Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenellekään asennettu iLoq-järjestelmää?

Vierailija
01.03.2014 |

Kiinnostaisi omakohtaiset kokemukset (netistä löydän kyllä turvatestilinkit yms.). Ollaan harkittu sellaista, mutta vähän vielä kaipaisin muiden kokemuksia.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kommentti näköjään poistettiin. Kritisoin juur tuota avainten hitautta. Ja kerroin, että meidän kouluun vaihdettiin remontissa iloqit. Puolet koulusta on lasiseinällisiä tiloja, joten jos jollakin naksahtaa niin helppoja kohteita kaikkialla. Ja jos yrität päästä lukitusta ovesta, niin iloqia pitää työntää sisään ja ulos sen kolme-neljä kertaa. Johan siinä ajassa jo putoo, jos joku t.ä.h.t.ä.ä.

Vierailija
42/88 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut toimintavarma?

On, jopa 41 huoneiston kerrostalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kommentti näköjään poistettiin. Kritisoin juur tuota avainten hitautta. Ja kerroin, että meidän kouluun vaihdettiin remontissa iloqit. Puolet koulusta on lasiseinällisiä tiloja, joten jos jollakin naksahtaa niin helppoja kohteita kaikkialla. Ja jos yrität päästä lukitusta ovesta, niin iloqia pitää työntää sisään ja ulos sen kolme-neljä kertaa. Johan siinä ajassa jo putoo, jos joku t.ä.h.t.ä.ä.

Sulla on taipumusta neuroottisuuteen. Avain on ihan ok, sinä vain hätäilet. Hössö.

Vierailija
44/88 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös nuo. Eivät toimi. 

Me myös googletimme asiaa ja yritimme sen jälkeen työntää avainta hitaasti lukkoon. Tökki silti. 

Keskimääräisesti se vaati noin viisi suunniteltua työntöä jotta oven saa auki. Ei pitäisi olla noin vaikeaa että pääsee omaan kotiinsa.

Vierailija
45/88 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nuo töissä. Samaa ongelmaa kuin muilla eli aina ei ykkösellä aukea ovi vaan pitää vämpyttää avainta ulos-sisään pari kertaa ennenkuin lukko toimii.

Perinteiset lukot tai kokonaan sähköiset lukot parempia. Tämä paristoton sähköinen on aika hit / miss sekoilua.

Vierailija
46/88 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma. Ovesta ei meinaa päästä millään sisään. Kiva sitten ostokset ja lapset kainalossa yrittää sompailla. 

Meillä on vielä niin huono äänieristys että seinänaapureiden avaimen kanssa runkkaaminen ja kiroilu kuuluu meille sisään. 

Vierailija
47/88 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toiminut ihan hyvin 43 huoneiston taloyhtiössä. Oli erittäin hyödyllinen putkiremontin aikana ja myös pienemmissä remonteissa. Asukkaat ovat myös tilanneet omiin tarpeisiinsa ohjelmoituja avaimia kuten siivoojille, kodinavustajille ja vuokralaisille. Itselläni on ollut 100 eri airbnb-vierasta ja vain yhdeltä tuli kritiikkiä. Toisaalta olen lähes jokaisen opastanut itse. Lisää turvallisuutta tukee siitä, että olen voinut rajata airbnb-vierailta pääsyn muihin yhteisiin tiloihin ja että voin tarvittaessa kuolettaa avaimen muutaman kympin kustannuksella.

Ainut puute on se, että lakkaa toimimasta jos ydinpommi räjähtää lähellä. Sehän ei vaikuta mekaaniseen avaimeen. Toisin kuin muut sähköiset avaimet, iloq ei tarvitse toimivaa sähköverkkoa tai nettiyhteyksiä. Eli näiden katkot eivät estä kotiinpääsyä.

Vierailija
48/88 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toiminut ihan hyvin 43 huoneiston taloyhtiössä. Oli erittäin hyödyllinen putkiremontin aikana ja myös pienemmissä remonteissa. Asukkaat ovat myös tilanneet omiin tarpeisiinsa ohjelmoituja avaimia kuten siivoojille, kodinavustajille ja vuokralaisille. Itselläni on ollut 100 eri airbnb-vierasta ja vain yhdeltä tuli kritiikkiä. Toisaalta olen lähes jokaisen opastanut itse. Lisää turvallisuutta tukee siitä, että olen voinut rajata airbnb-vierailta pääsyn muihin yhteisiin tiloihin ja että voin tarvittaessa kuolettaa avaimen muutaman kympin kustannuksella.

Ainut puute on se, että lakkaa toimimasta jos ydinpommi räjähtää lähellä. Sehän ei vaikuta mekaaniseen avaimeen. Toisin kuin muut sähköiset avaimet, iloq ei tarvitse toimivaa sähköverkkoa tai nettiyhteyksiä. Eli näiden katkot eivät estä kotiinpääsyä.

No ei ne muutkaan vastaavat tuotteet tarvitse mitään verkkoa.

Vierailija
49/88 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iloq niin äänekäs kuin tuossa sanotaan?

http://www.kysy.fi/kysymys/millaiseen-kerrostaloon-ei-kannata-muuttaa-j…

Harkitsen muuttamista kerrostaloasuntoon, jossa on iloq-lukot ja äänet vaikuttavat herkästi nukkumiseeni.

