Voiko käydä niin, että terapeutti ei onnistu?
Voiko olla niin, että hän ei keksi menetelmää, jolla pureutua asiakkaansa solmuihin ja ei tavallaan "pärjää" tämän kanssa? Mistä hän silloin hakee lisäneuvoja tai voiko hän itse ehdottaa, että työntekijää pitäisi vaihtaa?
Minusta tuntuu, että oma traumaterapiani on epävarmaa. Työntekijöitä on kaksi enkä oikein luota heidän menetelmiinsä. Nyt lähestymistapaa on jopa vaihdettu kesken kaiken. Ensin aloitettiin elämänkaaripohjalta, sitten kesken kaiken pohdittiin osia joihin persoonallisuuteni on jakaantunut. Nyt mennäänkin voimavaroja kartoittamaan sukupuun pohjalta. Ihan kuin he eivät osaisi päättää miten "minuun" pääsisi parhaiten käsiksi.
Kommentit (3)
Ei kannata hassata rahojaan istumalla sellaisen terapeutin luona, joka ei osaa sinua auttaa. Kyllä terapeuteissa on eroja niinkuin terapiamuodoissakin. Kaikkien kanssa ei synkkaa, ja jos tuntuu, ettei terapeutti ymmärrä sua lainkaan, vaihda toiseen.
Mä kävin yksityisellä kalliissa terapiassa ja tää terapeutti voivotteli muutaman käynnin jälkeen että "kuinkahan mä sua voisin auttaa", vaikutti tosi epävarmalta ja kyseli multa monta kertaa että haluanko varmasti käydä hänen vastaanotollaan ... lopetin sitten ne käynnit.