Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin Ville Haapasalo puhuu venäjää?

Vierailija
02.03.2014 |

En osaa venäjää yhtään, joten en osaa arvioida asiaa itse, mutta kovin sujuvalta ja "aidolta" se puhe ainakin kuulostaa. Puhuuko Ville Haapasalo venäjää yhtä hyvin kuin esimerkiksi Roman Schatz puhuu suomea?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kuvittelet, jos kaveri on ollut siellä yli 20 vuotta.

Vierailija
2/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:46"]Mitäs kuvittelet, jos kaveri on ollut siellä yli 20 vuotta.

[/quote]

Voisitko vastata otsikon kysymykseen, jos kerran tiedät vastauksen? T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvin puhuu!

T. Viisi vuotta venäjää jo opiskellut (enkä silti läheskään aina ilman tekstitystä ymmärrä/saa selvää mitä ville puhuu

Vierailija
4/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville puhuu ainakin mun korviini (olen suomalainen, mutta osaan hyvin venäjää) venäjää erittäin sujuvasti ja luontevasti, häntä on kiva kuunnella. Kielioppia hän ei kyllä täysin hallitse, esimerkiksi hän saattaa liittää maskuliiniseen substantiiviin adjektiivin feminiinimuodossa tms.

Tässä mielessä Roman Schatz puhuu suomea paremmin kuin Ville venäjää, Schatzin en ole ikinä kuullut tekevän virheitä.

Olisi kiva, jos joku äidinkieleltään venäläinen kommentoisi Villen osaamista.

Vierailija
5/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvin, että on kuulemma pilluakin onnistunut sieltä saamaan.

Vierailija
6/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:56"]

Ville puhuu ainakin mun korviini (olen suomalainen, mutta osaan hyvin venäjää) venäjää erittäin sujuvasti ja luontevasti, häntä on kiva kuunnella. Kielioppia hän ei kyllä täysin hallitse, esimerkiksi hän saattaa liittää maskuliiniseen substantiiviin adjektiivin feminiinimuodossa tms.

Tässä mielessä Roman Schatz puhuu suomea paremmin kuin Ville venäjää, Schatzin en ole ikinä kuullut tekevän virheitä.

[/quote]

Niin, ja vielä lisään, että Villellä on valtavan laaja sanavarasto, ja hän käyttää venäjän fraaseja ja venäjälle tyypillisiä ilmauksia kuin natiivi. Puhekielessä hän on ihan mestari.

Itselläni on venäjästä maisterinpaperit, olen asunut maassa muutaman vuoden ja ollut Suomessa 10 vuotta töissä firmassa, jossa työkielenäni on venäjä. Puhun siksi itsekin niin hyvin, että mua usein luullaan venäläiseksi, mutta kyllä Ville puhuu vielä luontevammin, kaikki slangi-ilmaisutkin pudottelee tuosta vaan.

- Sama.

Vierailija
7/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisen tuttuni mukaan hän puhuu erittäin sujuvaa puhekieltä. Kirjakieltä hä ei puhu oikein. 

Vierailija
8/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukea ei osaa niitä venäjänkielisiä aakkosia, näin muistan sanoneen.

Vierailija
9/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:26"]

[/quote]

Joo näin sanoi, että puhua hän osaa, mutta lukea/kirjoittaa ei.

Vierailija
10/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! T: ap

Vierailija
11/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Varmasti vitsailee. Itse en osaa montaa sanaa venäjää, enkä ole opiskellut sitä yhtään, mutta olen käynyt työreissuilla venäjällä yhteesä muutaman kuukauden ja minäkin osaan lukea kyrilisiä. Äkkiä ne oppii kun joutuu lukemaan paikannimiä yms.

Vierailija
12/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:29"]

[/quote]

[/quote]

Vitsailee. Hänhän on käynyt venäjänkielisen teatterikoulun ja joutunut siellä lukemaan hirveän määrän mm. venäjänkielistä kaunokirjallisuutta, ja tietysti tenttikirjat venäjäksi. Ja näytellyt kymmenissä venäläisissä leffoissa, joiden käsikirjoitukset on tietenkin venäjäksi myös.

Joten taatusti lukee venäjää. Sen uskon, että ei kirjoita sitä ainakaan ihan virheettömästi, kun puhuessaankin tekee kielioppivirheitä.

Vierailija
13/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:39"]

[/quote]

Vitsailee. Hänhän on käynyt venäjänkielisen teatterikoulun ja joutunut siellä lukemaan hirveän määrän mm. venäjänkielistä kaunokirjallisuutta, ja tietysti tenttikirjat venäjäksi. Ja näytellyt kymmenissä venäläisissä leffoissa, joiden käsikirjoitukset on tietenkin venäjäksi myös.

Joten taatusti lukee venäjää. Sen uskon, että ei kirjoita sitä ainakaan ihan virheettömästi, kun puhuessaankin tekee kielioppivirheitä.

[/quote]

Muistin itse väärin ja sinä olit oikeassa..google---> Ville puhuu ja lukee venäjää täysin sujuvasti. Kirjoittaa en osaa yhtään, siitä minulla ei ole hajuakaan, hän tunnustaa.

Vierailija
14/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu! Kiitos ap:lle avauksesta. Villeen liittyen, kuinka iso tähti hän oikeasti Venäjällä on? Ohjelmien perusteella hänet aika hyvin tunnutaan tuntevan, mutta onko hän tunnettavuudessa tyyliin Brad Pitt vai Ryan Gosling?

Vierailija
15/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 19:58"]Mielenkiintoinen keskustelu! Kiitos ap:lle avauksesta. Villeen liittyen, kuinka iso tähti hän oikeasti Venäjällä on? Ohjelmien perusteella hänet aika hyvin tunnutaan tuntevan, mutta onko hän tunnettavuudessa tyyliin Brad Pitt vai Ryan Gosling?[/quote] Toiseks vai kolnanneks syosituin henkilö Venäjällä.

Vierailija
16/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisen tuttavani mukaan Haapasalo puhuu lähes täydellistä venäjää.

Vierailija
17/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että Villellä on Venäjällä toinen "vaimo" ja lapsi?

Vierailija
18/29 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:56"]

[/quote]Roman Schatzilla voi vaikuttaa myös se että hän on kirjailija ja kiinnostunut nimenomaan kielestä ja verbaliikalla leikkimisestä. On siis enemmän kiinnostunut itse kielestä kuin Haapasalo joka on ensisijaisesti näyttelijä. Kun hallitsee kieliopin se voi myös kikkailla kielellä.

Vierailija
19/29 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville on ihanan karismaattinen :)

Vierailija
20/29 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punapää kiinnostuin sinusta minulle onsama mitä ville puhuu no hyvin puhuu kyllä. Nyt tosin englantia kunseon siellä amerikassa ohjelmamatkoilla puhuu englantia hyvin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme