Syön raskaana ihan rajattomasti, koska
olen tottunut normaalisti säännöstelemään syömisiäni sen mukaan, miten paksulta vyötärö tuntuu ja on niin, että vyötärönympäryksen on pysyttävä alle 70cm. Nyt kun maha on tankki joka tapauksessa, en pysty mitenkään rajoittamaan syömisiäni. Painoa on tullut nyt rv 34 mennessä n. 14 kg...
Kommentit (26)
Vauva ei tarvitse sun ylimääräisiä läskejä vaan terveellistä kotiruokaa, marjoja, kasviksia, hedelmiä, vihanneksia, rasvatonta maitoa, ruisleipää, pähkinöitä jne ,ei viiniä/viinaa, ei tupakoita yms.
3, itse asiassa saattaa tarvitakin, koska ensimmäisenkin lapsen kohdalla alkoi maito loppua siinä vaiheessa, kun paino lähenteli 50 kiloa 8 kk imetyksen jälkeen. Enkä ole erityisen läski näinkään, vaikka painan nyt melkein 70 kg. Yhä menee päälle S-kokonen neulepaita, joka venyy mahan kohdalta.
ap
Minulle taas ei maistu huono ja epäterveellinen ruoka, olin raskaana tai en. Enkä myöskään jaksa syödä yhtään sen enempää kuin muutenkaan. Ällöttävä olo tulee jos syö liikaa tai liian usein.
Tuo kilomäärä kertoo, ettet syö rajattomasti terveellistä ruokaa. Alapeukku siitä.
Enkä missään vaiheessa sanonut, että rajattomasti syömiseni tarkoittaa samaa kuin pelkästään epäterveellisten herkkujen mättäminen. Syön paljon myös terveellistä ruokaa enkä herkkuja mitenkään ylettömästi, muutenhan olisi koko ajan huono olo. Pointti oli ehkä se, etten tajua miten joku voi motivoitua rajoittamaan syömisiään raskaana vain painonnousun välttämisen takia, kun maha on joka tapauksessa pallo ja jos on nälkä ja/tai tekee mieli syödä.
ap
Muistakaahan, että kaikki eivät ole samasta muotista. Minä söin raskausaikan terveellisemmin kuin koskaan, ja kolmekymmentä kiloa nasahti mittariin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 09:48"]
Tuo kilomäärä kertoo, ettet syö rajattomasti terveellistä ruokaa. Alapeukku siitä.
[/quote]
No eipä olla neuvolassa puututtu painonnousuuni kertaakaan eikä kehotettu syömään vähemmän.
ap
Minäkin söin rajattomasti raskauksien aikana ja painoa tuli 30kg lisää. Nyt 3 vuotta viimeisen raskauden jälkeen niistä on yhä jäljellä 15kg joista en mitenkään pääse eroon. EN suosittele.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 09:50"]
Enkä missään vaiheessa sanonut, että rajattomasti syömiseni tarkoittaa samaa kuin pelkästään epäterveellisten herkkujen mättäminen. Syön paljon myös terveellistä ruokaa enkä herkkuja mitenkään ylettömästi, muutenhan olisi koko ajan huono olo. Pointti oli ehkä se, etten tajua miten joku voi motivoitua rajoittamaan syömisiään raskaana vain painonnousun välttämisen takia, kun maha on joka tapauksessa pallo ja jos on nälkä ja/tai tekee mieli syödä.
ap
[/quote] Terveellinen kotiruoka ei lihota. Liikkua myös täytyy.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 09:43"]
3, itse asiassa saattaa tarvitakin, koska ensimmäisenkin lapsen kohdalla alkoi maito loppua siinä vaiheessa, kun paino lähenteli 50 kiloa 8 kk imetyksen jälkeen. Enkä ole erityisen läski näinkään, vaikka painan nyt melkein 70 kg. Yhä menee päälle S-kokonen neulepaita, joka venyy mahan kohdalta.
ap
[/quote] Ei maidon tuloon vaikuta että sulla on ihraa siellä ja täällä. Itse olin raskauden jälkeen n 75 kiloinen ja eipä maitoa tullut mutta tiedän syyt miksi ei. Ihan reipas poika on kasvanut, kohta täysi-ikäinen.
