Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi v. Menin ostamaan Arabian kupit ja kipot, olin aivan fiiliksissä kunnes selvisi, että eivät ole olleet kotimaisia tuotteita pariin vuoteen.

Vierailija
08.11.2020 |

Kyllä ärsyttää, luulin näitä ostaessani tukevani kotimaista. Ei ole ensimmäinen kerta kun luulen tekeväni hyvän ostoksen maapalloa ja suomalaista työtä ajatellen, mutta sittenkin tuleekin nokkiin. Mitä teen?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pentikin astioihin oon siirtynyt minäkin. Rumaa ratsastaa kotimaan illuusiolla, hyi Arabia, Iittala, Reino & Aino jne

Missäs se Iittalan lasitehdas sijaitsikaan...?

Mitäs tuotteita se Iittala valmistaakaan? Oisko muutakin kuin lasia? Iittalan mukia, lautasta et kotimaisena saa.

Kastehelmeä olen ostanut, en muuta. On vielä ysärillä jäljellä muutama kartio-lasi ja pari gluck-lasikannua. Mukeja en ole ostanut enkä osta jos on tehty Thaimaassa.

Vierailija
42/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten joillain kotikutsuilla jossa myytiin sisustusesineitä ja astioita. En muista brändin nimeä mutta oli tanskalainen. Suureksi järkytyksekseni ne tuotteet olikin tehty Kiinassa ja tajusin sen vasta siellä kutsuilla, olin kuvitellut että ne oli tehty Tanskassa. Hirveän hintaisia siihen nähden oli, en ostanut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kotimaisia pienkeramiikkapajoja meillä sitten on?  Kustavin Savi on, sen tiedän, mutta en pidä niitten astioitten muodoista ja väreistä.  

Olen hankkinut Marimekon mukeja ja lautasia ym.  Tehdäänkö ne Suomessa? 

Onhan tämä vähän typerää, kun sanotaan että pitää ostaa kotimaista tuotantoa, mutta sitä ei tahdo löytää mistään, ellei sitten jotain hirveän kalliita käsitöitä.  Kun mikään tuottaminen ei täällä ilmeisesti kannata, tai vaikka kannattaisikin, niin silti katsotaan paremmaksi teettää tavarat muissa maissa, eli on saatava isommat voitot, kun kerran mahdollista on.

Mulla on tässä ihan työpöydälläni pari aika uutta kirjaa, toinen on näköjään painettu Virossa ja toisessa lukee: Painettu EU:ssa.  Siis ei ainakaan Suomessa, se on ihan varmaa.  Eikö Suomessa kannata kirjapainotoimintakaan?  Katselin näitä aikakauslehtiäkin, ja eikös vaan Kodin Kuvalehtikin ilmoita painopaikakseen Kroonpress, Tartto.  

Vierailija
44/47 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kotimaisia pienkeramiikkapajoja meillä sitten on?  Kustavin Savi on, sen tiedän, mutta en pidä niitten astioitten muodoista ja väreistä.  

Olen hankkinut Marimekon mukeja ja lautasia ym.  Tehdäänkö ne Suomessa? 

Onhan tämä vähän typerää, kun sanotaan että pitää ostaa kotimaista tuotantoa, mutta sitä ei tahdo löytää mistään, ellei sitten jotain hirveän kalliita käsitöitä.  Kun mikään tuottaminen ei täällä ilmeisesti kannata, tai vaikka kannattaisikin, niin silti katsotaan paremmaksi teettää tavarat muissa maissa, eli on saatava isommat voitot, kun kerran mahdollista on.

Mulla on tässä ihan työpöydälläni pari aika uutta kirjaa, toinen on näköjään painettu Virossa ja toisessa lukee: Painettu EU:ssa.  Siis ei ainakaan Suomessa, se on ihan varmaa.  Eikö Suomessa kannata kirjapainotoimintakaan?  Katselin näitä aikakauslehtiäkin, ja eikös vaan Kodin Kuvalehtikin ilmoita painopaikakseen Kroonpress, Tartto.  

Marimekko painattaa kankaitaan Suomessa. Nuo astiat on valmistettu muualla joten en ole niitä ostanut vaikka ihan kivoja ovatkin. Toisaalta niitä näkee jokaisessa blogissa joten olen jo melko tympääntynyt niihin.

Vierailija
45/47 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
46/47 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin vuoteen :D Olisiko pariin vuosikymmeneen lähempänä totuutta?

Vierailija
47/47 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariin vuoteen :D Olisiko pariin vuosikymmeneen lähempänä totuutta?

2016 siirtynyt ulkomaille eli 4 v ennen kuin aloitusviesti kirjoitettu. Silloin tuo "pari vuotta" on ollut riittävän lähellä totuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi