Kuka uskaltaa tunnustaa, että on tehnyt osamaksusopimuksen Klarnan kanssa?
Kadutko, vai oletko tyytyväinen ko. luoton antajaan?
Kommentit (18)
Olen tehnyt eikä ollut mitään ongelmia. Suurista summista ei tosin ole kyse, korkeintaan parista sadasta eurosta, jonka olen maksanut kahdessa erässä.
Hei kakkonen, maksoitko käteisellä sen takia, että osamaksua tarjosi Klara? Miksi et maksanut ostovaiheessa suoraan tuotetta myyjälle?
Myyjä tarjosi Klarnaa todeten, että jos ottaa sen, saa tuotteesta alennuksen, vaikka maksaa samantien kerralla. Miksi en olisi ottanut alennusta, ei tuosta Klarnasta mitään ongelmia ole jälkikäteen tullut. Maksu viikon kuluttua, kun hain tietokoneen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 10:21"]
Hei kakkonen, maksoitko käteisellä sen takia, että osamaksua tarjosi Klara? Miksi et maksanut ostovaiheessa suoraan tuotetta myyjälle?
[/quote]
Ei kun tilisiirtona koko summan. En maksanut heti, koska vasta palkkapäivänä oli varaa maksaa :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 10:19"]
Tehtiin tietokoneen oston yhteydessä. Haluttiin tietsikka viikkoa ennen palkkapäivää, maksettiin sit palkkapäivänä koko summa pois. :D Mitään osamaksujuttuja en ikinä ottaisi.
[/quote]
Kysymys oli osamaksusta, sinun kohdalla käteiskaupasta..
Minulla oli, isokin luotto klarnalle, ja pariin muuhunkin paikkaan. Nuorena typeränä kuvittelin sen olevan fiksu veto: tavarat sain heti vaikkei varaa olisikaan. Vasta hiljattain elin useamman kuukauden todella tiukasti ja maksoin kaikki osamaksut pois enkä enää ikinä ota! Nyt on varaa ostaa käteisellä kun ei tarvitse kuukausittain maksaa kuin pakolliset menot. Rahan arvokin on mennyt kaaliin, enää en osta kuin todelliseen tarpeeseen ja harkitusti :) en suosittele kenellekään osamaksu sopimuksia, niihin jäö koukkuun.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 10:41"]
Minulla oli, isokin luotto klarnalle, ja pariin muuhunkin paikkaan. Nuorena typeränä kuvittelin sen olevan fiksu veto: tavarat sain heti vaikkei varaa olisikaan. Vasta hiljattain elin useamman kuukauden todella tiukasti ja maksoin kaikki osamaksut pois enkä enää ikinä ota! Nyt on varaa ostaa käteisellä kun ei tarvitse kuukausittain maksaa kuin pakolliset menot. Rahan arvokin on mennyt kaaliin, enää en osta kuin todelliseen tarpeeseen ja harkitusti :) en suosittele kenellekään osamaksu sopimuksia, niihin jäö koukkuun.
[/quote]
Koit olevasi nuori ja kokematon, mutta oletko sitä mieltä, että Klarna osamaksumenetelmä oli asianmukainen?
Eihän se niin voi mennä, kun ottaa osamaksun = tyhmä ja kuluja ja korkoja kuuluu maksaa ylenpalttisesti? ;-)
Onnittelut sinulle, että pääsit eroon, et varmaan suosittele kenellekään osamaksuja?
Jos on oikea tarve rahalle, kannattaa AINA kysyä ensin pankista. Noilla osamaksufirmoilla on järkyttävät korot!
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 10:41"]
[/quote]
Koit olevasi nuori ja kokematon, mutta oletko sitä mieltä, että Klarna osamaksumenetelmä oli asianmukainen?
Eihän se niin voi mennä, kun ottaa osamaksun = tyhmä ja kuluja ja korkoja kuuluu maksaa ylenpalttisesti? ;-)
Onnittelut sinulle, että pääsit eroon, et varmaan suosittele kenellekään osamaksuja?
