Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tikattu "mummo"chanel - mistä blogivillitys?

Vierailija
28.02.2014 |

Olenko jotenkin todella pudonnut kelkasta, kun yhtäkkiä suomalaisilla ns. tyyliblogaajilla kaikilla on tuntunut kelluvan olkapäällä tai pikemminkin kyynärtaipeessa tämä tikattu, musta tai beige Chanel laukku, jossa kultainen punosketju yli olan. Ja siis kun olen ajatellut tuon aina todellakin sellaisena mummolaukkuna, jota alle 80 v. ei juuri käytä ?

Olen asunut viimeiset vuodet ulkomailla, Aasiassa, jossa tuo chanel nyt juu, feikkinä joskus näkyy, mutta L. Vuittonit taitaa täällä olla pääsääntöisesti feikkejä. 

Muta siis edelleen ihmettelen. Ei tuota ketjuchanelia edes myydä täällä feikkinä, se ei siis ole suosittu maailmanlaajuisesti ja on jo ilmeisesti pois muodista. Eli ehkä se kohta tulee tänne markkinoille myyntiin !

Mun mummon mummolla lla, . s 1898 on muuten pikkuinen Chanel "kultaketjulla ja sain sen perinnöksi joskus 80-luvulla. En tajunnut saalista silloin, enkä sitä ole ikinä käyttänyt, mutta hääää... se taitaa olla aito coco vintage. 

Miksi nuoret rakastavat tätä mummolaukkua? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä alituisesti tulee tämä "ei vaan ulkomailla, ainoastaan täällä juntti-Suomessa" -vertailu? Yhtälailla on Chanelia ja Louis Vuittonia näkynyt Pariisissa, Lontoossa kuin Ruotsissakin. Tänäänkin tapasin Ruotsista Suomessa vierailevan naisen, jolla oli LV:n laukku, lompakko ja jopa avaimenperä.

Vierailija
2/5 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kerran yks ihmettelevä ulkomamma... shoot me please.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:51"]

[/quote]

Ei. älä ammu. Please.

Anteeksi jos jotenkin ammuin ulkomaalaisuudella, tarkoitus oli ampua iällä - + 40 v. ja en edelleenkään keksi käyttöä mummon vintagelaukulle.

Ehkä siis ikä? Tykkään muodista, en niinkään mistään logotuotteista jne. Tajua toki mummoni laukun ns. arvon, en vaan koe osaavani käyttää moista vielä "näin" nuorena. Jep. Kun mummoni on sitä käyttänyt n. 50-90 v. ja olen siis kai sitä ikäluokkaa, jossa tuo on nimeltään mummochanel noin tuosta tyylistä ihan yleensä kai nimetään vintageksi. Omaani en edes ajattele käyttäväni vielä vuosiin, en ainakaan jonkun H&M miesten osaston neuleen ja farkkujen seurana. Mutta ulkomamma siis ihmettelee..no soorii..

Vierailija
4/5 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suomalainen olen ja ihmettelen:

Mikä siinä viehättää?

Olen ap: kanssa samaa mieltä, näyttää vanhan ihmisen laukulta. Moni kallis merkkilaukku sopii kantajalleen, vaikkapa Xenian Pradat, mutta kultaketju Chanel on jotenkin vanha, wannabe Riitta Väisänen?

Vierailija
5/5 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:51"]

[/quote]

Ei. älä ammu. Please.

Anteeksi jos jotenkin ammuin ulkomaalaisuudella, tarkoitus oli ampua iällä - + 40 v. ja en edelleenkään keksi käyttöä mummon vintagelaukulle.

[/quote]

Tiedätkös, sinä olet  vuodelta 1994 periytyvine käsityksinesi siitä, mikä on nuorekasta ihan yhtä mummo nykyisten parikymppisten silmissä kuin omassa nuoruudessasi olivat 70-luvulla nuoruutensa eläneet. 

Ja kyllä, olen itsekin melkein nelikymppinen, enkä enää kuvittelekkaan, että minä pystyn määrittelemään mikä on nuorekasta ja mikä ei, koska olen oikeasti vanha kääkkä. Vaikka ostankin vaatteni lähinnä Zarasta, niin varmaan minunkin tyylissäni on sellaisia piirteitä, joiden perusteella noin 20-vuotiaat  luokittelevat minut kategoriaan Vanhemmat Naishenkilöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme