Lapselle rasvatahraisia vaatteita pk:iin?
Lapsellani on muutamia uusia ja nättejä vaatteita, joissa rasvatahroja. Kehtaanko laittaa pk:iin vai onko " tahditonta" ?
Kommentit (11)
niin lähtevät! Samalla konstilla muuten lähtee melkeinpä mikä vaan tahra. Mustat öljytahratkin. Ja porkkana.
Fairya vaan tahraan, kastele tahra ja hankaa. Huuhdot tiskiaineet pois ja sitten pyykinpesukoneeseen. Ja lähtee puhtaaksi.
Monesti tahrat joita ei oo esikäsitelty, ei pesun jälkeen lähde millään pois, mutta toi fairy homma toimii.
Eli B-luokan vaatteet tarhassa, kotona ja vierailuilla parempia vaatteita. Eikä mua kiinnosta yhtään muiden lasten vaatteet. Tosin lapseni ovat poikia, joten en tiedä, miten olisi, jos omani ei saisi olla prinsessa, vaikka kaikki muutkin ovat...
sellaisissa tulevat olemaan myös pkssa.
Jos ja kun sottaantuvat niin siinähän vain, käyttöä vartenhan ne on hankittu ja en ymmärrä sitäkään että kaikki päivät olis päällä jotain " b-luokan" rättejä kun kauniistikin voi pukeutua.
-äitix2-
joten aloin laittamaan " askartelupäivänä" vähän huonomman paidan päälle (tai ei sitä juuri ostettua Legon-paitaa), niin ei enää itseänikään harmittanut,kun paidanhihat olivat taas maalissa.
Laitatko sä itselles töihin b- luokan rätit? Joo joo, et sotke töissä mutta toisaalta hikoilet ym. Ja se päiväkoti on lapsen työtä. Sun lapsesi näkee sen päivän aikana lukuisia hoitajia, muita lapsia ja heidän vanhempiaan. Varmaan tosi mukavaa olla jossain b- luokan räteissä!!!
mutta mitään rättejä en laita päiväkotiin. Sehän on lapsella se kaikkein julkisin osa päivästä. Siellä hänet oppivat tuntemaan muut lapset, hoitajat ja muiden lasten vanhemmat.
Jos uudehkossa vaatteessa on pieni kynänjälki tai huomaamattomassa kohdassa tahra tai jotain, käytän sitä vielä. Mutta jos en itse laittaisi vaatetta kaupungille niin ei se enää mene lapsenkaan päälle päiväkotiin. Pidän sitten kotivaatteena.
maalaamaan taloa kuin jos käyn vaikkapa verotoimistossa asioilla.
katoaa kaikki merkkivaatteet kummallisesti. Eikä pk ole kuulemma velvollinen korvaamaan. kadonnut kummallisesti mm. upouusi reimatecin välikausipuku, marimekon paita, goretex saappaat.. Ai niin, ja lapsi aloitti pk:n vasta tammikuussa. Nykyisin puen kaikkein huonoimmat lumput sinne. Eipä harmita jos ne kävelevät tiehensä!
Niin se vaan on, että elämisen merkkejä vaatteisiin tulee väkisinkin...
Harmittaahan se, kun uuteen vaatteeseen tulee ruoasta rasvatahroja, mutta eihän niitä oikein voi vain sillä perusteelle hyllyttää. Mä olen oppinut kantapään kautta sen, että en osta ihan yksivärisiä vaatteita, joissa tahrat näkyy selvästi. Raidallisessa, kuviollisessa ne näkyvät ja haittaavat vähemmän.