Flamingo-äiti keuhkoaa, kun tytär joutui riisuutumaan miehen edessä
Onkohan tämä pedofiilien pelko saanut jo liian isot mittasuhteet?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288656378293.html
Kommentit (44)
Ehkä erikoinen ratkaisu..
Jotenkin vaikea uskoa, että mun 10 v tuohon suostuis. Koska sille on sanottu, että kouluikäisillä ole mitään asiaa miestenpuolelle ja toisin päin.
Onhan se itekseen paljonkin käynyt Flamingossakin uimassa ja Tikkurilassa, Tuusulassa jne. Siis kavereiden kesken pari kolme vuotta. Joku meistä vanhemmista heittää pimut ja toinen hakee parin tunnin päästä, ellei soittoa aikaisemmin tule.
Tarhassa tehtiin noin uimahallissa, ei enää kouluiässä.
Kuulostaa minustakin erikoiselta. Flamingon kannattaa muuttaa käytänteitä.
Hyi hitto. Muistan vieläkin miten piti 10-vuotiaana seisoskella ilkosillaan miesröntgenhoitajan edessä, kyllä tuli äitiä ikävä. :/ Ymmärrän, että ihan syystä noita tyttöjä on ahdistanut, itsellä oli ainakin tuollon murkkuikä juuri aluillaan.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:42"]
Ehkä erikoinen ratkaisu..
Jotenkin vaikea uskoa, että mun 10 v tuohon suostuis. Koska sille on sanottu, että kouluikäisillä ole mitään asiaa miestenpuolelle ja toisin päin.
Onhan se itekseen paljonkin käynyt Flamingossakin uimassa ja Tikkurilassa, Tuusulassa jne. Siis kavereiden kesken pari kolme vuotta. Joku meistä vanhemmista heittää pimut ja toinen hakee parin tunnin päästä, ellei soittoa aikaisemmin tule.
[/quote]
Ei voi muutakaan. Katsos uimavalvoja EI voi päästää lapsia yksin mihinkään. Muuten hän saisi syytteen lasten hylkäämisestä.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:50"]
Kuulostaa minustakin erikoiselta. Flamingon kannattaa muuttaa käytänteitä.
[/quote]
Miten? Kun ei ole naisuimavalvojia juuri missään. Lapsia ei voi myöskään päästää yksin mihinkään. Mitä pitäisi tehdä? Vanhemmat odottamaan sinne ja vahtimaan lapsiaan?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:57"]
Hyi hitto. Muistan vieläkin miten piti 10-vuotiaana seisoskella ilkosillaan miesröntgenhoitajan edessä, kyllä tuli äitiä ikävä. :/ Ymmärrän, että ihan syystä noita tyttöjä on ahdistanut, itsellä oli ainakin tuollon murkkuikä juuri aluillaan.
[/quote]
Jos ei voi hoitoon mennä sen takia että pelkää alastomuutta niin olkoot ilman hoitoa. Olen minäkin ollut lukemattomia kertoja alasti mies ja naishoitajien sekä lääkäreiden edessä. Joku raja tolla valittamisellakin pitää olla
On kyllä hullua tämä nykytouhu.
Itse kävin lapsena (kouluikään asti) isäni kanssa uimahallissa ja siksi käytin miesten pukuhuoneita ja suihkutiloja, vaikka olin pieni tyttö. En saanut mitään traumoja ja mikäli joku pedofiili paikalle olisi sattunut, niin olihan minulla huolehtiva aikuinen mukana vahtimassa koko ajan.
Vai onko pedofilien osuus väistöstä lisääntynyt viime aikoina jotenkin merkittävästi?
PS. Myös naiset voivat olla pedofiilejä.
Mutta mitä sanoo tähän ilmapalloisä - tai vetysuperoksidi-isoäiti?!?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 00:21"]
Mutta mitä sanoo tähän ilmapalloisä - tai vetysuperoksidi-isoäiti?!?
[/quote]
Ne vie teidänkin kaikki ilmapallot (kortsuja myöten), ja peroksiidit kans, ja lähtee muuten sitten myös kukkahatutkin niiden matkaan! :DDD
Ainakin Mäkelänrinteessä tuo on järjestetty niin, että vanhemmat (vaatteet päällä) valvovat lapset allasosastolle ja ohjaaja ottaa heidät siellä vastaan. Tällöin "maksullinen" osuus on muutenkin lyhyempi ja vanhemmat voivat valita, millä puolella lapsi pukeutuu ja peseytyy.
Joillain tytöillä alkaa kuukautiset jo 9-vuotiaana eli tuon ikäisillä voi olla puberteetti menossa. Silloin ei ole kiva olla miesten puolella.
Tuskimpa äidillä olisi ongelmaa, ellei tytär olisi kiusaantunut. Ei se syy keuhkoamiselle ole pedofiilien pelko, vaan tyttären kiusaantuneisuus ihan syystäkin. Itse kävin pienenä isäni kanssa uimassa ja olin haölissa miesten puolella, mutta osasin jo noin kuuden vanhana kysyä, josko saisin käydä kaksin naistenpuolella vuotta nuoremman siskoni kanssa. Luulia että 9-vuotias osaa peseytyä yksin, jos heidän pitää koulustakin tulla kotiin yksin, laittaa välipalaa jne.
Tytöillä TÄYTYY olla naisten puolella naisvalvoja! Valvoja voi olla myös joku muu kuin uimavalvoja tai opettaja. Meillä Pikkukaupungin uimakoulussa tyttöjen puolella lapsia ohjaa yksi uimarilupaus. Tämä on taas tätä Helsingin touhua, onhan teillä naisten naku-uinti vuorollakin mies valvojat! Ding..dong...
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 00:19"]
On kyllä hullua tämä nykytouhu.
Itse kävin lapsena (kouluikään asti) isäni kanssa uimahallissa ja siksi käytin miesten pukuhuoneita ja suihkutiloja, vaikka olin pieni tyttö. En saanut mitään traumoja ja mikäli joku pedofiili paikalle olisi sattunut, niin olihan minulla huolehtiva aikuinen mukana vahtimassa koko ajan.
Vai onko pedofilien osuus väistöstä lisääntynyt viime aikoina jotenkin merkittävästi?
PS. Myös naiset voivat olla pedofiilejä.
[/quote]
Kouluikä alkaa 6- tai 7-vuotiaana. Nämä lapset olivat siis jo kouluikäisiä. Lisäksi tyttö itse oli ollut kiusaantunut tilanteesta.
Olet sinä aika epeli, sinä olet, paitsi kirjoittanut tänne satoja provoaloituksia, myöskin onnistunut ujuttamaan Iltasanomien toimittajalle provouutisen, jota sinä nyt ylpeänä esittelet! :D Oh hoh hoh! Noh, tyhmä ei ole se, joka provosoi, vaan se, joka tekee provosta uutisen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 00:23"]
Ainakin Mäkelänrinteessä tuo on järjestetty niin, että vanhemmat (vaatteet päällä) valvovat lapset allasosastolle ja ohjaaja ottaa heidät siellä vastaan. Tällöin "maksullinen" osuus on muutenkin lyhyempi ja vanhemmat voivat valita, millä puolella lapsi pukeutuu ja peseytyy.
Joillain tytöillä alkaa kuukautiset jo 9-vuotiaana eli tuon ikäisillä voi olla puberteetti menossa. Silloin ei ole kiva olla miesten puolella.
[/quote]
Jos jollain 9- vuotiaalla on kuukautiset, niin ei kai kukaan vanhempi silloin käske uimakouluun?? Uikoon sitten äitinsä kanssa keskenään silloin kun sopii.
Itse työni puolesta näen myös poikia, jotka eivät halua riisuuntua vieraan naisen edessä, mutta hoitoalalla ei vaan niitä miehiä löydy. Onko sitten ok poikien olla alasti naisten edessä? Harvemmin näistä kukaan valittaa..
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 00:23"]
[/quote]
Jos jollain 9- vuotiaalla on kuukautiset, niin ei kai kukaan vanhempi silloin käske uimakouluun?? Uikoon sitten äitinsä kanssa keskenään silloin kun sopii.
Itse työni puolesta näen myös poikia, jotka eivät halua riisuuntua vieraan naisen edessä, mutta hoitoalalla ei vaan niitä miehiä löydy. Onko sitten ok poikien olla alasti naisten edessä? Harvemmin näistä kukaan valittaa..
[/quote]
No juu, ei välttämättä ole kuukautisia uinnin aikana. Mutta kuukautisia EI OLE ILMAN PUBERTEETTIÄ. Koska 9-vuotiailla on jo kuukautisia, heillä on silloin myös puberteetti.
Ja itse asiassa kyllä. Eräällä kaverillani oli kk:t ja oltiin uimassa. Hän ei varmaan itsekään tokaluokkalaisena tajunnut asiaa :(
Murrosikä voi olla tuossa iässä jo hyvässä vauhdissa. Murrosikäisen herkälle mielelle ei tee hyvää joutua tuollaiseen tilanteeseen. Omaa kroppaa saattaa olla jo 10-vuotiaalle nolostuttavaa näyttää ihan naispuolisillekaan, tyttökavereillekaan, niin saati sitten aikuiselle miehelle... Oma kroppa aiheuttaa niin suurta epävarmuutta.
Kaikilla ei ala vielä tuon ikäisenä murrosikä, mutta ihmisten pitäisi herätä siihen, että murrosikä aikaistuu ja aikaistuu nykylapsilla. (Syytä ei tiedetä, mutta osasyynä arvellaan olevan esim. ympäristöön joutuneet hormonivalmisteet sekä ilman saasteet.) Tutullani alkoi 10-vuotiaana jo kuukautiset.
Miksihän joku alapeukuttaa kirjoituksia, jossa todetaan, että alle 10-v voi olla murrosikä? Ei tykätä tästä faktasta?
No, keuhkoaisin minäkin. Itselläni 10- vuotias tytär, joka ei todellakaan halua näyttäytyä alasti vieraille, edes naisille, saati miehille. Rinnat alkaneet kasvaa, samoin kuin karvoitus. Ei kivaa jos joutuu riisuutumaan alasti tuntemattoman edessä, vaikkei pelkäisi pedofiiliakaan.