Vierailija
50/88 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata omasta kokemuksestani: Putkiremontissa vaihdettiin execeistä iloq:iin. Sen jälkeen rappukäytävä ja seinät ovat kaikanneet kun jok'ikisen naapurin oven aukomiset ovat kuuluneet. On kyllä ollut iso miinus minun asumiseen ainakin. Kunhan tilanne sallii niin muutan täältä pois ja vastustan kyllä viimeiseen asti jos uuteen osoitteeseeni niitä oltaisiin harkitsemassa.

Suosittelen että pysyt kaukana jos niitä näet.

Vierailija
51/88 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et vain osas, kun olet tyhmä

Vierailija
52/88 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa tulin tänne sanomaan. Piti ihan tarkistaa, ettei tuo aiempi kommentti ole omani :D. Tätä minäkin olen alusta asti uumoillut. Meilläkin muutettiin remontissa moni tila lasiseinäiseksi. Jos jotenkin voisi muuten päästä pakoon, niin viimeistään iloq-lukkoihin tyssää pakoreissu! Meillä ainakin pääsääntöisesti 3-4 avausyritystä joka halvatun kerta.

Vierailija
53/88 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noissa menee yksityisyydensuoja? Kuka tietoja pääsee katsomaan ja missä logit sijaitsevat? Miksi logeja edes tehdään? Ei pitäisi kenellekään kuulu milloin kukakin menee kotiin. Ja miten krakkerivarmoja nuo ovat? Sähkölukot mahdollistavat lukon avaamisen etänä tai oven lukitsemisen niin ettei ulos pääse. Miten varmistetaan ettei tuo hallinta pääse vääriin käsiin? Tulipalotilanteessa voi käydä huonosti jos ovi ei aukea.

Tietoturva on ihan toissijaista kun on kyse kodin älylaitteista.

Vierailija
54/88 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on Iloq tullut tutuksi. Yleensä toimii hyvin, kun avaimen työntää sisään rauhallisella liikkeellä ja tasaisella nopeudella. Joskus silti temppuilee. En tykkäisi kotioloissa.

Vierailija
55/88 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa asumassani vuokrakämpässä on ollut tuollainen avain. Aika normaali se on ollut köytössä, mutta jostain syystä se ei aina avaa ekalla yrittämällä. Avain pitää työntää oikealla nopeudella että saa auki. Abloyt on musta käyttäjäystävällisempiä. Turvallisuudesta en osaa sanoa.

Vierailija
56/88 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päin avain työnnetään lukkopesään ? Ohjeet eivät ole kovin tarkat

Vierailija
57/88 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noissa menee yksityisyydensuoja? Kuka tietoja pääsee katsomaan ja missä logit sijaitsevat? Miksi logeja edes tehdään? Ei pitäisi kenellekään kuulu milloin kukakin menee kotiin. Ja miten krakkerivarmoja nuo ovat? Sähkölukot mahdollistavat lukon avaamisen etänä tai oven lukitsemisen niin ettei ulos pääse. Miten varmistetaan ettei tuo hallinta pääse vääriin käsiin? Tulipalotilanteessa voi käydä huonosti jos ovi ei aukea.

Tämä! Kulunvalvontaa tehdään myös etänä. Ja iloq -lukon voi ohjelmoida olemaan avaimella avattavissa vain tiettyinä kellonaikoina. Sain tämän tietää kun lukitsin itseni vahingossa ulos talomme varastosta väärään kellonaikaan. Varastorakennuksen iloq-lukko on kuulemma aikalukittu klo 22 jälkeen, eli avaimella ei pääse sen jälkeen enää sisään. Tuli lasku huollosta sekä tarkka loki minä aikoina olin sillä avaimella varastossa asioinut.

Vierailija
58/88 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON IHAN PASKA!!!!!!!

Avaimet toimii miten sattuu, välillä joutuu kokeilemaan 20 kertaa. Ei vaan toimi tai reagoi.

Yksi vara-avain lakkasi itsestään kokonaan toimimasta. Mitäs jos on hätätilanne ja ovesta täytyy päästä heti ulos/ sisään??! Miten tätä roskaa saa asentaa!

Vierailija
59/88 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kanssa asunnon ulko-ovessa iLoq-lukko, talon alaovesta mennään sellaisella pienellä pyöreällä lätkällä. Välillä meinaa hermo mennä kun avainta saa tunkea lähemmäs 20 kertaa lukkoon ennen kuin sen saa auki, välillä taas aukeaa ykkösellä. 

Meillä myös töissä nuo avaimet ja ihan sama ongelma! Tulee todella urpo olo, kun tunget avainta viidettä kertaa lukkoon ja asiakkaita vieressä... En ikinä suosittelisi kenellekään. Ihan sama mikä älyavain, pitäisi sen kuitenkin toimia!

60/88 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini yhtiöön vaihdettiin kyseinen ihoq järjestelmä.Selkeä turvallisuusriski tuo systeemi.Äidin avain toimii mutta minun ja veljeni avaimet eivät.Hän on huonojalkainen ja toistaiseksi joutuu avaamaan oven sisältä käsin.Paska,keskeneräinen keksintö!!