Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko enää mitään työtä missä ei ole jatkuva kiire ja stressi?

Vierailija
09.11.2020 |

Ihmetyttää mihin tää kaikki johtaa. Hoitajat, siivoojat, postinjakajat, kaupan kassat jne.. Ei aikaa pitää taukoja eikä käydä vessassa. Ihan hullua. Ihmiset sairastuvat kun ei saa perustarpeita hoidettua.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä ole järkevää hosua töissä hikipäässä ja yrittää saada asioita aikaan liian vähässä ajassa, sillä silloin työnantaja mitoittaa jatkossakin työtunnit sen aikaisemman suorituksen mukaan. Tästä syntyy jatkuva kierre, kun koko ajan revitään tehoja kovemmalle ja lopulta ajetaan työntekijät totaalisen piippuun.

Siinä on vissi ero, että onko työt mitoitettu niin että ne saa hoidettua normaalilla reippaalla työtahdilla vai että revitäänkö työntekijän selkänahasta viimeisetkin veripisarat. Tämä siis selvennyksenä niille jotka näkevät järjettömän kiireen ainoana vaihtoehtona sen, että työntekijä on täysin patalaiska eikä saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
22/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinänsä ole järkevää hosua töissä hikipäässä ja yrittää saada asioita aikaan liian vähässä ajassa, sillä silloin työnantaja mitoittaa jatkossakin työtunnit sen aikaisemman suorituksen mukaan. Tästä syntyy jatkuva kierre, kun koko ajan revitään tehoja kovemmalle ja lopulta ajetaan työntekijät totaalisen piippuun.

Siinä on vissi ero, että onko työt mitoitettu niin että ne saa hoidettua normaalilla reippaalla työtahdilla vai että revitäänkö työntekijän selkänahasta viimeisetkin veripisarat. Tämä siis selvennyksenä niille jotka näkevät järjettömän kiireen ainoana vaihtoehtona sen, että työntekijä on täysin patalaiska eikä saa mitään aikaiseksi.

Olen samaa mieltä. Silti tuo tehdään reippaasti työt ei ole minun kokemuksen mukaan sellainen työpaikka, jota kiirettä pelkäävä hakee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakaja kirjoitti:

Meillä työpaikalla on menossa juuri työtehokkuuden tehostaminen jotta lyhyemmässä ajassa saataisiin aikaan enemmän olemalla ripeämpiä. Johtajat ehtivät käydä ennen korona kriisinhallinta alkamista oppimassa ja ottamassa mallia japanilaisesta työkulttuurissa missä nopeus ja äärimmäiben tehokkuus on kuulema työssä kaikista tärkeintä.

Japanista kannattaakin tuossa ottaa mallia, siellä kun ihmiset tekevät töitä niin paljon että kielessä on suunnilleen oma sana sille kun kuolee liikaan työntekoon.

Vierailija
24/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en pelkää kiirettä niin silti tekisin mieluummin työni kunnolla. Tässä ajassa mahdotonta tehdä. Esimies samaa mieltä, mutta mitoitukset..

Vierailija
25/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo 10 vuotta sitten, kun olin vielä kaupankassa. Hirveä kiire, ruuhkat, pitkät päivät.

Joskus kotiinpäästessä vain romahti eteisen lattialle itkemään stressikierroksiaan.

Vierailija
26/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire on kunnallisen puolen kokilla. Meiltä menee ruoka niin moneen paikkaan. 15 000 annosta päivässä. Sunnuntaina emme valmista ruokaa, niin arkena sitäkin enrmmän.

Vierailija
27/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osastonsihteerinä on ihan leppoisaa.

Pah, kaikkea muuta!

t. kollega

Vierailija
28/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta en kerro missä, sillä haluan jatkossakin työskennellä rauhassa ilman jatkuvaa stressiä.

Vierailija
29/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaali kiire ole pahasta. Itse jopa nautin kun joskus tulee kiiretilanteita. Näiden jälkeen yleensä kiitokset esimieheltä ja jotain pientä bonustakin, mutta jos jatkuvasti olisi sellaista niin tuskin jaksaisin. En ole laiska mutta kyllä vessaan pitää päästä/ehtiä kun tarve on eikä vasta työpäivän jälkeen

Vierailija
30/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useassa vientialan yrityksessä ”vientisuhteerin” kaltaisissa tehtävissä. Välilläkiire mutta pääosin leppoisaa. Ehti vessaan jne. Nyt eri tyyppisessä hommassa pakon sanelemana ja kyllä ahdistaa tämä kiire.

Vierailija
31/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noidankehä... kaikki asiat on juosten kustu, mutta hätä sen kuin pahenee.

Vierailija
32/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaali kiire ole pahasta. Itse jopa nautin kun joskus tulee kiiretilanteita. Näiden jälkeen yleensä kiitokset esimieheltä ja jotain pientä bonustakin, mutta jos jatkuvasti olisi sellaista niin tuskin jaksaisin. En ole laiska mutta kyllä vessaan pitää päästä/ehtiä kun tarve on eikä vasta työpäivän jälkeen

Tulee kuitenkin muistaa että työntekijä ei maksa sinulle vessassa käymisestä vaan ainoastaan tehdystä työstä.

Vierailija
33/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kuitenkin muistaa että työntekijä ei maksa sinulle vessassa käymisestä vaan ainoastaan tehdystä työstä.

Paljonko on pois ajasta se, että pääsee vessaan sen sijaan, et kärvistelee kauhean hädän kanssa lopulta mahdollisesti virheitä tehden?

Vierailija
34/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osastonsihteerinä on ihan leppoisaa.

Pah, kaikkea muuta!

t. kollega

Riippuu todella paljon siitä missä on töissä.

Saman rakennuksen sisällä voi olla huima ero työn ja kiireen määrässä.

Vierailija
35/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain ongelma on myös siinä, että työntekijät suostuu tuohon.

Olen ollut työpaikassa, jossa mun päiviin ei oltu aikataulutettu ruokataukoa. Kävelin pomon luo ja kysyin, että miten aikoo järjestää mun ruokatauon. Nikotteli ja sanoi että muuttaa vuoroja. Muutaman päivän päästä vuorot oli kuitenkin laitettu taas niin, että ei ollut laskettu ruokataukoa. Keskeytin työt, asiakkaat jäi odottamaan, palasin 30min päästä. Pomolle oli tullut palautetta, vastasin että taju olisi lähtenyt muuten, kun joku oli taas unohtanut laskea ruokatauon, "mitä muuta mä olisin voinut tehdä?". Ei osannut vastata tuohon. Sen jälkeen oli AINA ruokis aikataulutettu.

Lähdin myöhemmin ihan muista syistä firmasta, kuulemma edelleen siellä sama pomo huolehtii, että kaikille aikataulutetaan ruokis. Ennen mua kukaan ei ollut protestoinut asiasta!

Vierailija
36/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on pois ajasta se, että pääsee vessaan sen sijaan, et kärvistelee kauhean hädän kanssa lopulta mahdollisesti virheitä tehden?

Kellokortti heilumaan niin se selviää.

Vierailija
37/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pitkä monivuotinen työskentelyapurahatyö, vapaa taiteilija.

Vierailija
38/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan niin, että itse pitää huolehtia, että saa pitää ruokatauon. Mutta se tosiaan kannattaa huolehtia heti ensimmäisenä päivänä, kun koeaika on loppu. :)

Yleensä myös työntekeminen onnistuu paljon paremmin ja virheettömämmin ruokatauon jälkeen.

Nykytyöelämässä on paha ongelma, että pitää paahtaa 110% lasissa, tai ei ollenkaan eli olla työtön. Siksi moni mielummin ei ole työelämässä ollenkaan. Itseasiassa työelämään ei edes kelpaa henkilöt, jotka ovat tehottomia vaikkapa lievähkön sairauden vuoksi. Tämä on kestämätöntä, ja työntekijät väsyvät entisestään enemmän.

Vierailija
39/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postinjakaja kirjoitti:

Meillä työpaikalla on menossa juuri työtehokkuuden tehostaminen jotta lyhyemmässä ajassa saataisiin aikaan enemmän olemalla ripeämpiä. Johtajat ehtivät käydä ennen korona kriisinhallinta alkamista oppimassa ja ottamassa mallia japanilaisesta työkulttuurissa missä nopeus ja äärimmäiben tehokkuus on kuulema työssä kaikista tärkeintä.

Japanista kannattaakin tuossa ottaa mallia, siellä kun ihmiset tekevät töitä niin paljon että kielessä on suunnilleen oma sana sille kun kuolee liikaan työntekoon.

Japanista on kokemuksia omassakin työssä.

Tehtaan työntekijät olivat joukolla nukkumassa pukuhuoneen penkeillä sillä välin, kun pomo oli palaverissa illalla. Se kun pitää olla töissä siihen asti, kunnes pomo lähtee töistä. Mutta kasvoiko työteho?

Vierailija
40/45 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin kunnalta valtiolle töihin. Virkamiehenä valtiolla on paljon hektisempää, joten kunnan töihin olen taas palaamassa.