Mies haluaa erota ja vaatii minulta nimeä johonkin sopimukseen, mitä tehdä?
Omaisuudesta kysymys kuitenkin, olettaisin. Minun täytyisi luvata laittaa nimi sopimukseen, ennen kuin hän pyytää laki-ihmistä laatimaan sen. Minun ei kuulemma tarvitse tietää, mitä paperissa lukee.
Sanoin, että ihan sama, millaisen paperin antaa laatia. Vien sen sitten omalle laki-ihmiselle luettavaksi enkä allekirjoita mitään, mitä tämä ei suosittele.
Mies suuttui ja alkoi raivota ja vaati minua lupaamaan nimeni paperiin, jota ei ole vielä edes olemassa. Ja lähti ovet paukkuen.
Olen nyt aika ällistynyt. Asumme minun perimässäni asunnossa ja meillä on avioehto, jonka mukaan kumpikaan ei eron sattuessa saa toiselta yhtään mitään omaisuutta.
Kommentit (45)
Mies näytti erossa todellisen luonteensa.
Mä ohjeistin miestäni kun hän meni ensin lastenvalvojalle, ja sittemmin oikeuden sovitteluun, että
älä allekirjoita mitään sopimusta heti, vaan sano että otat sopimuksen mukaan ja mietit kotona. Niinpä me sitten illalla ydhessä mietittiin mikä meille parhaiten kävisi. Mies on tällaisia nopeiden päätösten tekijöitä, ja painetilanteessa periksiantajia, mutta huomasi nyt että kun ei suostu heti mihinkään, niin kerkeää miettiä mitä oikeasti haluaa :)
älä siis allekirjoita mitään. Miehesi on vähän niin kuin lapsi joka suostuu kertomaan pöljäilynsä, mutta ensin pitää luvata että pääsee rangaistuksetta.
Sinuna ottaisin yhteyttä asianajajaan. En ihmettelisi vaikka mies päättäisi väärentää allekirjoituksesi jos ei saa sitä vapaaehtoisesti.
Kyllä sinun on lain mukaan kirjoitettava nimi paperiin, jos toinen niin vaatii.
t. Porvoon maalaiskunnan asianajotoimisto
:D