Makkari olkkariin, kummin päin?
Kommentit (25)
Mä taas laittaisin sängyn ikkunan viereen; näin nukkujalle parempi rauha, eikä niin haittaisi, jos sänky jäisi joskus petaamatta kun se kuitenkin jäisi tilanjakajan taakse. Toki olohuonepuoli tarvitsisi silloin todellä hyvän valaistuksen!
Koska sisääntulo on tuossa, ja jos sängyn eteen ei tule mitään suojaa, ja joskus on vaikka yövieraita jotka nukkuvat olkkarissa, laittaisin sängyn tuonne ikkunan viereen.
Jotenkin vaikea hahmottaa tota pohjapiirustusta. Mutta, jos oikein tulkitsen, että asunnossa on vain yksi ikkuna, niin haluaisin kyllä olohuoneen siihen.
Voisiko sänkyä erottaa "alkoviksi" niin, että se olisikin pitkän seinän suuntaisesti ja tilanjakajat sekä oven oikealle puolelle (tulee kyllä käytävä) ja vielä sängyn ja olkkarin väliinkin.
No, ehkä tästä tulee liian raskas systeemi
Miksi joku haluaa sotkea tähän koko asunnon pohjapiirustuksen? Mitä se vaikuttaa olohuoneen kalusteiden sijoitteluun? Kyselee yksi ymmärtämätön
Miksi joku haluaa sotkea tähän koko asunnon pohjapiirustuksen? Mitä se vaikuttaa olohuoneen kalusteiden sijoitteluun? Kyselee yksi ymmärtämätön
Mä laittaisin sängyn ikkunalliseen tilaan, aamulla on kivempaa herätä auringon nousuun ja valoon ja kun tulee vieraita, ei tarvitse kävellä "makuuhuoneen" läpi.
Minä en sisustaisi satunnaisten yövieraiden mukaan. Eri asia toki, jos niitä on usein. Sen sijaan voisin ajatella ihan päivävieraita. Onko mukava seurustella ikkunattomalla puolella?
Noin yleensäkin on hyvä miettiä kummassa huoneessa viettää enemmän aikaa -> se huone ikkunan puolelle. Ainakin itse toimisin niin ja minulle mieluisin olisi ehdottomasti olohuone ikkunalla.
Jos ap lisäksi kuuluu niihin, jotka haluavat nukkua mahdollisimman pimeässä, niin sänky tilanjakajan takana varmistaa jo osan pimeydestä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:33"]Miksi joku haluaa sotkea tähän koko asunnon pohjapiirustuksen? Mitä se vaikuttaa olohuoneen kalusteiden sijoitteluun? Kyselee yksi ymmärtämätön
[/quote]
Minä kysyin pohjapiirustusta. Pyydän nöyrimmin anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:33"]Miksi joku haluaa sotkea tähän koko asunnon pohjapiirustuksen? Mitä se vaikuttaa olohuoneen kalusteiden sijoitteluun? Kyselee yksi ymmärtämätön
[/quote]
Minä, pyydän nöyrästi anteeksi pöyristyttävää käytöstäni.
Makkari ikkunan viereen ja tilanjakaja siten, ettei ole kattoon asti vaan päästää luonnonvaloa olkkarinkin puolelle? Ei mee olkkari ihan lopuksi :)
Oh ikkunan puolella, itse tykkään nukkua pimeässä. Saisiko sängyn eteen vielä verhon? Päivällä voisi pitää suljettuna, jos ei petaaminen innosta. Tai vaihtoehtoisesti voi hankkia kauniin päiväpeiton, helmalakanan ja kasan tyynyjä, niin sänky näyttää kivalta päivälläkin.
Olkkari ikkunan eteen. Kiität kesällä tätä järjestystä, kun et tarvitse pimennysverhoja. Kun makkari on oven vieressä, laittaisin siihen tilanjakajan ja seinän väliin vaijerin, johon ripustaisin verhon. Näin sängyn saisi tarvittaessa piiloon katseilta.
Sivustolla Ikeahackers löytyy paljon hyviä ideoita pienten tilojen hyötykäyttöön Ikean kalusteita käyttäen.
Mä laittasin olkkarin ikkuna huoneeseen.