Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalia 13-vuotiaan käytöstä?

Vierailija
28.02.2014 |

Makaa koko päivän sängyssä ja pelaa. Aamulla heräsin niin syö siinä samalla pelatessaan sipsejä ja karkkeja. Tähän kellonlyömään mennessä ei elettäkään että söisi aamupalaa. Miehen lapsi kyseessä. Mun mielestä tuon ikäisen tulisi jo kyetä itsenäiseen ajatteluun sen verran, että tajuaa itse syödä. Miehen mielestä asiasta täytyy huolehtia kuin pikkulapsen kohdalla eli tehdä leivät nenän eteen ja kokoajan muistuttaa syömisestä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:12"]

13 vuotias on  vielä lapsi, eikä sen tarvii itse huolehtia asioista. Vanhemmat on sitä varten.

Opit sitten kun sulla on omia lapsia, ja passaat niitä.

[/quote]

mun pikkusisko huolehtii jo lähes kaikesta itsenäisesti, vaikka välillä pyytääki passausta jos on kipeä. Esim kokeet, kouluun herääminen, suihkussa käynti, pakkaamiset reissuun, läksyt, kaupasta karkit, kaupungilta vaatteet hoitaa aivan itte, kerää rahat isompiin hankintoihin.

Ja on muuten iltatähti

En näy yhtään syytä miksi äitin pitäisi kantaa hänelle voikkuleivät sänkyyn aamulla?

Vierailija
22/28 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaako tätä pumpuli poikaa päästää edes yksin linja-autoon tai junaan ;s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 22, yliopistolla ei tarvitse käydä tällä viikolla ja nukun puoleenpäivään, ajattelin hakea kaupasta sipsejä. En syö aamiasta tai kunnon ruokaa vielä. Pysyn hengissä silti.

Vierailija
24/28 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan perheessä lapsi ei ollut näin aloitteellinen. 

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:11"]

13 vuotias on  vielä lapsi, eikä sen tarvii itse huolehtia asioista. Vanhemmat on sitä varten.

[/quote]

mun pikkusisko huolehtii jo lähes kaikesta itsenäisesti, vaikka välillä pyytääki passausta jos on kipeä. Esim kokeet, kouluun herääminen, suihkussa käynti, pakkaamiset reissuun, läksyt, kaupasta karkit, kaupungilta vaatteet hoitaa aivan itte, kerää rahat isompiin hankintoihin.

Ja on muuten iltatähti

En näy yhtään syytä miksi äitin pitäisi kantaa hänelle voikkuleivät sänkyyn aamulla?

[/quote]

Vierailija
25/28 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä 13-vuotias syö sipsiä ja karkkia ja makaa sängyssä, vaikka loma olisikin. Osaa syödä käskemättä ja ottaa aamupalaa itsenäisesti, kuten kouluaamuinakin kun vanhemmat nukkuvat. Osaa myös myöhemmin päivällä kysyä onko ruokaa, jos vanhemmat eivät omatoimisesti ole saaneet vielä aikaiseksi. Sitten yhdessä mietitään mitä ruokaa tehtäisiin ja 13-vee osallistuu tarvittaessa. Jotain helppoja ruokia osaa tehdä itsenäisestikin, esim. broilerinmaksakastiketta, josta tykkää kovasti.

Vierailija
26/28 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:35"]

Sama meno on myös arki-iltaisin sekä viikonloppuisin. Pelkkää makaamista, pelaamista ja herkkujen syömistä. Ja ei, en passaa enkä edes kehoita syömään. Eiköhän tuon ikäisen tule tajuta ihan itse syödä. Ap

[/quote]

Tottakait se pelaa, jos se kerran on teillä sallittua. Tuolla tavalla pääsee lapsesta kätevästi eroon, kun antaa pelaa.

Ei sitä aamupalaa tarvitse sänkyyn viedä, mutta sille pitää mennä sanomaan, että hoi ja hei, nyt on aamupala, tulehan syömään. Sit koko perhe mutustelee kuka mitäkin, yhdessä.

Vierailija
27/28 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusioperheiden ongelmia taas. Ei käy kateeksi. Mieluummin vaikka YH, kun tuollainen sekalainen uusioperhe jossa kukaan ei nauti elämästä.

Vierailija
28/28 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:24"]

Aloittajan perheessä lapsi ei ollut näin aloitteellinen. 

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 12:11"]

[/quote]

Ja on muuten iltatähti

[/quote]

[/quote]

passauksellako se sitte oppii? tai 18 vuotiaana? tai sitte ku muuttaa tyttöystävän luo joka joutuu tehä kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän