Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väitän, että naisten vähäisepi älykkyys johtuu harjoituksen puutteesta

Vierailija
01.03.2014 |

Joidenkin tutkimusten mukaan http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_human_psychology#IQ naiset saavat muutaman pisteen miehiä huonomman tuloksen älykkyystesteissä. Toisaalta taas tunnetaan ilmiö jossa ihmiset jotka uskovat olevansa huonompia älykkyystesteissä saavat niistä huonompia tuloksia kuin ne jotka uskovat omiin kykyihinsä. Väitän, että naisten vähäisempi älykkyys johtuu siitä, että naiset eivät rohkaise toisiaan olemaan älykkäitä. Viiltävää analyyttisyyttä ei arvosteta, ehkä pikemminkin pelätään. Naisten kuuluu naisten mielestä ajatella enemmän tunteita kuin puhtaita faktoja. Pitää aina ottaa huomioon toisen ihmisen tunteet, tosiasioilla tai logiikalla ei niin väliä. Tästä johtuen miehet saavat treenattua älyään ja päättelykykyään huomattavasti enemmän kuin naiset jotka keskittyvät treenaamaan miellyttämiskykyään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen osoittelu ei ole kaunista. Minkäs nainen puutteilleen tekee.

Vierailija
2/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on vaikka vähän kökösti ilmaistuna. 'Naiset' (kärjistän ja puhun massasta) pyrkivät viimeiseen asti miellyttämään muita ja miehiä. 'Naisilla' menee paljon energiaa aivan jonninjoutavaan hölynpölyyn, omaan ulkonäköönsä, juoruiluun ja tunne-elämänsä käsittelyyn. Ei tietenkään näin miesvaltaisilla aloilla tai korkeasti koulutettujen naisten keskuudessa. Puhunkin suuresta massasta vähemmän koulutettuja naisia. Asialle pitäisi tehdä jotakin. Kannustaa nuoria tyttöjä lukemaan matikkaa, fyssaa, kemiaa, historiaa. Kannustaa tyttöjä jo varhain kriittisyyteen. Kannustaa olemaan tyytyväisiä itseensä ja kehittämään itseään. Opettaa siihen, ettei tarvitse miellyttää muita, riittää kun on oma itsensä. t. naisasianainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:13"]Älykkyys ei ole sidoksissa sukupuoleen, vaikka niin yrität väittääkin. Mitä on viiltävä älykkyys? Sitäkö, että ei tarvitse ottaa huomioon toisia ihmisiä ja heidän tunteitaan, vaan voi paukutlla faktojaa päin naamaa, miten haluaa. Minusta se on pikemminkin moukkamaisuutta kuin älykkyyttä. Ja viisautta se ei ole missään tapauksessa.

[/quote]

Olen itse nainen joten tiedän tästä aiheesta jotain. Jos joutuu koko ajan miettimään mikä on sopivaa ja ikään kuin kävelemään lasinpaloilla, kommunikointi, jossa argumentointikykyään voisi kehittää, typistyy. Miehet voivat möläyttää typerätkin ajatuksensa ilmoille ja saada niistä välittömästi palauttetta (sitä sanotaan keskusteluksi) ja palautteen avulla he voivat kehittyä. Naiset taas eivät saa palautetta joten heidän ei tarvitse kehittää loogistä ajattelukykyään. Tätä voisi verrata siihen, että jos haluaisit oppia soittamaan tai laulamaan, niin haluaisitko mieluummin sellaisen opettajan joka kertoo milloin soitat väärin vai sellaisen joka antaa vain kehuja?

Vierailija
4/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:20"]Tällainen osoittelu ei ole kaunista. Minkäs nainen puutteilleen tekee.

[/quote]

Juuri tätä minä tarkoitin. Naiset kommentoivat heti sanomisen soveliaisuutta, ei sen totuusarvoa. Keskustelua ei pääse syntymään.

Vierailija
5/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:13"]

Ootteko te muutkin huomanneet, että lassukoissa on tosi paljon asseja?

[/quote]

Surullista se on että assit jää usein ulkopuolisiksi. Ihan oikeesti. Ja sitten se aiheuttaa turhautumista ja vihaa.

[/quote]

Assit saavat tyypillisesti hyviä tuloksia mensan testistä, mutta heeivät pysty hyödyntämään lahjakkuuttaan, koska heiltä puuttuu kyky normaaliin vuorovaikutukseen ja luovalla alalla kehittymiseen. Heillä on tapana jämähtää tiettyyn toimintatapaan ja jauhaa samoja asioita uudelleen, uudelleen ja uudelleen. Päähänpinttymät ja aggressiivisuus on erittäin assimainen yhdistelmä ja sen vuoksi lassukat ovat sellaisia kuin ovat.

Jotain assimaista tunnistan myös ap:n tavassa toistaa tuota samaa asiaa, samaa säälittävää wikipedia-linkkiä tarjoten.

Vierailija
6/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teen itse tähän poikkeuksen. Olin luokkani paras matemaattisissa aineissa ja sen mukaan sitten luonnollisesti ajauduin tekniselle alalle:)

Kyllä tämä aiheutti hieman ärsytystä miespuolisissa matemaattisten aineiden opettajissa, kun fyssan kurssin ainut tyttö veti ne kympit nörttipoikien nenän edestä:D Itse olen sitä mieltä, että naisille yritetään jopa opettajien toimesta iskostaa, että matikka on poikien juttu.

Vierailija
7/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:20"]Uusimpien tutkimustulosten mukaan naiset ovat ohittaneet miehet älykkyystestien tuloksissa.

http://www.thestar.com/life/health_wellness/2012/07/16/based_on_iq_tests_women_are_now_officially_smarter_than_men.html

http://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/200901/why-men-are-more-intelligent-women  

Sä ap muuten oot jauhanut tätä jo aika kauan ja linkittänyt wikipediaa AV:lle kiitettävästi. Alkaa vaikuttaa jo pakkoneuroottiselta käytökseltä...

[/quote]

Tämä on ensimmäinen kirjoitukseni tästä aiheesta täällä jote sekoitatkohan minut johonkin toiseen?

Huomaisitko miten siirryit keskustelemasta itse otsikon aiheen sijaan ihmisestä? Vedit heti mukaan ihmissuhteet ja keittiöpsykologian ja torjuit koko keskustelun mutta et esitä mitään argumentteja väitteen puolesta tai sitä vastaan.

Vierailija
8/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:28"]Onneksi teen itse tähän poikkeuksen. Olin luokkani paras matemaattisissa aineissa ja sen mukaan sitten luonnollisesti ajauduin tekniselle alalle:)

Kyllä tämä aiheutti hieman ärsytystä miespuolisissa matemaattisten aineiden opettajissa, kun fyssan kurssin ainut tyttö veti ne kympit nörttipoikien nenän edestä:D Itse olen sitä mieltä, että naisille yritetään jopa opettajien toimesta iskostaa, että matikka on poikien juttu.

[/quote]

Siis millä tavalla teet poikkeuksen? Mihin?

Vierailija
9/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:13"]No, ihan sama kun oma äo:ni on (naisena) 135.

[/quote]

Tämä liittyi mihin miten?

Vierailija
10/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin viime kesänä läheisen kirjaston ohi. Kirjaston nurmikolla kihersi neljä n. 15-vuotiasta tyttöä. Puunaten itseään, hokien  v*ttu sitä ja v*ttu tätä. Heilautelleen lisäkehiuksiaan ja räpsytellen tekoripsiään. Yrittäen saada parin pojan huomio. Tiedän, että ikävaiheeseen kuuluvaa, mutta silti kävi tyttöjä sääliksi. Teki mieli mennä sanomaan, että unohtakaa nuo räkänokkapojat. Saatte heistä paljon harmia. Menkää kirjastoon ja opiskelkaa kunnon ammatti. Palatkaa poikiin kun olette saaneet vähän älliä päähänne...

Vierailija
11/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset päihittää miehet matemattiikassa vaikka miehet on harrastanu matikkaa 2000 vuotta, naiset vain 40 vuotta?

Vierailija
12/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät miehet eivät tee älykkyystestejä. Minua ärsyttää tavattovasti tyhmät miehet, jotka luulevat olevansa älykkäitä, koska heillä on samantyyppinen killutin jalkojen välissä kuin Einsteinillä. 

Vierailija
13/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:33"]

Tyhmät miehet eivät tee älykkyystestejä. Minua ärsyttää tavattovasti tyhmät miehet, jotka luulevat olevansa älykkäitä, koska heillä on samantyyppinen killutin jalkojen välissä kuin Einsteinillä. 

[/quote]

Suurin osa ei heistä edes kyllä tiedä mitä Einstein on tehnyt. 

Vierailija
14/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:33"]

Miksi naiset päihittää miehet matemattiikassa vaikka miehet on harrastanu matikkaa 2000 vuotta, naiset vain 40 vuotta?

[/quote]

Matematiikkaa on myös saada arki pyörimään, tilanteet hallintaan jne. Pelkillä kaavoilla ei ihan pärjää elämässä. :)

Vierailija
15/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:03"]

Joidenkin tutkimusten mukaan http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_human_psychology#IQ naiset saavat muutaman pisteen miehiä huonomman tuloksen älykkyystesteissä. Toisaalta taas tunnetaan ilmiö jossa ihmiset jotka uskovat olevansa huonompia älykkyystesteissä saavat niistä huonompia tuloksia kuin ne jotka uskovat omiin kykyihinsä. Väitän, että naisten vähäisempi älykkyys johtuu siitä, että naiset eivät rohkaise toisiaan olemaan älykkäitä. Viiltävää analyyttisyyttä ei arvosteta, ehkä pikemminkin pelätään. Naisten kuuluu naisten mielestä ajatella enemmän tunteita kuin puhtaita faktoja. Pitää aina ottaa huomioon toisen ihmisen tunteet, tosiasioilla tai logiikalla ei niin väliä. Tästä johtuen miehet saavat treenattua älyään ja päättelykykyään huomattavasti enemmän kuin naiset jotka keskittyvät treenaamaan miellyttämiskykyään.

[/quote]

Uskotko itse tähän sontaan, mitä kirjoitit? :DDDD (siinä tapauksessa taidankin arvata sukupuolesi...)

Vierailija
16/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:33"]

[/quote]

Matematiikkaa on myös saada arki pyörimään, tilanteet hallintaan jne. Pelkillä kaavoilla ei ihan pärjää elämässä. :)

[/quote]

Ja siis miehethän, joita on enemmistö öljynporauslauttojen, valtamerialusten, rakennustyömaiden ja armeijiden väestö, eivät tiedä mitään arjen pyörittämisestä? Vai mitä yritit sanoa?

Vierailija
17/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:03"]

[/quote]

Uskotko itse tähän sontaan, mitä kirjoitit? :DDDD (siinä tapauksessa taidankin arvata sukupuolesi...)

[/quote]

Käyt kiinni minun persoonaani ja sukupuoleen ihan kuin tosiasiat jotenkin riippuisivat niistä. Vastaa sinä mieluummin, että onko tuo argumentointityyli mitä sinä harrastat sinusta ihan fiksua vai etkö osaa mitään muuta?

Vierailija
18/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:03"]

[/quote]

[/quote]

Käyt kiinni minun persoonaani ja sukupuoleen ihan kuin tosiasiat jotenkin riippuisivat niistä. Vastaa sinä mieluummin, että onko tuo argumentointityyli mitä sinä harrastat sinusta ihan fiksua vai etkö osaa mitään muuta?

[/quote]

Naisethan ovat näköjään todistetusti vähän yksinkertaisempia. Koska joukossa on myös hyvinkin älykkäitä, on joidenkin oltava tosityhmiä,

Vierailija
19/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet päihittää naiset matikassa, niinkö? On useita miehiä, jotka ei tajua matikasta mitään. Minulla on kaveri, joka oli heikko matikassa. En ikinä varmaan saa selville, miten hän pystyy seuraamaan monimutkaisiakin neule- ja virkkausohjeita ja tekemään ne täysin oikein, upeita tulee. Niissä on paljon matikkaa! Kavenna joka kolmas kerros ensin 1.s, sitten 2. s, sitten 3 s - tää ei ole mistään ohjeesta, mutta tämän tyylisiähän esim. hihakavennusten ohjeet on.

voi olla hyvä juttu, etten lapsena ja nuorena kuullut juttuja tyttöjen heikosta matikan taidosta. Olin luokkani paras, ylivoimaisesti. Ehkä en olisi ollut, jos olisi kerrottu, ettei tytöt osaa matikkaa? Nyt olen insinööri, mutta vaikka suunnittelen, papereissa on pomon nimi. Hän käy ne kyllä sen verran läpi, että voi nimensä niihin laittaa ja tekee osan samoissa projekteissa. Osa kun ei hyväksy naisen suunnittelua. 

Vierailija
20/29 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:33"]

[/quote]

[/quote]

Ja siis miehethän, joita on enemmistö öljynporauslauttojen, valtamerialusten, rakennustyömaiden ja armeijiden väestö, eivät tiedä mitään arjen pyörittämisestä? Vai mitä yritit sanoa?

[/quote]

Sehän on opiskeluun ja ammatilliseen kiinnostukseen liittyvää! Laitapa työelämään ja perheen pyörittämiseen liittyvät yhteen, niin tiedät miten hallitset koko paletin! ;) Pienten lasten kiukut ja oikut, yllättävät tilanteet muutenkin kun perheessä on useampia lapsia ja tarpeita... Kokonaisuuden hahmottamisessa on hyvä apu logiikan ja käytännön yhdistämisessä. Vitsit miten kauan tässäkin runoilussa meni, mutta olen tunnetasolla jo ihan muualla! :)