No ei mulle mitenkään enää 30 kg ehdi tulla. Ja varmasti synnytyksen jälkeen alkaa löysä ja/tai pömpöttävä maha ahdistaa taas siinä määrin, että hankin sen alle 70cm vyötärön taas melko nopeassa aikataulussa.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 09:58"]
ap
[/quote] Ei maidon tuloon vaikuta että sulla on ihraa siellä ja täällä. Itse olin raskauden jälkeen n 75 kiloinen ja eipä maitoa tullut mutta tiedän syyt miksi ei. Ihan reipas poika on kasvanut, kohta täysi-ikäinen.
[/quote]
Se, että sinulle kävi noin, ei tarkoita sitä että kaikille käy.
Ihana av-palsta, aamusta asti sitten kyrpä otassa <3
ap
[/quote]
No entä jos mun kohdalla vaikuttaa? Juurihan sanoin, että kun paino viime imetysaikana tippui lähelle 50 kiloa, alkoi maito loppua, vaikka siihen asti sitä tuli? Syömistä en vähentänyt mutta maito väheni silti.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 09:48"]
[/quote] sait nauramaan, näin se on
No ei mulle mitenkään enää 30 kg ehdi tulla. Ja varmasti synnytyksen jälkeen alkaa löysä ja/tai pömpöttävä maha ahdistaa taas siinä määrin, että hankin sen alle 70cm vyötärön taas melko nopeassa aikataulussa.
ap
[/quote] Huomaat että ei ahdista koska sitä puuhaa on niin paljon kun vauva on. Vielä kun imettää niin sitä laihtuu luonnostaan ellei ala mättään roskaa sisuksiin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 10:05"]
ap
[/quote] Huomaat että ei ahdista koska sitä puuhaa on niin paljon kun vauva on. Vielä kun imettää niin sitä laihtuu luonnostaan ellei ala mättään roskaa sisuksiin.
[/quote]
Taas yleistystä, kaikki ei todellakaan laihdu imettäessä. Minulla paino tyssäsi muutaman kilon jälkeen ja tilalle tuli hormoniturvotusta mm. käsivarsiin ja jenkkakahvoihin, vaikka treenaan äärettömän kovaa treeniä 1,5h viikossa plus muu liikunta päälle. Pöhöt lähti vasta, kun imetys loppui.
Syön tuplasti enemmän kuin ennen raskautta ja painoa on tähän viikkoon 35 mennessä tullut 7 kiloa. Alussa sanottiin, että suotavaa olisi tulla 15-17 kiloa, mutta en taida ehtiä noihin lukemiin.
Harmi, sillä nyt jo murehdin välillä imettämisen kuihduttavan minut kun olen niin hoikka luonnostani.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 09:58"]No ei mulle mitenkään enää 30 kg ehdi tulla. Ja varmasti synnytyksen jälkeen alkaa löysä ja/tai pömpöttävä maha ahdistaa taas siinä määrin, että hankin sen alle 70cm vyötärön taas melko nopeassa aikataulussa.
ap
[/quote]
No mikä sun ongelma nyt oikeastaan sitten on!? Maailman turhinta itsensä ylentämistä taas...
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 09:58"]No ei mulle mitenkään enää 30 kg ehdi tulla. Ja varmasti synnytyksen jälkeen alkaa löysä ja/tai pömpöttävä maha ahdistaa taas siinä määrin, että hankin sen alle 70cm vyötärön taas melko nopeassa aikataulussa.
ap
[/quote]
No mikä sun ongelma nyt oikeastaan sitten on!? Maailman turhinta itsensä ylentämistä taas...
[/quote]
Mun ongelma on se, että mua ärsyttää se yleinen asenne, että muka raskaanakin pitäisi rajoittaa syömisiään, ettei vain kiloakaan pääse lihomaan :D
ap
Miksi alapeukku?
ap