Piilotan laskut mieheltäni
Kaikki laskut, jotka koskevat minun ostoksia, piilotan mieheltäni. Hän ei tiedä, että uin laskuissa ja maksan niitä aina satunnaisesti, jotta verkkopankissa ei näkyisi pötkönä montaa maksettua laskua. Hän jättäisi minut, jos saisi tietää rahankäytöstäni. Olen valehdellut hänelle tuhansia kertoja ja se ahdistaa. En ansaitse häntä, tiedän sen kyllä.
Minulla on ennenkin ollut ongelmia ostamisen kanssa. Tilaan tavaraa ihan innoissani ja sitten iskee morkkis, kun tavara saapuu. En edes tee niillä tavaroilla yhtään mitään! En ole osannut lopettaa turhaa ostelua, koska tunnen aina hyvän olon tunteen ostettuani jotain, mutta se tunne häviää yhtä nopeasti kuin on tullutkin. Olen niin itsekäs! Tämä ei ole sitä mitä haluan elämältäni!
Olen harkinnut eroa, jotta mieheni saisi paremman elämän jonkun toisen naisen kanssa. Itsemurhakin on käynyt mielessäni, jotta mieheni ei tarvitse kestää minua.
Epätoivoa ja ahdistusta. Kukaan ei tiedä tästä, joten tänne on hyvä kertoa. Tuomitkaa ja sättikää vaan.
Kommentit (6)
Kun maanantaiaamu valkenee, ota ensimmäiseksi yhteyttä terveyskeskukseen tai mielenterveystoimistoon. Kerro ihan ensimmäiseksi itsemurha-ajatuksistasi. Vasta sen jälkeen sen syistä: ongelmista joita aiheuttaa se, että et voi hillitä ostelua ym.
Mutta yksi kysymys parisuhteesta: miksi joku elää sellaisen ihmisen kanssa, johon ei voi luottaa ja jolle ei voi kertoa hankalammistakin asioista? Kun kuitenkin ajattelet, että miehesi on ansainnut parempaa, niin eihän sinulla oikeastaan ole mitään menetettäävää, jos kertoisit. Kaikki voitettavana, jos mies kuitenkin rakastaisi ja olisi tukenasi. Jos taas jättäisi, niin sittenhän sinä ja muut läheisesi säästyisitte itsemurhayrityksesi aiheuttamilta harmeilta ja mies saisi ansaitsemansa paremman tilaisuuden.
Mitä jos soittaisit ihan vaan ensin terveyskeskukseen, sekä varaisit ajan velkaneuvontaan? Terveyskeskuksessa pääsee psykiatrisen sairaanhoitajan arvioitavaksi, ja sieltä sitten lähetteellä eteenpäin muutaman käyntikerrat jälkeen, jos on tarvetta. Käytöksesi menisi monen mielenterveysongelman piiriin. Suosittelen toimimaan nyt, eikä syssymmällä.
En kehtaa soittaa terveyskeskukseen, kun he varmasti nauraisivat vain. Eikö velkaneuvonta ole heille, jotka ovat jo liian syvällä suossa?
Miksi pitäisi odottaa siihen, että on jo liian syvällä suossa. Hae apua vielä, kun asioille voi kohtuu helposti jotakin tehdä! Eihän tilanne ole sellainen kuin haluaisit. Vai sanoisitko, että kaikki on hallinnassa?
Jos olet ajatellut itsemurhaa niin varmasti mielenterveystoimisto on oikea paikka aloittaa! Miksi ne sinulle nauraisi?
Jos sinä tuhlaat ja siitä tulee hyvä mieli niin pitäisi saada nautinto kääntymään siihen että on malttia "ostaa joskus myöhemmin" ja nauttia siitä että voi säästää rahat ja voidaan maksaa vaikka niitä vanhoja velkoja. Kuka ne laskut ja velat muuten maksaa?
Koska jos sinä tuhlaat miehesi tuloja ja piilottelet ongelmia niin minä näkisin sinut ainoastaan verta imevänä hyväksikäyttäjänä jos et mitään puhuisi tilastasi.
Sinulla ei pitäisi olla mitään oikeutta hommata jos sinulla ei ole varaa. Siihenhän vaihdanta-talous eli verrannaisesti rahatalous nykypäivänä perustuu -miksi SINÄ voisit "ostaa" vaatetta tai mitä nyt ikinä ostatkin jos sinulla ei ole sen vaatteen arvon verran valuuttaa?
On sinulla ongelmia tai ei niin et sinä voi van haalia ostoksia jos et niitä aio maksaakaan!! Tai maksatat loppupelissä miehelläsi ja odotat että siihen vaatteen hinnan päälle tulee luoja ties mitä korkoja ja päätyy pahimmillaan ulosottoon vaikka.
Mitä jos ottaisit aikuisen ihmisen moraalin ja menisit itseesi. Ihan se ja sama menetkö mielenterveyteen mutta sinun tekemät velat on vääryyttä. Siitä se halu tappaa itsesi tulee. Tuo on van tekosyy tunteillesi. Tunnet piston koska kusetat miestäsi- häpeät ja ajattelet että miehelle olisi "parempi" elää ilman sinua ja sitten shoppaat vähän lisää kun siitä tuli hyvä mieli. Sitten taas soi hälyytyskellot ja voit huonosti.. Näetkö että elät noidanympyrää!
On miehesi asia tahtooko hän elää kanssasi. Sinä et tosin uskalla puhua miehelle ongelmistasi -koska mies sitten jättäisi sinut.
Olet yksin ongelmasi kanssa, pelkäät ja et voi maksaa laskuja.
Sinuna: soittaisin itselleni terapia-ajan. Minulla on lapsi joka on neuvolan asiakas joten neuvolasta saa terapeutin.
Sitten kertoisin miehelleni että olen menossa terapiaan ja syyn.
Ja sitten hommaisin työtä, vaikka viikonlopuksi myyjän/siivoojan ihan mitä vaan koska ON PAKKO MAKSAA NE VAATTEET!
Ja sitten vähentäisin nettiaikaa. Todellakaan ei olisi enää mitään häpyä edes ihailla vaatteita netistä, sopisin vaikka miehen kanssa miten paljon minä maksaisin velkoja pois ennenkö voisin tilata jotain.
On meinaan eri asiat "hävetä" toimintaansa ja tehdä sille jotain.
Jos pelkäät että miehesi ottaa sinusta eron niin eikö se ole hänen asia? Tottakai meistä jokainen päättää että voi luottaa kumppaniinsa ja ollaan sen arvoisia. Joskus kujanjuoksusi loppuu ja velkojat saa kiinni. Sitäkö sinun kumppani sitten kestää? Takana puuhailu on kurjaa mutta se on kurjempaa jos et edes koita olla rehellinen ja tehdä parannusta.
Jos hävettää, niin se on tunne ja terveen merkki. Mutta älä jätä silti asioita tekemättä vaan koska häpeät. Oman kumppanin puuhat voisi sietää jos hän itse ne kertoo ja ottaa vastuun ja tekee jotain ongelmien ratkaisemiseksi.
Se että kumppanini jättäisi kertomatta ja pahenta vaan tilannetta ja jää kiinni muuta kautta on pahempaa.
Jos itselläni olisi velkaa: mitä onkin. Mutta sinun tavallasi.. niin en silti ajattelisi että tappaisin itseni. Hommaisin terapiaa siihen ajatteluun. Ja terapiassakin olen ollut, eikä minulle kukaan nauranut.
Jos oikeasti ajattelit tappaa itsesi, niin voin suuseksistä hoitaa sinun laskusi. Ei se varmaan häpeää miestäsi kohtaan poista, mutta poistaa ainakin velat.