Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta koiraa on liikaa?

Vierailija
09.11.2020 |

Vaikka sinulle henkiläkohtaisesti? Montako koiraa omistat?

Minulla tällä hetkellä 7 koiraa, ja joo on siinä paljon työtä mutta minulle koirat ovat elämäntapa

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi

Vierailija
2/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vielä jollain lailla ymmärrän, mutta kolme on jo liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin neliöihin mitä nyt on käytössä max 3, yksi tällä hetkellä.

Vierailija
4/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasvattaa koiria niin seitsemän voi olla ihan ok, ainakin jos ovat pieniä. Isoja pitää ulkoiluttaa eri kerroilla ja se menee jo kokopäivätyöstä.

Vierailija
5/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut neljä koiraa. Kaikki paitsi ensimmäinen olivat sellaisia, joita niiden aiempi omistaja ei pystynyt enää pitämään ja päätyivät meille. Enää en ottaisi neljää, kaksi on sopiva määrä. Silloin koiralla on mahdollisuus lajinmukaiseen käyttäytymiseen kaverin kanssa, eikä kaksi koiraa silti ole omistajalleen liian työläitä hyvin hoidettavaksi. Kyllähän meidän neljä koiraa hyvin hoidettiin, mutta aikaa ja muita resursseja se vei kohtuuttomasti. Onneksi olivat vanhoja jo tullessaan, eikä pahinta vaihetta kestänyt montaa vuotta.

Toisaalta riippuu koirasta ja rodusta. Esimerkiksi helppoja vinttikoiria voisi jopa olla kolme - ehkä neljäkin, jos ne voisi kerralla ongelmitta lenkittää. Seitsemän koiraa on aika paljon. En edes kasvattajana ottaisi niin montaa, vaan laittaisin mieluummin sijoitukseen.

Vierailija
6/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme ja tämä on se maksimimäärä minkä jaksan ja haluan hoitaa. Vaikka meillä on valtava piha maalla ja koirat voi olla paljon vapaana. Koirat tarvitsee yksilöllistä huomiota ja rapsutuksia, ei tuntuisi hyvältä pitää mitään isoa laumaa jossa väkisinkin jotkut jää jalkoihin.

Vierailija
7/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 löytyy. Huskyja. Harrastamme valjakkoajoa. Enemmänkin voisi olla, että saisi 2 valjakkoa. Noista 11:sta 9 on vetäviä. Ja aina on jollakin juoksut tms, jolloin pitää jättää joku kotiin. Helppo lenkkeilyttää, kun samaan pötköön laittaa kaikki, ja vanhusten kanssa käydään lenkillä, jossa saavat juosta vapaana. Syöhän tuollainen lauma jo rahaa, mutta harrastukset maksaa.

Vierailija
8/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yksi on riittävästi.

Vierailija
9/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi olisi itselle maksimi. Ainakin toistaiseksi on vain yksi eikä ole kiire hankkia toista.

Vierailija
10/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 mäyräkoiraa alkaa olla siinä rajalla,maksa ei kestä enempää.

Vierailija
11/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riippuu myös koirien luonteista. Mulla on tällä hetkellä 3. Jos kaikki olisi samanlaisia, kuin näistä tuo helpoin, niin kyllä näitä menisi 4, jollei ehkä jopa 5. Mutta kun 2 on vähän hankalampia, niin tää on nyt maksimi.

Vierailija
12/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 6 (+ vielä viikon 6 pennun pentue), kasvatan rotua jota ne on. Ihan sopiva määrä minulle. Pari lisääkin menisi ja yhtä jalostusurosta olen rodun kotimaasta hankkimassa parhaillaan. 

Riippuu tosiaan niin paljon missä asuu, mitä tekee työkseen jne. Itse olen maalla asuva freelancer koodari/it-konsultti, joka teen lähes 100% etätyötä, joten onnistuu vähän useammankin koiran pito hyvin. Jos asuisin kaupunkikaksiossa tai kävisin 8 h päivässä kodin ulkopuolella töissä, en kahta koiraa enempää pitäisi.

Vierailija
13/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on liikaa, kun omat resurssit ei enää riitä jokaisen huomiointiin riittävästi. Itselleni kaksi on sopivasti, ehdin huolehtimaan ja harrastamaan molempien kanssa.

Vierailija
14/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 on liikaa, omistan 0.

Vierailija
15/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle liikaa koiria on silloin, kun niitä ei ole varaa tai kykyä enää hoitaa. Itselläni tässä taloustilanteessa lukumäärä on neljä.

Koiria on nyt kaksi.

Vierailija
16/16 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2. Niiden lisäksi tällä hetkellä on puolivuotias pentu hoidossa vähän aikaa. Tää on ollu mielenkiintonen testi miten siirtyä kahden koiran taloudesta kolme koiran taloksi. Ihan kauheeta ollu. Kerrallaan en oo vielä saanu kaikkia lenkitettyä, pitää käydä eri lenkeillä. Kaks aikasempaa on linnottautunu sohvalle ja oottaa et tuo hoitotapaus lähtis omaa kotii. Vanhemmat on myös tosi helppoja ja kilttejä, tekee just niiku sanotaa, pentu testaa rajoja mahottoman paljon. Kai sekin aikuisena toimis, mut nyt aikamoinen homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän