Pullonpalautus - Lidl vs. Muut?
Miten se taas olikaan, ottaako Lidl myös muiden kauppojen ja Alkon pullot vastaan? Vai ottaako muut kaupat myös Lidlin ja Alkon pullot?
Kommentit (25)
Jos vien vaikka fantapullon Lidlin palautukseen, antaako ne siitä pantin? Siis pulloista, joita ei ko. kaupassa myydä?
Minä äänestän jaloillani ja menen lidl. On se sen verran edullinen. Jos idiootti palauttaa lidl pulloja muualle niin oma moka. Ainoostaan jos hyvää lihaa haluun niin k ja jos sellaista mitä ei löydy lidl niin s kauppa
Mutta hyvittääkö Lidlin kauppapaikka toisen Lidlin kauppapaikan automaatin antaman pullopalautuskuitin kassamaksuissaan? Oma kokemukseni on sekä selkeä kyllä että EHDOTON EI!
mulla ei oo sellaista palvelijatarta
Minulla on noin 1000 pulloa josta olen maksanut pantin mutta en ole niitä palauttanut. Olen pessyt pulloista pois viivakoodit joten rahojen takaisin saaminen tulevaisuudessa ei varmastikkaan tule onnistumaan. Osassa pulloista on kyllä tunnisteet itse pullossa, mutta järjestelmät eivät enää hyväksy näitä tunnisteita, vain viivakoodin. Ainoa asia joka tässä minua korpee on, että maksaako jokin järjestelmä panimoille takaisin kaupan taholta nämä pantit. Panimohan maksaa sen panttijärjestelmän kuluineen, mutta kaupalle on jäänyt rahat panteista.
Toinen juttu on se että jos otan viivakoodin talteen kun pesen pullon, olen siltikin oikeutettu panttiin vaikka liimaisin sen itse takaisin. Nykyjärjestelmässä koomisinta on se että oikeasti kaytännössä maksat viivakoodista pantin etkä enää pullosta. Eli periaatteessa jos olet ostanut viivakoodin saat siitä rahat takaisin, mutta pullosta et saa jos siinä ei ole viivakoodia. Tietenkin kuningaskuluttaja sanoo että sinun on saatava ilman viivakoodiakin, mutta kauppahan ei sitä välttämättä maksa. Mennäänkö sitten oikeuteen tutkimaan pulloja ja lopulta maksut nousevat panimoille, jotka koko lystin maksavat.