Uskomattomat PMS -raivot
Oikeasti, muutun aivan hulluksi. Tarvitsin suorastaan rauhoittavia. Raivostuttuani mikään ei voi minua rauhoittaa.
Miten selvitä sen yhden päivän kuukaudesta katkomatta välejä, pilaamatta suhteitaan ja suututtamalla läheisiään? Kohtalotovereita?
Muuten olen aivan normaali ihminen enkä raivoa.
Kommentit (48)
Niin ja tosiaan, sitä raivon määrää ja itkuahdistusta on ihan turha yrittää selittää sellaiselle joka ei siitä itse kärsi, ei ne ikinä ymmärrä että se johtuu vaan hormoneista. Paha pms on oikeasti ihan invalidisoiva asia ja aiheuttaa todellista kärsimystä. Hormonit vaan ei ole mikään pikku juttu, ne kun vaikuttaa aivan kaikkeen ihmisessä. T: 37
Pms ei ole mikään tekosyy. Hormonit todella voivat viedä mennessään. Itse olen rauhallinen ja tasapainoinen, hyväkäytöksinen, työssämenestyvä reilu kolmekymppinen joka todellakin joutuu pahoinpitelemään itseään wc:ssä kun pms kohtaukset tulevat jotta rauhotun enkä aiheuta muille vaaraa. Sitä ei voi sanoin selittää. Nuoruudessa luulin kärsiväni mielialahäiriöstä kun kuulin ääniä päässäni ja sisälläni riehui demoni. Mutta ne olikin nuo hormoonit. Pelottavaa kuinka todella voivat viedä mennessään
Mulla oli myös kamala pms ja kamalat menkkakivut.. olin onnekas kun pillerit vei pms kokonaan pois eikä myöskään tarvii joka kuukausi kärsiä menkoista jotka jatkaa helvetillisyyttään pillereistä ja kipulääkkeistä huolimatta ( syön useamman pilleri levyn putkeen melianea ) just siksi etten joka kuukausi oo jumissa kotona vuodon ja kivun takia .
Jotkut lekurit suosittelee masis lääkkkeitä otettavaksi aina pms aikaan. Onneksi en tarvii niitä.
Ymmärrän tuskanne :(
Joo siis oikeesti hormonit vaikuttaa meissä ihan kaikkeen, ja kaikilla eri tavoin. Jos joku ei saa pahoja PMS-oireita, niin se ei tarkoita että jollekkin muulle ne voivat oikeasti muuttaa koko persoonan. (Hormoneista on kyse myös esimerkiksi diabeteksessa (insuliini) ja kilpirauhasen ali- ja ylitoiminnassa (tyroksiini) eli kyllä vaan niiden puutteet ja muutokset ovat ihan todellisia asioita. Hormoneilla on meihin hurja valta. Ja olkaa vaan onnelisia, jos ette itse saa pahoja PMS-oireita, mutta älkää nyt hyvänen aika syyllistäkö niitä jotka saavat tai väittäkö keksityiksi tms.
Onkohan tuo vain naisten tekosyy huonolle ja lapselliselle käytökselle?
No, sitä emme voi koskaan tietää.
Itsellä PMS-raivohulluuskohtaukset helpottaneet meditaation myötä.
Mä itken sitä,että mun lapset jo aikuisia🙈🙈Ja tuntuu,että oon menettäny heiät. On mulla iltatähti vielä kotona,mutta kohta hänkin aikuinen😭😭😭😭😭😭 voi pms
Niin ja tosiaan, sitä raivon määrää ja itkuahdistusta on ihan turha yrittää selittää sellaiselle joka ei siitä itse kärsi, ei ne ikinä ymmärrä että se johtuu vaan hormoneista. Paha pms on oikeasti ihan invalidisoiva asia ja aiheuttaa todellista kärsimystä. Hormonit vaan ei ole mikään pikku juttu, ne kun vaikuttaa aivan kaikkeen ihmisessä. T: 37