Mies haluaa erota ja vaatii minulta nimeä johonkin sopimukseen, mitä tehdä?
Omaisuudesta kysymys kuitenkin, olettaisin. Minun täytyisi luvata laittaa nimi sopimukseen, ennen kuin hän pyytää laki-ihmistä laatimaan sen. Minun ei kuulemma tarvitse tietää, mitä paperissa lukee.
Sanoin, että ihan sama, millaisen paperin antaa laatia. Vien sen sitten omalle laki-ihmiselle luettavaksi enkä allekirjoita mitään, mitä tämä ei suosittele.
Mies suuttui ja alkoi raivota ja vaati minua lupaamaan nimeni paperiin, jota ei ole vielä edes olemassa. Ja lähti ovet paukkuen.
Olen nyt aika ällistynyt. Asumme minun perimässäni asunnossa ja meillä on avioehto, jonka mukaan kumpikaan ei eron sattuessa saa toiselta yhtään mitään omaisuutta.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa luultavasti allekirjoittaa niin välttyy ikävyyksiltä, eikä päädy lehtien kirjoituksiin.
Sopu erotessakin on lähtökohtaisesti molemmille hyvä vaihtoehto.
😂😂
Se haluaa varmaan mitätöidä sen avioehdon. Printtaat vaan eropaperit itse netistä ja vaadit häntä allekirjoittamaan sen puolestaan saman tien. Jossei suostu, niin haet vain itse eroa yksipuolisesti.
Ei se tilanne tuosta parane, usko pois. Hoida ero vain alta pois ja ukko pihalle ASAP niin pääset itsekin toipumaan ja jatkamaan elämääsi.
Typerä jauhaa tuota vaihda lukot -juttua. Asia on nimittäin niin, että jos henkilö virallisesti asuu jossain, niin hänellä on oikeus mennä kotiinsa vaikka ei omistaisi siitä euronkaan verran tai olisi nimeä vuokrasopimuksessa. Jos vaihtaa lukot, niin poliisi päästää sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda lukot heti. Älä allekirjoita mitään. Nosta miehen tavarat laatikoihin ja hän noutaa ne varastosta. Luultavasti hän asuu nyt toisen naisen luona, sukulaisella tai uusi asunto? Mies kuulosti uhkaavalta ja painostavalta.
En tiedä, missä huinii tai pyörii. On ollut öitä pois eikä ole selittänyt mitään, huutanut vaan ja haastanut riitaa. Ihan sama, mitä tekee, kunhan häipyy mun elämästäni. Pyydän veljen luokseni yöksi ja kun näen ton mieheni seuraavan kerran, saa antaa avaimet takaisin.
Vaihdata lukot silti, avaimia on voinut teettää lisää.
Joo, hyvä vinkki. Soitan lukkosepälle heti aamulla.
Ei hän voi pelata sinun omaisuudellasi, vaikka hänellä olisi monta lakimiestä itsellään. Eikä niitä ole, koska maksavat, itse kirjoittelisi tai kaveri. Petosta valmistelee.
Vierailija kirjoitti:
Älä kirjoita mihinkään nimeäsi. Sosialismissa naisia hakataan ja miehet toimii just tolleen. Jenkeissä mies joutuu vankilaan, se katsotaan kiristystilanteeksi. Älä suostu miehesi kiritysyritykseen ja jos alkaa väkivaltaiseksi, niin soita poliisit pienellä kynnyksellä.
Peukkua nimenkirjoitusneuvoon, nuo jenkkiharhat ja sosialismifobiasi voit pitää tykönäsi.
Vierailija kirjoitti:
Typerä jauhaa tuota vaihda lukot -juttua. Asia on nimittäin niin, että jos henkilö virallisesti asuu jossain, niin hänellä on oikeus mennä kotiinsa vaikka ei omistaisi siitä euronkaan verran tai olisi nimeä vuokrasopimuksessa. Jos vaihtaa lukot, niin poliisi päästää sisälle.
Saahan se tänne tulla kamojansa hakemaan. On vaan veljeni ja tarvittaessa vaikka veljen muutama kaveri täällä samalla kylässä. Veli sanoi, että nyt kun ovat kaikki etätöissä ja -opiskelemassa, niin voivat muutaman kaverin kanssa muuttaa vaikka pariksi viikoksi mun luo, jos pitsaa ja pepsiä riittää. Siinähän sitten tulee paikalle vaikka poliisisaattueessa, kun 3-5 parimetristä nuorta miestä seuraa vieressä, että mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän voi pelata sinun omaisuudellasi, vaikka hänellä olisi monta lakimiestä itsellään. Eikä niitä ole, koska maksavat, itse kirjoittelisi tai kaveri. Petosta valmistelee.
Ihmettelen vaan, että kuinka tyhmänä mua pitää.... Vissiin sit aika tyhmänä. Tai sitten luulee, että alan pelätä ja teen niinkun sanoo.
Toi on oikeesti rikos Mene nyt poliisille kysumääm neuvoja. Vaikuttaa suunnitelmalta. Missään tapauksessa et kirjoita mitään ilman oman tuomarin neuvoja. Ota yhteyttä heti okeusaputoimistoon.
Sinulta siis uhkauksella ollaan viemässä omaisuus. Pistä miehen tärkeimmät kamat Ikean kassiin ja soita poliisit hakemaan mies pois, Sano että pelkää miestä, kun uhkailee. Olen kokenut saman, tulee kohta hakkaamaan,. Voit mennä myös turvakotiin ilmaiseksi taksilla. Siellä koulutetut ihmiset neuvoo miten käytännössä toimitaan.
Älä syö tai juo jos tarjoaa sinulle vaikka alkoholia, voi yrittää huumata sinut. Tiedän tällaise tapauksen jossa raivoraitis emäntä saatiin kijoittamaan että luopuu omasta kotitilastaaan mihensä hyväksi. sai lähteä sitten kotoaan 7 lapsensa kanssa. N ykyään saa apua uhkailuun.
Voi luoja varjele näitä neuvoja taas. Ihan sama vaikka omistat kämpän, jos toinen on siellä kirjoilla, niin ET VOI vaihtaa lukkoja. hänellä on ihan laillinen oikeus asua siellä. Pahimmassa tapauksessa, mikäli ette pääse sopuun koska muuttaa pois, joudut hakemaan käräjäoikeudelta häädön. Ketään, ei siis ketää voi noin vaan pihalle pistää. Sinun tapauksessasi joudut itse hankaluuksiin, jos lukot vaihdat. Jos ukkosi on typerä, niin kannattaako sinun taantua yhtä typeräksi.
Mistä ihmeestä kumpuaa tämä käsitys, että kun minä omistan, minä voin heittää koska vain toisen pihalle, ei se kuulkaa näin mene.
Otat paperin ja kirjoitat siihen allekirjoitukseksi ime munaas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, 6kk on kaikilla lupa häädön jälkeen asua toisen ihmisen kiinteistössä, vaikka nimeä ei olisi missään. Kunhan pystyy osoittamaan, että on käyttänyt sitä vakituiseen asumiseen. Poliisi todellakin päästää sisälle, vie omistajan putkaan rauhoittumaan jos alkaa tavaroita kantaa ulos.
Miehelle voi hakea lähestymiskieltoa, jos todistetusti uhkailee. Silloin mies ei pääse sinne asuntoon enää, vaikka onkin kirjoilla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mellon?
Ystävä Tolkienin keksimässä Sidnarin-haltijakielessä.
Voit hakea eroa välittömästi. Mitä aiemmin eroa on haettu, sitä nopeammin saat miehen ulos ja sitä vaikeampi hänen on yrittää huijata omaisuuttasi itselleen.
Alkaa näkyä kaava näissä aloituksissa.
Milloin on kyse auton omistamisesta, milloin avioerosta.
Ja aina nainen kyselee täältä neuvoa, kun miehellä on outoja vaatimuksia.
Uskomaton äijä.
Ei papereita allekirjoiteta lukematta.
Onneksi olkoon uudelle vapaudelle kun tuosta pääset eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa luultavasti allekirjoittaa niin välttyy ikävyyksiltä, eikä päädy lehtien kirjoituksiin.
T. AP:n mies