Kuinka monta koiraa on liikaa?
Vaikka sinulle henkiläkohtaisesti? Montako koiraa omistat?
Minulla tällä hetkellä 7 koiraa, ja joo on siinä paljon työtä mutta minulle koirat ovat elämäntapa
Kommentit (55)
Nyt on viisi. Ideaali olisi varmaan kaksi, mutta en varmaan koskaan pääse niin vähään. Aina kun lauma luontaisesti vähenee tulee jostain lisää jengiä. Lenkitän nämä viisi kerralla ja aiemmin kuusikin meni kerralla. Lenkit sujuvat rennosti kun on koulutettuja koiria. Harrastaminen kaikkien kanssa on vähän turhan työlästä, mutta teen sen silti, koska haluan, että kaikki saavat myös sen oman aikansa kanssani. Iso oma talo ja aidattu iso piha helpottavat elämää. Kasvatan rotua, joten siksi näitä on useita ja tällä hetkellä kaikki vielä aktiivi-ikäisiä. Välillä on raskasta, mutta samalla huomaan tämän olevan myös ihanne-elämääni kun on pieni lauma.
Yksi meille on liikaa.
Tarvitsen ruokarahaa perheelle. Lapsille.
Tässäkin onkohan tarpeeksi hoidettavaa ja hommaa.
Kerrostaloon yksikin on liikaa.
Maalla eri.
Kuinka ulkoilutat niitä. Et kai huoneistossa heitä pidä?
1-2 muuten elämästä tulee vain "koiraa". Halua elää monipuolista elämää, pystyä keskustelemaan muutakin kuin koirista. Tästä moni raivostuu, mutta kokemusta on. Olen ex harrastaja, nykyään olen vain yhden koiran omistaja. Jos ei pysty koirien vuoksi matkustelemaan, harrastamaan mitään muuta, tai inhimillistää eläimiä liikaa, jää elämä vähän pieneksi. Koirat tarvitsevat aina aikaa ja rahaa. Elämä on valintoja täynnä.
Itse haluan ehdottomasti elää "vain koiraa". Eläinten inhimillistämistä en ymmärrä enkä harrasta ja elämä on tosiaan rakennettu koirat edellä, en kaipaa matkustelua, viihteellä käyntiä, muunaiheisia harrastuksia... Tai, no, harrastan salia ja pitkänmatkan juoksua mutta niitä varten ei tarvitse ottaa koirista lomaa sentään.
Liian iso koiramäärä itselleni olisi varmaan kymmenen? Toistaiseksi enimmillään on ollut viisi joista yksi oli kodinvaihtaja joka oli meillä vain koulutettavana/terveystutkittavana/kuntoutettavana ja etsimässä sitten uutta kotia jonka löysikin.
Nyt on kohta taas viisi koiraa kunhan uusin tulokas on valmis muuttamaan meille. Kolme on senioreita jo (9-13v) eli luonnollista poistumaa tapahtunee. Mikäs tässä ollessa kun olen yrittäjä, usein kotona, iso aidattu piha ja pihassa vielä isot katetut tarhat lämmitettyine koppeineen jos jollekin nuorelle koiralle tulisi vaikka yksinolo-ongelmaa tai muuta.
Rotuina saksanpaimenkoira ja metsästyspystykorvat.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ulkoilutat niitä. Et kai huoneistossa heitä pidä?
Kenellehän tämä edes on? Kai koiraa pitää tai kannattaakin ulkoiluttaa vaikka olisi aidattuja tiluksiakin. Omani olen ainakin lenkittänyt asuin sitten kerros-, rivi - tai maalaistalossa.
Joillekin yksikin on liikaa, toisilla se on elämäntapa, ehkä työkin ja koiria voi olla parikymmentä upeasti koulutettuja ja hoidettuja. Riippuu ihan varmasti rodustakin.
Koira, koira, koira, koira, koira...
