Uskomattomat PMS -raivot
Oikeasti, muutun aivan hulluksi. Tarvitsin suorastaan rauhoittavia. Raivostuttuani mikään ei voi minua rauhoittaa.
Miten selvitä sen yhden päivän kuukaudesta katkomatta välejä, pilaamatta suhteitaan ja suututtamalla läheisiään? Kohtalotovereita?
Muuten olen aivan normaali ihminen enkä raivoa.
Kommentit (48)
E-pilleireillä on osansa siihen raivohulluuteen... Ei mulla minipillereiden/kierukan aikana ollu tuommosia ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:37"]
E-pilleireillä on osansa siihen raivohulluuteen... Ei mulla minipillereiden/kierukan aikana ollu tuommosia ongelmia.
[/quote]
Mulla on kierukka ja pms-oireet jatkuvat.
En syö pillereitä. Keltarauhaskierukkaa harkitsen, mutta saako sen pelkillä raivoperusteilla? Katoaako pms menkkojen myötä?
ap
Voisin vaan kuvitella kuinka paha tilanne olisi Ukrainassa nyt jos Putinilla ois just menkat tulossa. Verenvuodatukseenkin se olisi jo tottunut.
Onneksi Putin ei oo nainen. Pms-raivossa se painelis useampaa nappia..
Niin se yks päivä oli sellainen että Prismassa jotkut katsoivat mua pidempään. Olin niiin vihainen! !
Mulla ei ollut ikinä tuollaisia hepuleita, eikä kyllä yksikään ystävistänikään ole sellaisista puhunut, ikää on 40 vuotta. En siis voi, enkä haluakaan ymmärtää tällaisia raivotauteja. En voisi kuvitellakaan räyhääväni ihmisille tai asioille ja syyttäväni siitä jotakin PMS -oireita.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:38"]
Mulla ei ollut ikinä tuollaisia hepuleita, eikä kyllä yksikään ystävistänikään ole sellaisista puhunut, ikää on 40 vuotta. En siis voi, enkä haluakaan ymmärtää tällaisia raivotauteja. En voisi kuvitellakaan räyhääväni ihmisille tai asioille ja syyttäväni siitä jotakin PMS -oireita.
[/quote]
Miksi tulit kommentoimaan ketjuun?
ap
Meillä muilla toimii hormonit ja sitä kautta on pms.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 16:44"]
Meillä muilla toimii hormonit ja sitä kautta on pms.
[/quote]
Mua niin naurattaa ajatus kuivasta luokkatietoisesta hyacinth bucketista toteamassa, että hormonitoiminta on epäienoa ja rahvaan hommaa :D
eli onkin ihan ok sanoa naiselle ,että sulla taitaa olla menkat jos se käyttäytyy oudosti :) tähän asti olen luullut ,että se on epäkohteliasta...
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 17:18"]
eli onkin ihan ok sanoa naiselle ,että sulla taitaa olla menkat jos se käyttäytyy oudosti :) tähän asti olen luullut ,että se on epäkohteliasta...
[/quote]
Se on raivostuttavinta mitä voi sanoa. En osaa edes selittää miksi.
Miten naiset voi olla noin saatanan tyhmiä? Vuosikausia, satoja kuukautiskiertoja, eikä mitään hajua mikä sitä venettä keikuttaa ja tuuliviiriä heiluttaa.
Menkää nyt jumalauta itseenne!
Ja vielä kehtaavat suuttua jos ehdottaa kärttyisyyden johtuvan kierrosta. Muitakin syitä tietysti on, mutta jos toistuvasti aina sama menkkapiru kiusaa, miten ei tajua? Ei kai hormonitoiminta nyt sentään ajattelua näivetä... Se pieni ero?
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:24"]
Te ette selvästi tiedä mistä puhun. Näen punaista, paniikkikohtaus uhkaa ja haluan suorastaan kuolla koska olen niin vihainen. Yritän hillitä itseäni tietenkin, en ole tyhmä eläin.
En seuraa kiertoani ja seuraavana tai sitä seuraavana päivänä alkaneet menkat kertovat, että PMShän se oli taas kylässä. En siis merkkaa kalenteriin mitään "lupa raivota" -päiviä.
Kuten sanoin, olen normaali rauhaa rakastava leppoisa ihminen, paitsi yhden päivän ajan.
[/quote]
Mulla on täsmälleen sama just ennen kuukautisia! Ei aina, mutta joskus tuntuu, että kaikki masentaa ja rakkaatkin ihmiset tuntuvat tapoineen raivostuttavilta. Otan kaikki sanomiset itseeni ja löydän piilomerkityksiä. Huono itsetuntoni ei ainakaan paranna tilannetta. Kuvittelen, että toisten sanomisiin liittyy vähättelyä ja kiusaamista ja yritän antaa samalla mitalla takaisin tai sitten vaan tulistun ja raivostun ihan silmittömästi. Valitettavasti oon saanut tällä systeemillä välejä kavereihin poikki. Nykyään yritän hillitä itseni ja muistuttaa itseäni, että minusta tuntuu näin pahalta menkkojen takia, eikä muut ihmiset kiusaa tai vähättele minua.
Normaalisti olen positiivisesti asiat näkevä ja aurinkoinen ihminen.
Tunnen tuskasi. Mulla oli ihan hirveet pms-oireet ennen minipillereitä. Itkin, huusin, raivosin aina viikon ennen menkkoja. Rinnat oli niin kipeet että itkin siitäkin, vaatteetkin sattui. Cerazettella kaikki loppui! Mukavaa olla taas rauhallinen oma itseni. Menkat loppui myös.
Mulla alkoi nuo kamalat oireet 35-vuotiaana, saatuani esikoisen. Aivan järkyttävä se menkkoja edeltävä päivä. Olen jopa uhkaillut miestä avioerolla ja itsemurhalla. Ja aivan kaikki tuntuu ärsyttävältä ja kaatuu niskaan.
Vältä ihmisiä silloin sen minkä pystyt. Itse teen niin ja siivoan pms hulluna. Raivostun vai miehelleni, kun se ärsyttää ja mäkättää. Olen pyytänyt et saisin olla rauhassa, mutta se ei käy. Lasten kanssa ok, jos teinit ei käy äänekkäiksi ja kiukutteleviksi.
Oletpa saanut harvinaisen paljon tyhmiä vastauksia, ap.
Mulla auttaa omega3- kapselien ja vitaminin yhdistelmä.otsn molempia aina kierron puolivälistä menkkojen alkuun asti. Oireet ovat jelpottaneet todella huomattavasti, kanmattaa kokeilla.
Niin ja tosiaan, sitä raivon määrää ja itkuahdistusta on ihan turha yrittää selittää sellaiselle joka ei siitä itse kärsi, ei ne ikinä ymmärrä että se johtuu vaan hormoneista. Paha pms on oikeasti ihan invalidisoiva asia ja aiheuttaa todellista kärsimystä. Hormonit vaan ei ole mikään pikku juttu, ne kun vaikuttaa aivan kaikkeen ihmisessä. T: 37
Mä pääsin noista - ei tosin ollu ihan noin hurjia kuin osalla teistä - homeopaatin avulla. Nytkin pitäis ahdistaa ja ärsyttää, mutta oireet ovat muisto vaan. Voimia!