[/quote]
Jos vain talous antaa periksi, en suosittele kenellekään. Ymmärrän kyllä, jos pesukone hajoaa eikä ole varaa kerralla ostaa. Se on välttämätön joten tuollaisessa tilanteessa saattaisin jopa itsekin harkita uudelleen osamaksua. Mutta nyt viisastuneena pistän juuri tuollaisia tilanteita varten edes vähän jemmaan rahaa kuukausittain, vältän viimeiseen asti osamaksuja! :)
Itselläni ollut osamaksusopimukset klarnaan, bubbleroomiin ja hm:lle. Bubbleroomin ja hm:n olen maksanut pois ja nyt tarkoitus hoitaa klarna-tulikin nollille. Tällä hetkellä siellä velkaa n. 180€. Kun Se on maksettu, niin en kyllä enää osamaksuihin ala etenkään VAATTEIDEN takia. Eri asia, jos ostaa esimerkiksi tietokoneen tai vaikkapa sohvan ja sen maksaisi erissä. Klarna ollut kuitenkin mielestäni toimiva ja asiallinen palvelu, mutta ahdistaa olla velkaa noin turhasta asiasta. Pari vuotta sitten ajauduin opiskelijana tähän kierteeseen ja nyt pyristelen siitä sitten eroon
Klarna-korko ei ole mahdoton jos summat pieniä ja pyrkii maksamaan aina enemmän pois kuin sen minimisumman.
Klarna-korko ei ole mahdoton jos summat pieniä ja pyrkii maksamaan aina enemmän pois kuin sen minimisumman.
Itse erehdyin ottamaan silmälasiostoksen yhteydessä, kun osui sopiva tarjous kohdalle (valitettavasti tarvitsen silmälaseihin muita kuin varastovahvuuksia, joten yleensä tarjoukset eivät edes koske minua) Kauppa tarjosi tuota klarnaa, joten suostuin siihen, kun minulla ei ollut tilaushetkellä vielä koko summaa säästössä. Eka kuukausierä meni ihan hyvin, ja sieltä tuli muutamalle kuukaudelle jaksotettu lasku, että jos maksat nämä kuukusierät, niin mitään korkoja ei mene ja laina on sillä kuitattu. Tokan erän kohdalla tämä jaksotus olikin muuttunut, ja minulta veloitettiin iso summa korkoa, vaikka olin maksanut siinä luulossa, että edellisessä laskussa esitettyjen summien mukaan maksamalla kuluja ei tulisi. Kolmannen erän kohdalla alettiin laskussa ehdotella, että mitä jos jakaisit laskun loppusumman vielä paljon pienempiin osiin ihan hirveällä korkoprosentilla. Itse maksoin siinä vaiheessa loput erät kerralla pois.
Että joo, ilmeisesti toimii hyvin, jos pystyy maksamaan summan kerralla pois ekalla laskulla.
Mullakin oli, ja jatkuvasti ilmeni mitä ihmeellisempiä korkoja. Luulin saaneeni kaiken maksettua, todellisuudessa joku 0,60€ oli jäänyt maksamatta. Mitään ilmoitusta siitä ei tullut ennen kuin velka oli n.90€. Ei ikinä enää.
Vastauksissa 14 ja 15 on juuri näitä ihmeellisiä ja älyttömiä velkomisia, Klarna vetää varmasti hyvät voitot noilla kieroilutekniikoillaan. Monet maksavat kiireesti pois velat, jotta pääsevät eroon mahdollisimman pian. Pelottavia piirteitä koko lafkassa!!!
Vastauksissa 14 ja 15 on juuri näitä ihmeellisiä ja älyttömiä velkomisia, Klarna vetää varmasti hyvät voitot noilla kieroilutekniikoillaan. Monet maksavat kiireesti pois velat, jotta pääsevät eroon mahdollisimman pian. Pelottavia piirteitä koko lafkassa!!!
Ei minulla ole ollut klarnan kanssa ongelmia. Tosin minulla ei ole koskaan ollut monen tonnin osamaksuja siellä useiden eri ostosten kautta, vaan aina tuote kerrallaan. Ja kuten joku jo kirjoittikin, niin aina saa maksaa enemmän pois, kuin suositeltu kuukausimaksu on ;) Ainakaan minulla ei ole ollut ongelmaa maksaa suurempia eriä pois, jotenkin nuo klarnan erämaksut ovat niin pieniä, että niistä tulee pidemmän päälle ihan liikaa korkoa itse tuotteelle, mutta siitä he kai rahansa saavat.
Ja jotta nro 15 kaltaista tilannetta ei tapahtuisi (miten on edes mahdollista, klarnahan lähettää laskun maksamattomista eristä), niin soitan aina ennen viimeistä maksukertaa klarnaan ja kysyn todellisen loppusumman, jotta mitään senttejä ei jäisi sinne roikkumaan.
Tehtiin tietokoneen oston yhteydessä. Haluttiin tietsikka viikkoa ennen palkkapäivää, maksettiin sit palkkapäivänä koko summa pois. :D Mitään osamaksujuttuja en ikinä ottaisi.