Koti koiralle, Koirien hemmotteluhoidot, Koirien muotivaatteet, Koirien some.
Kumma kun ei jo eläkkeitäkin makseta koirille.
Opettakaa ne piskit keräämään paskansa teidenvarsilta.
Jos olisi rahaa loputtomasti niin perustaisin koirien suojakodin ja kuntoutuskeskuksen. Niinkuin sanctuary, mutta soveltuville etsittäisiin myös uudet kodit 🐶
2 oli kiva määrä. Mutta meille sattui ekaksi koiraksi hyvin vahvaluonteinen ja -tahtoinen ja toinen oli sitten pehmeä. Vasta kun ensimmäinen menehtyi huomasin kunnolla, että toinen oli aina puuhaillut asioita sen ekan koiran mukaan. Kiva, että hän saa olla nyt seniorina ainoa koira :)
Kolme on jo liikaa. Narttu ja uros on sopiva.
Minulla on kokemusta enimmillään neljästä.
Se oli toisessa tilanteessa ihan liikaa ja onneksi väliaikainen tilanne: kaksi omaa, yksi laiskan exän minulle hylkäämä hankala iso koira jota ei suostunut hakemaan mutta en olisi saanut itsekään etsiä sille muka uutta kotia 😩 ja ystävän kautta tullut lopetusuhan alla ollut nuori koira, jossa ei oikeasti ollut mitään terveydellistä tai luonteen vikaa. Tuolloin olin vielä opiskelemassa ja töissä ja asuin kerrostalossa niin huhhei.
Nytkin on neljä koiraa mutta asutaan aviomiehen kanssa maalla ja kaksi koirista on jo iäkkäitä ja kaksi muutakin tukevasti aikuisia. Kaikki koirat tulevat toimeen keskenään ja ovat perusterveitä. Ihan erilaista. En ole mitään ylärajaa miettinyt, mutta jos nyt tulisi vaikka superkiinnostava pentu tarjolle sekä miehelle, että minulle niin hyvin voitaisiin kaksikin ottaa. Ehkä just joku kahdeksan koiraa alkaisi olla vähän stressaava määrä? taloudellisesti riittäisi rahkeet nykyään, mutta en jaksaisi revetä kauhean moneen eri suuntaan päivittäin tai että treenit pitää tilastoida ja aikatauluttaa jotta kaikille riittää tekemistä.
Palveluskoirat ovat tarpeellisia!
Kaupungeissa koirat tarpeettomia, kusta ja paskaa levittäviä otuksia. Rescue-koirien maahantuonti, hölmöläisten hommaa. Jossain teetetään pentuja ja myydään hyväuskoisille. Ja mikä rahamäärä eläinlääkäreille ja se ruokakustannus!
Kannattaa miettiä sitä koiran kannalta. Ja kaipaako koira rauhaa kotona, jatkuvan sähellyksen sijaan. Saako huomion, rakkauden. Keneltä. Osaako omistaja havainnoida koiran terveyttä. Vai onko laumassa viihtyvä rotu. Vaaralliset purevat rodut tai isot koirat eivät ole turvallisia laumanssa. Koulutuskin.
Siinä vaasari miehet keräilee naisia ja on huoripukkeja, niin me perussuomalaiset tyydymme keräilemään koiria ja jotkut sikoja.
Tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta ottaa koiraa. Toivottavasti tulevaisuudessa on.
Vierailija kirjoitti:
Jos kasvattaa koiria niin seitsemän voi olla ihan ok, ainakin jos ovat pieniä. Isoja pitää ulkoiluttaa eri kerroilla ja se menee jo kokopäivätyöstä.
Miksi isoja pitää ulkoiluttaa eri kerroilla? Koulutettavahan ne on ja koulutettu koira kulkee nätisti remmissä.
Pelastakaa Romanian katukoirat!
Niitähän mahtuu vaik kuun monta.
Suomen kourista viis, kunhan saadaan pelastettua tänne niitä sieltä kaukaa.