Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli jättää koko ravintola-alan opiskelu, ensimmäistä kertaa työssäoppimassa tarjoilijana ja työ on aivan pe*seestä

08.11.2020 |

Kiire, stressi, oletetaan että osaan, vaikka vasta pari viikkoa siellä ollut. Itkettää, kun en vain halua sinne takaisin. En tiedä mitä lähtisin opiskelemaan.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sä sitten kerrot palstalla mut nähnees, niin sitähän minä en tiedä ;)

Koska mun sarjat on eri järjestyksessä ;)

-Sinkkiş

Kun sinä olet nähnyt, minä en. Kun minä olen nähnyt, sinä et.

Sitruunoita .. 

elämä joskus

tarjoaa ..

Sitruunoita ;)

Vierailija
82/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota se kai on joka alalla nykyään, enemmän tai vähemmän. Joka suuntaan pitää venyä ja vanua. Perehdytys olematonta eli suoraan heitetään altaan syvään päähän jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Sinkkiş

Sitruunoita .. 

elämä joskus

tarjoaa ..

Sitruunoita ;)

Oon mä sut nähnyt, eräänä sateisena päivänä laivan kannella, hytisit kylmästä, mä katsoin ja käännyin, kävelin pois.

Vierailija
84/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tsemppaat. Tämä on vasta eka harjoittelu. Kyllä se joskus loppuu. Et voi osata vielä kaikkea, tai oikeastaan juuri mitään. Palaat kouluun ja kuuntelet muiden kokemuksia. Et varmaankaan ole ainoa, jolla on ollut huonoja kokemuksia.

Katso vielä toinen harjoittelu. Se saattaa onnistua jo paremmin. Jos ei vieläkään, sitten mieti alan vaihtoa.

Onko ohjaajan kommentit oikeasti aiheellisia? Saatko negaa asioista, jotka tiedät periaatteessa osaavasi vai sellaisista, joista et ole kuullutkaan?

Vierailija
85/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetis 17v+1v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minun lapseni oli ensimmäisessä työharjoittelussa tarjoilijana, hän päätti, että tämä on nyt tässä. Lopetti koko koulun siihen.

Hän lähti ihan rehelliseen paskaduuniin, eli maatalousalalle.

Hehe.. tiedä kumpi parempi, no jaa, pääasia että viihtyy paskaduunissa. Olen kyllä harkinnut poliisin uraa, tai ensihoitajan/sairaanhoitajan, mutta vaikea päästä kumpaakaan.

Poliisina ja ensihoitajana saat niin paljon paskaa niskaasi, että nollaitsetunnolla et tule pärjäämään, kun ihan terveetkin ihmiset meinaavat palaa loppuun. Eli ehdottomasti ensin pääkoppa kuntoon.

Vierailija
86/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisen satu sitten nähdään Vetis ;)

-Sinkkiş

Vierailija
87/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole herkkua tuo työnteko muuallakaan. Itse työskennellyt kaupassa, Siivoojana ja maalarina. Kaikkiin töihin hajosi jossain vaiheessa. Kai niitä mukaviakin töitä on. Itselle ei kokemusta mukavasta työstä :(

Vierailija
88/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetis 17v+1v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sinkkiş

Sitruunoita .. 

elämä joskus

tarjoaa ..

Sitruunoita ;)

Oon mä sut nähnyt, eräänä sateisena päivänä laivan kannella, hytisit kylmästä, mä katsoin ja käännyin, kävelin pois.

Ok, 

totta se on tuokin. Tykkään olla kannella ..

-Sinkkiş

Kun en pelkää kylmää ..

Vierailija
89/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ja heti, sinun ei tarvitse opiskella alaa joka ei kiinnosta. Löydät kyllä oman alasi, mutta, jos nyt jo nuorena masennut paskan opiskelu tai työpaikan takia, voi olla vaikeampaa jatkossa päästä jaloilleen. Käy puhumassa, kouluterveyden hoitajalle tai psykologille.

Vierailija
90/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole herkkua tuo työnteko muuallakaan. Itse työskennellyt kaupassa, Siivoojana ja maalarina. Kaikkiin töihin hajosi jossain vaiheessa. Kai niitä mukaviakin töitä on. Itselle ei kokemusta mukavasta työstä :(

** Repesin **  tuossa kohtaa 

-Sinkkiş

Vierailija
91/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ravintola-alalla työskentelevä olisi osannut varoittaa tuosta. Tämä duuni on hanurista ja työajat häntäluun lähistöltä. Enkä vaihtaisi muuhun.

Ravintola-alalla ja siivoojana saa aina paskaa niskaansa. Harva kiittää hyvästä työstä, sitäkin useampi valittaa pienimmästäkin mokasta tai kuvitellusta sellaisesta. Varsinkin jos ei ole mallia suu korviin asti irvistyksessä ja hölöhölö koko ajan, niin joku on aina kimpussa. Hyvällä onnella saa kuitenkin työpaikan jossa mukavat tuökaverit ja kokemus tuo varmuutta. Jaksamisia!

