Sinä, jolla on ollut jo korona, mikä on veriryhmäsi, ja miten rankka tauti sinulla oli?
Kommentit (9)
Veriryhmä 0Rh+. Perussairauksia astma, verenpainetauti, refluksitauti. Sairastin koronan huhtikuussa, ja tauti oli lievä. Nuha, kuiva yskä, pientä lämpöilyä, maku- ja hajuaistin menetys. Sairastin n. 2 viikkoa.
A+, aivastin kolme kertaa. ei kuumetta, ei päänsärkyä, ei ripulia ei mitään jälkioireita. Testattiin, kun sain tosiaan sen nuhan ja mies oli jo testattu positiiviseksi sitä ennen. Mies aivasti ehkä 4 kertaa. Hän on B+. Mies testattiin, koska hänen työpaikallaan oli yksi sairastunut, hänellä vissiin oli muutaman päivän ihan kuumettakkin. Kummallakaan ei ole mitään perussairauksia, ikää toki on 50v kummallakin.
O- Kamalimmissa sairastetuissa taudeissa pääsi top kakkoseen sijalle 2.
B-. Ei varmennettua tautia, sairastuin maaliskuun alussa ja kriteerit ei yltäneet testaamiseen. Mutta lievä lämpö pari päivää, helvetillinen päänsärky johon ei burana tai panadoli (myös yhtä aikaa otettuna) auttaneet, vatsa sekaisin puolen päivän ajan, haju- ja makuaisti pois 3 päivää.
Nii ja olen myös ylipainoinen verenpainetautinen. Ja en siis kuollutkaan vaikka yhdessä vaiheessahan otsikot huusivat, että olen kunnolla riskiryhmäläinen.
A+ ja 2 riskiryhmään kuulun (astma, sairaalloinen ylipaino). Tauti maaliskuussa ja ihan äärimmäisen lievä, ei jälkioireita. Oireet flunssamainen silmien punoitus ja lihaskipua vähän, tunne että voisi olla tulossa kipeäksi. Mutta se meni muutamassa päivässä ohi ilman muita oireita. En olisi edes mennyt mihinkään lääkäriin tai testeihin noilla vähillä oireilla, mutta kun soitettiin jäljityksestä kun olin ollut tekemisissä todetun tapauksen kanssa. Ja sitten testi näytti että oli korona.
Mulla oli aika lievänä korona huhtikuun alussa. Viitisen päivää kesti, joista kolmena olo oli tosi vetämätön ja vaan makoilin kotona sairaslomalla. Tuohon aikaan ei lieväoireisia otettu testeihin enkä töistä saanut enempää saikkua. Myöhemmin sain sitten kutsun satunnaiseen vasta-ainetestiin ja sillä varmistui, että oli korona.
Oli nuhaa, kova päänsärky ja tosi erikoinen, heikko olo. Pelkästään seisominen oli vaikeaa. Myös maku- ja hajuaisti lähtivät. Kurkkukipua, yskää tai hengenahdistusta ei ollut ollenkaan. Tuon viiden päivän jälkeen oli olo jo lähestulkoon normaali, eikä tuosta jäänyt mitään muutakaan sivuoireita.
Oon 32-vuotias ja veriryhmä O-.
Tautitapauksia on siis oikeasti paaaljon enemmän, mitä viralliset tilastot kertovat.
Suomalaiset miehet varsinkin tunnetusti välttelevät lääkäriä kuin ruttoa, eli testaamattomia, ei-todennettuja koronatapauksia on pilvin pimein.
Olen nainen, enkä itsekään mene lääkäriin ennen kuin on ns. tosi kyseessä.
Asun yksin, eikä ole ketään joka tekisi asioita puolestani, joten kauppaankin on itse mentävä. Täytyy vain toivoa, että oireilu pysyy lievänä, jos tartunta tulee.
BRh-, jolla aina puolet ajasta lieviä flunssan oireita
A-, sairastin maaliskuussa. Perusterve. Kaksi viikko sairaalassa, sitten kotihoitoon. En ole vieläkään kunnolla parantunut, vaikea hengittää, haju-ja makuaistit ei toimi. Pissaaminen on vaikeeta (jotain häikkää munuaisissa). Pitäkää itsestänne ja läheisistänne huolta. Terveyden menettäminen ei ole pikkujuttu.
up