Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NETTIHUIJAUS MENOSSA? AUTTAKAA!

Vierailija
01.03.2014 |

Myin erästä tavaraa nettimarkkina.comissa, hp 50e. Eräs ulkomaalainen englanniksi kysyi onko tuote vielä myynnissä ja sanoi ostavansa sen. Ilmoitti heti osoitteen mihin lähettää tuote ja sanoi että maksaa tuotteen heti kun annan tilinumeron ja voin lähettää tuotteen kun näen rahat tilillä. Sovittiin näin. Seuraavana päivänä nordeasta tuli sähköpostia että tämä henkilö on maksanut 50e ja menee hetki ennen kuin suoritus rekisteröidään valmiiksi että se voidaan siirtää tililleni, ja että minulla on 24h lähettää tuote postissa ja lähettää seurantakoodi nordealle, jonka jälkeen rahat vasta tulevat tililleni. Ihmettelin tätä ja nordean sähköpostissa oli hirveät selitykset miten joudun vastuuseen jos sen tuotetta lähetä ja oikeuteen ja kaikkea. Koko ajan minulla oli outo tunne tästä, mutta kun en ollut yhtään varma oliko kyseessä huijaus, tai en tiedä sitä vieläkään, tilanne vielä kesken.

Nordean sähköpostissa oli osoite mihin minun kuuluu tuote lähettää, osoite oli suomeen (sen nimistä henkilöä ei löytynyt enirosta) ja osoite oli erään firman. Lähetin kuitenkin paketin postissa koska 24h tunnin raja oli täysi ja olin ihan paniikissa. Kysyin tältä ostajalta tästä nimestä jolle paketti piti lähettää ja firman osoitteesta, ilmoitti vain että osoite on hänen toimistonsa ja sieltä paketti lähetetään hänelle. Nordean sähköpostiosoitetta ei netistä löydy, ja yksi nordean posti oli osoitettu ihan jollekkin toiselle kuin minulle, ihan eri sähköpostiosoite oli, kenties toinen ketä huijataan? En tiedä mitä teen... Tekisi mieli hakea postista paketti takaisin (ei ole ehkä vielä lähtenyt kun viikonloppu) mutta mitä jos tämä kuitenkin on ihan totta ja sitten oikeasti olen kohta oikeudessa kun en lähettänytkään pakettia?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyötyä siitä, että on käyttänyt nettiä ajoista, jolloin youtubessakin oli huijausmainoksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla