Miten ruuhkavuosina järjestää aikaa liikunnalle?
Kommentit (42)
Riippuu ihan siitä tilanteesta. Esim. itselläni tällä hetkellä kahden alle kouluikäisen lapsen työssäkäyvänä totaali-yt:nä vastaus on: ei mitenkään. Onneksi ilmankin pärjää. Mutta monella muulla voi olla mahdollisuuksia järkätä aikaa liikunnalle, jos sen tärkeäksi prioriteetiksi itselleen kokee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeaa? Puoliso katsoo lapsia ja sä liikut. Jos olet yksinhuoltaja, se on tietysti vähän vaikeampaa.
Puolisolla menee aina hermot lasten seurassa ollessaan.
Parisuhteessa oleva: kumppani hoitaa. Yksinhuoltaja: liikkuu kotona.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä tilanteesta. Esim. itselläni tällä hetkellä kahden alle kouluikäisen lapsen työssäkäyvänä totaali-yt:nä vastaus on: ei mitenkään. Onneksi ilmankin pärjää. Mutta monella muulla voi olla mahdollisuuksia järkätä aikaa liikunnalle, jos sen tärkeäksi prioriteetiksi itselleen kokee.
Pärjääkö ilman? Tapauksissa oleminen ei tunnu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeaa? Puoliso katsoo lapsia ja sä liikut. Jos olet yksinhuoltaja, se on tietysti vähän vaikeampaa.
Puolisolla menee aina hermot lasten seurassa ollessaan.
No sitten sulla on paljon suurempia huolia kuin liikunta.
Vierailija kirjoitti:
Miten liikkuu kotona?
Vierailija kirjoitti:
Tai lapsen / lasten kanssa. Yksinhuoltajana on myös järkevää mahdollisuuksien mukaan järjestää itselleen aikaa niin, että toisten yksinhuoltajien kanssa auttaa toisiaan.
Ihminen järjestää kyllä aikaa tärkeille asioille. Ruuhkavuodet tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liikkuu kotona?
Netistä löytyy hyvin kotitreenejä. Lastenkin kanssa.
Lisäksi mahdollisuuksien mukaan voi hommata kuntolaitteita.
Miksi olet saattanut itsesi" ruuhkavuosiin"? Elämää voi suunnitella myös etukäteen niin paremmin riittää aikaa kaikkeen haluamaansa.
Kotona voi jumpata vaikka kuinka. Välineitä voi ostaa kotiin. Käyttää sohvalla/tietokoneella istumiseen menevän ajan aina jumppaamiseen niin hyvin ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjääkö ilman? Tapauksissa oleminen ei tunnu hyvältä.
Mä olen yllättynyt miten hyvin tuntuu pärjäävän. Olin kävelylenkkeily- ja kuntosaliharrastaja ennen kun jäin yh:ksi ja pelkäsin jotain kauheaa romahdusta ja lihomista muodottomaksi kun ei voi enää samalla tapaa kuntoilla. Mitään sellaista ei ole käynyt. 3 vuotta ilman mitään varsinaista kuntoilua ja olo on hyvä, painan ihan saman kuin ennenkin jne. Kotona toki yritän saada hyötyliikuntaa mahdollisuuksien mukaan eli siivoan usein ja ankarasti, kesällä teen puutarhassa hommia, vaihdan itse autoon talvirenkaat, leikin lasten kanssa leikkejä joissa saan itse nostella ja juoksennella jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet saattanut itsesi" ruuhkavuosiin"? Elämää voi suunnitella myös etukäteen niin paremmin riittää aikaa kaikkeen haluamaansa.
Joopa joo. Puoliso on vuorotyössä, oma työpaikka kaukana ja lapset pieniä. Ei tässä ihan hirveästi aikaa itsestä huolehtimiseen jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liikkuu kotona?
Netti on täynnä ohjeita. Ei täällä sulle kukaan ala kotitreeniohjelmaa laatia.
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta ja minkä ikäisiä?
Kaksi päiväkoti-ikäistä lasta.
Karaten katoja voi harjoitella muutaman metrin tilassa vaikka työpaikan vessassa.
Kata pitää purkaa paloiksi ja toistaa kuten aerobix- harjoitusta tehdään. Molemmin puolin.
Syke sopivalla. Ihan koska vain ja milloin vain ja missä vain. Vaikka vain minuutin pari.
Ei välttämättä tarvitse tehdä räjähtävästi.
Riittää kun tekee oikealla tekniikalla siten, että nopeutta voisi helposti lisätä jaloista lantioon.
Minä kataan aina jääkaapille ja takaisin. Käytän kaiken väliajan kataamiseen.
Mieheni valmentaa minua tositilanteisiin.
Kotiin käsipainot, kahvakuula, hulavanne, leuanvetotanko, nyrkkeilysäkki, kuntopyörä, soutulaite, juoksumatto, voimapyörä, kuminauhoja, tms. Jokaiseen budjettiin löytyy kyllä välineitä, kunhan luopuu tekosyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten liikkuu kotona?
Netti on täynnä ohjeita. Ei täällä sulle kukaan ala kotitreeniohjelmaa laatia.
Kotona ei saa tehdä mitään rauhassa, kun lapset hääräävät lahkeissa.