Istun ripulilla ja tulen myöhästymään töistä - soitanko pomolle ja kerron rehellisesti?
Kommentit (33)
Eiks sun pitäisi suunnata koronatestiim, jos ripuloit? Ellei oo siis normaalia sulle.
Meillä ripulitautiset jäävät sairastamaan kotiin, eivätkä lähde töihin muita tartuttamaan. Toki ilmoitus töihin vatsataudista.
Kerro, että myöhästyt,syy ei ole edes oleellinen. Älä varsinkaan avaudu ruumiintoiminnoistasi. Mahavaivat on ok termi.
Noin se noro alkaa. Soita ja sano että olet sairas. Kohta saatat oksentaa samaan aikaan sankoon ja oksennusten tahdissa lentää ripuli pönttöön. Pari kertaa voi olla lusikallinen tai kauhallinen housussakin niin että huomaat asian kun se jo tapahtui. Työterveyteen riittää kun soitat eikä tarvitse mennä tänään jos on vaara että paskat menee housuun matkalla.
Työnantaja lähettää sinut työterveyslääkärille, joka kuuntelee stetoskoopilla, että maha kuulostaa ihan normaalilta, töihin vain, vaikka ripuloisit sinne lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Eiks sun pitäisi suunnata koronatestiim, jos ripuloit? Ellei oo siis normaalia sulle.
Millä sä lähdet 5m kauemmas pöntöstä ripulin ollessa päällä?
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja lähettää sinut työterveyslääkärille, joka kuuntelee stetoskoopilla, että maha kuulostaa ihan normaalilta, töihin vain, vaikka ripuloisit sinne lattialle.
Tekosairailta kysytään onko maha toiminut. Sitten lääkäri pyytää ottamaan housut pois ja tuseeraa peräsuolen:)
Totta kai kerrot rehellisesti. ”Istun pöntöllä ja mahani on aivan ravalla. Ripulia tulee koko ajan jatkuvalla syötöllä. En pysty kävelemään hetkeäkään ilman, että ripulit valuisivat housuuni.”
Ei sitä tartte kaikkea niin kovin yksityiskohtaisesti kertoa, ellei ala tivaamaan. Onhan se kaikkien etu, ettet mene sinne tartuttamaan jos onkin noro.
Mut jos alkaa useampana maanantaiaamuna olemaan näppärästi sama juttu, niin kyl ne sit alkaa epäilemään.
Mulla on joka aamu vatsa löysällä, mutta oon vasta kerran myöhästynyt koulusta sen takia.
Herään 2h 20min ennen koulun alkua, jotta ehdin syödä aamupalan ja juoda kahvin ja sitten ravata vessassa ennen kouluunlähtöä. Silti menee aina minuuttipeliksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina olen hakenut saikkulapun vaikka ripuli olisikin korvien välissä asuva laiskamato. Yksikään työterveyslääkäri ei ole ollut kirjoittamatta kolmea saikkupäivää, vaikka olen ollut toisinaan terve kuin pukki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joka aamu vatsa löysällä, mutta oon vasta kerran myöhästynyt koulusta sen takia.
Herään 2h 20min ennen koulun alkua, jotta ehdin syödä aamupalan ja juoda kahvin ja sitten ravata vessassa ennen kouluunlähtöä. Silti menee aina minuuttipeliksi.
Kokeile ruokavalion muutosta
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3923200/aldicarb-joku-kaipasi-tietoa-si…
lue tuo kaikki, linkit auki ym. Selvitä sitten itse, mitä asialle voisi tehdä. Kukaan muu sitä ei sun puolesta tule tekemään.
Joka arki aamu sama ripuliprovo täällä. Mene hoidattamaan fetissisi
Mulla on joka aamu sama ripulihomma. Onko kukaan saanut apua FODMAP ruokavaliosta?
Kuva ois kiva... kertoo enemmän kuin uhat sanaa...
Jos mulla on aamulla joku tosi stressaava paikka missä ei ikimaailmassa saa tulla vessahätä niin teen seuraavanlaisen valmistelun:
Otan yhden Imodiumin sen jälkeen kun maha on toiminut pari kertaa.
Sitten käyn koiran kanssa kävelyllä.
Sen jälkeen otan vielä kaksi Imodiumia lisää.
Ennen lähtöä laitan ison yökuukautissuojan housuihin JA kuukautispikkuhousut.
Jos on talvi niin puen vielä kahdet housut päällekkäin.
Kun on näin hyvin valmistautunut niin mielikin rauhoittuu eikä tule paniikkiripaskaa.
Mulla on stressivatsa. Se menee jotenkuten näin:
1. Olen paikassa, missä on paljon ihmisiä ja ei mahdollisuutta käydä vessassa.
2. Tunnen pienen vihlaisun vatsassa ja pientä painetta suolessa.
3. Panikoidun, että apua nyt mulle tulee vessahätä.
4. Paniikki aiheuttaa tahdosta riippumattoman suolentyhjennyksen.
5. Pa skat on housussa.
Kerro, että sulla on mahatauti, etkä tule.