan ajattelu saa minut jotenkin palaamaan takaisin tähän todellisuuteen.

Ap

Vierailija
34/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusitko jotenkin aiheuttaa miehelle vahinkoa vai miksi teit niin?

Vierailija
35/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut aiheuttaa miehelle vahinkoa. Tässä on paljon pääni sisällä vellovaa tuskaa mukana. Narsistinen mies, joka hallitsi taloutta. Lapsi liian pienissä vaatteissa, tuli sanomista päiväkodissa. Siitä se lähti. Pelkään kaikkea mitä mies voi sanoa/manipuloida oikeudessa ja siksi pelkään joutuvani vankilaan.

Ap

Vierailija
36/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu vankilaan. Yritä sopia miehesi kanssa maksujärjestely, jolla lyhennät tekemääsi velkaa. Jos asia menee oikeuteen, katsotaan todennäköisesti lievennyksenä kaikki perheen elämättämiseen kuluneet rahat (ruokaostokset). 

Yritä rauhoittua, kyseessä on kuitenkin verrattain pieni summa. Saat asiasi järjestettyä aivan varmasti. Oikeusaputoimistosta saat apua. 

Vierailija
37/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä missään tapauksessa saa vankeutta vaan ehdollista. Toki sun pitää maksaa toi raha takaisin mutta saat varmasti maksuaikaa. Susta ei kirjoiteta missään lehdissä eikä työpaikkasi saa tietää. Irtisanoutuminen oli turhaa. Varaa aika psykiatrille ja kerro tilanteesta, saat keskusteluapua ja rauhoittavia.

Vierailija
38/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Siis uskooko joku tätä provoa tosissaan?

Jo aloitus "käytin mieheni pankkikorttia..." ja mies ei huomannut pankkikortin puuttuvan, vaan teit nuo kymppitonnin ostokset yhdessä päivässä ruokaa ja vaatteita.

Olisit edes aloittanut luottokortin käytöllä, niin olisi ollut edes teoriassa uskottavaa. Salli mun nauraa.

Vierailija
39/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä yhdessä päivässä kymppitonnia käyttänytkään vaan puolen vuoden aikana.

Ap

Vierailija
40/60 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ostoksistasi kuitit tallella, niin voit näyttää mihin olet rahat käyttänyt. Esim. lapsen vaatteisiin.