92/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tsemppaat. Tämä on vasta eka harjoittelu. Kyllä se joskus loppuu. Et voi osata vielä kaikkea, tai oikeastaan juuri mitään. Palaat kouluun ja kuuntelet muiden kokemuksia. Et varmaankaan ole ainoa, jolla on ollut huonoja kokemuksia.

Katso vielä toinen harjoittelu. Se saattaa onnistua jo paremmin. Jos ei vieläkään, sitten mieti alan vaihtoa.

Onko ohjaajan kommentit oikeasti aiheellisia? Saatko negaa asioista, jotka tiedät periaatteessa osaavasi vai sellaisista, joista et ole kuullutkaan?

Ei mulle olla sanottu ettenkö osaisi, oma mieliala sen tekee olevaksi vain. Pitäisi varmaan parannella itseäni joskus ihan kunnolla.

93/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v+1v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minun lapseni oli ensimmäisessä työharjoittelussa tarjoilijana, hän päätti, että tämä on nyt tässä. Lopetti koko koulun siihen.

Hän lähti ihan rehelliseen paskaduuniin, eli maatalousalalle.

Hehe.. tiedä kumpi parempi, no jaa, pääasia että viihtyy paskaduunissa. Olen kyllä harkinnut poliisin uraa, tai ensihoitajan/sairaanhoitajan, mutta vaikea päästä kumpaakaan.

Poliisina ja ensihoitajana saat niin paljon paskaa niskaasi, että nollaitsetunnolla et tule pärjäämään, kun ihan terveetkin ihmiset meinaavat palaa loppuun. Eli ehdottomasti ensin pääkoppa kuntoon.

Varmasti totta tuo. Mieli kun heittelehtii lähes terveestä puolikuolleeseen, niin ei aina käy mielessä ihan kaikki.

94/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa itsensä elättäminen.

Vierailija
95/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari hommiin ei kannata lähteä. Huonot palkat ja paskaa palautetta tulee vaan joka puolelta, teit työsi miten tahansa. Työ on raskasta ja paskasta. 

Opiskele, opiskele ja opiskele. 

Vierailija
96/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa välinehoitajaksi.

97/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ja heti, sinun ei tarvitse opiskella alaa joka ei kiinnosta. Löydät kyllä oman alasi, mutta, jos nyt jo nuorena masennut paskan opiskelu tai työpaikan takia, voi olla vaikeampaa jatkossa päästä jaloilleen. Käy puhumassa, kouluterveyden hoitajalle tai psykologille.

En tiedä, joskus en vihaa tätä alaa yhtä paljoa. Varmaan kaikki työ on mulle raskasta. Jollekkin pitäisi puhua, en ole edes vielä valmis tähän maailmaan, vasta pääsin lastenkodista pois, olin siellä kolme vuotta, lapsuus jäi pahasti kesken, kun alkoi vasta 15-vuotiaana, nyt jo töihin riennän.

98/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunari hommiin ei kannata lähteä. Huonot palkat ja paskaa palautetta tulee vaan joka puolelta, teit työsi miten tahansa. Työ on raskasta ja paskasta. 

Opiskele, opiskele ja opiskele. 

En uskalla oikeasti käyttää aivoja. Tuntuu että räjähdän, pelkään melkein opiskelua. Ei ole älyämisen kanssa ongelmia, ennemmin jonkun muun, enkä siksi edes ymmärrä välillä mitään.

Vierailija
99/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetis 17v+1v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, joskus en vihaa tätä alaa yhtä paljoa. Varmaan kaikki työ on mulle raskasta. Jollekkin pitäisi puhua, en ole edes vielä valmis tähän maailmaan, vasta pääsin lastenkodista pois, olin siellä kolme vuotta, lapsuus jäi pahasti kesken, kun alkoi vasta 15-vuotiaana, nyt jo töihin riennän.

On ne oikeasti raskaita hommia Vetis. Ei kukaan sellaista ole väittänytkään. Yritän kannustaa, että sä saisit jotain pohjaa, josta voit sitten ponnistaa jonnekin muualle ..

-Sinkkiş

100/103 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetis 17v+1v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne oikeasti raskaita hommia Vetis. Ei kukaan sellaista ole väittänytkään. Yritän kannustaa, että sä saisit jotain pohjaa, josta voit sitten ponnistaa jonnekin muualle ..

-Sinkkiş

En mä edes enää osaa sanoa onko tässä kyse työstä vai jostain muusta. Tällä hetkellä tekis mieli vaan nätisti sanottuna kuolla pois, tai en tiedä kuolla, se on lopullista, mutta lähteä tai kadota pois, terän haluaisin pitkästä aikaa kaivaa esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan