Missä juotte saunajuomat?
Missä juotte saunajuomat? Lauteilla saunoessanne vai muualla vasta saunomisen jälkeen?
Kommentit (27)
Tölkki pysyy saunassa viileänä jos sen laittaa kulhoon/ämpäriin/vatiin tmv. jossa on joko kylmää (jää-)vettä tai talvella lunta. On myös myynnissä vuolukivisiä "telineitä" joita säilytetään pakkasessa ja saunaan mennessä lasi/pullo/tölkki siihen ja pysyy pitkään kylmänä.
Mutta pitkiä aikoja jotkut saunovat... Itse käyn suihkussa, istun jonki aikaan lauteilla, peseydyn ja poistun. Joskus teen saunassa kasvo- tai hiusnaamion tai kuorinnan iholle tmv. jolloin olen normaalia pidempään saunassa.
Myöskään tutuissa ei ole sellaisia jotka esim. tunnin istuisivat lauteilla, mutta tapansa kullakin :) Mutta tuo selittänee sen miksi joillain sitä juomaa saunassa on paljonkin mukana, itselläni ei yleensä saunassa juomaa ole mukana, juon saunan päälle.
Saunan jälkeen pukuhuoneessa (talvella) tai saunan kuistilla tai laiturilla (kesällä). OT, mutta saunominen ei ole mikään tekosyy dokaamiselle. Kuuma löyly + alkoholi ei ole hyvä yhdistelmä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:48"]
Saunan jälkeen pukuhuoneessa (talvella) tai saunan kuistilla tai laiturilla (kesällä). OT, mutta saunominen ei ole mikään tekosyy dokaamiselle. Kuuma löyly + alkoholi ei ole hyvä yhdistelmä.
[/quote]
Saunakalja=dokaamista? Pitihän tähänki joku kukkahattuilu keksiä.
Löylyissä juon ja ehkä toisen saunan jälkeen sohvalla.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:41"]
Mutta pitkiä aikoja jotkut saunovat... Itse käyn suihkussa, istun jonki aikaan lauteilla, peseydyn ja poistun. Joskus teen saunassa kasvo- tai hiusnaamion tai kuorinnan iholle tmv. jolloin olen normaalia pidempään saunassa.
Myöskään tutuissa ei ole sellaisia jotka esim. tunnin istuisivat lauteilla, mutta tapansa kullakin :) Mutta tuo selittänee sen miksi joillain sitä juomaa saunassa on paljonkin mukana, itselläni ei yleensä saunassa juomaa ole mukana, juon saunan päälle.
[/quote]Mä tulin juuri saunasta ja menin sinne kahdeksan maissa eli tunti meni. OIin yksin, ja luin samalla kirjaa (puutarhanhoidosta :) Kävin suihkussa kolmesti ja samalla join vettä, joka odotti lasissa pesukoneen päällä. Olen siis vastaaja nro 3.
saunanlauteilla, juomat saunan jääkaapissa, josta voi ottaa aina uuden. Keskiverto saunottelu kestää 2-3 tuntia
Saunan lauteilta saa pikkuikkunan auki. Siinä pakkasen puolella pysyy hyvin kylmänä, jos ei jaksa jää tai lumisaavia tuoda löylyyn. Joskus sitten terassilla lisää ja usein ilmankin.