Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta koiraa on liikaa?

Vierailija
09.11.2020 |

Vaikka sinulle henkiläkohtaisesti? Montako koiraa omistat?

Minulla tällä hetkellä 7 koiraa, ja joo on siinä paljon työtä mutta minulle koirat ovat elämäntapa

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat ihania. Ei niitä voi olla liikaa.

Toki pitää ottaa vain niin monta kuin mistä on mahdollisuus huolehtia ja tarjota hyvä koiran elämä.

Vierailija
42/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme omaksemme koiran joka tukeutui paljon ihmisiin mutta ei oikein viihtynyt laumassa. Upea otus, joka tosiaan saa kaiken tarvitsemansa huomion meiltä ihmisiltä.  Koira on kuitenkin myös aika paljon omissa oloissaan. Se tulee hyvin juttuun myös yksin, mutta pitemmät poissaolot on vielä vaikeita.  Jännä kyllä, se tykkää muista koirista ja leikkii niiden kanssa, mutta laumassa se jäi vähän yksinäiseksi. En osaa sanoa - meidän voitto joka tapauksessa. 

Ehkä kaksi pientä koiraa menisi yhden ison sijasta mutta kyllä mulle sopivin määrä on 1. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu hirveästi niistä koirista. Minä harrastan aktiivisesti ja kaksi aktiivi-iässä olevaa koiraa on maksimi, koska aikaa ei ole useamman koiran kanssa treenamiselle. Noin muuten koiria menisi 3-4, sellainen määrä jonka voi ulkoiluttaa kerralla. Todennäköisesti jossain kohtaa tulee kolmas koira, kun nykyisistä vanhempi jää eläkkeelle aktiiviharrastuksista.

Vierailija
44/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt 3 koiraa, eikä lisää nyt tule, koska en halua mitään riesaa vanhalle koiralle. Kun siitä aika jättää, tullee taas kolmas koira. 

Ihailen jotain 5 koiran laumoja lenkillä, mutta en ottaisi niin montaa taloushuolien takia. Taloushuolia ei nyt ole lainkaan, mutta noin monen koiran omistajana pelkäisin koko ajan että joku katkoo jalkansa tai tulee muuta isoa kallista. 

Vierailija
45/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi rahaa loputtomasti niin perustaisin koirien suojakodin ja kuntoutuskeskuksen.  Niinkuin sanctuary, mutta soveltuville etsittäisiin myös uudet kodit 🐶

No, maailma ei olisi yhtään parempi paikka sen jälkeenkään!

Tunteitasi tuolla vaan viljelisit.

Vierailija
46/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,75 kpl

Vierailija
47/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi, kaksi olisi liikaa. Koiran menot 1300€/vuosi plus mahdolliset isot odottamattomat eläinlääkärilaskut. Menot sis. ruoka, herkkuluu kerran kuussa ja lääkäritarkastus kerran vuodessa.

Niin myös auto vaihdettiin osin koiran takia farmariin.

Vierailija
48/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksi, kaksi olisi liikaa. Koiran menot 1300€/vuosi plus mahdolliset isot odottamattomat eläinlääkärilaskut. Menot sis. ruoka, herkkuluu kerran kuussa ja lääkäritarkastus kerran vuodessa.

Niin myös auto vaihdettiin osin koiran takia farmariin.

Onpa isot menot.

Vierailija
49/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi minulle henkilökohtaisesti ja neljä kenelle tahansa muulle. Eli en itse halua koiraa ja mielestäni kolme koiraa riittää kyllä kenelle vain. Tämä on minun mielipiteeni.

Vierailija
50/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palveluskoirat ovat tarpeellisia! 

Kaupungeissa koirat tarpeettomia, kusta ja paskaa levittäviä otuksia. Rescue-koirien maahantuonti, hölmöläisten hommaa. Jossain teetetään pentuja ja myydään hyväuskoisille. Ja mikä rahamäärä eläinlääkäreille ja se ruokakustannus! 

Täsmälleen näin.

Vierailija
51/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on 15 koiran papereissa, mutta kotona on vain 4. Osa koirista on osaomistuksessa, osa sijoitettuna.

Noista neljästä nuorin on 4v ja jalostuskoira, yksi on mummelikoira, yksi takaisin kotiin palannut ettei joudu kiertoon ja yksi on ulkomailta tuotu pentu josta ehkä tulee jalostuskoira.

Lenkkeilytän näitä niin, että pentu ja mummeli kahdestaan ja nuo kaksi muuta kahdestaan.

Vierailija
52/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi rahaa loputtomasti niin perustaisin koirien suojakodin ja kuntoutuskeskuksen.  Niinkuin sanctuary, mutta soveltuville etsittäisiin myös uudet kodit 🐶

Ryhdy kotihoitajaksi esimerkiksi galgoille? Eli hoivaat siihen saakka että löytävät uuden kodin. Ja voit päättää itse montako kerrallaan otat.

Vierailija
53/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä koiraa ja kyllä se on maksimimäärä itselleni, kun kolme näistä omistani ovat ns. ongelmakoiria. Välillä tässä ohessa pyörii yksi tai kaksi koiraa tilapäismajoituksessa, mutta se on jo sellainen määrä, ettei kaikille riitä enää tarvittavaa määrää huomiota ja aikaa.

Vierailija
54/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuh 🐶🐕

Vierailija
55/55 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ovat kasvissyöjiä tai tuhoavat maapallon.

- vihreä -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan