Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman paras herkku?

Vierailija
27.02.2014 |

Nyt voit vaikuttaa siihen, millä meillä huomenna herkutellaan ;)

Eli nyt jakoon kaikki herkulliset syötävät - sekä makeita ehdotuksia että ihan kunnon ruokavinkkejäkin otan mielenkiinnolla vastaan! Kerro omia suosikkejasi.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savukala, kuten täällä muutkin jo maininneet. Aino maitosuklaa, sipsit valkosipulidipillä, hesen hampparit, amarillon ruoka, fazerin vaalea maitosuklaa... onhan näitä.

Vierailija
42/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rapsakka creme brulee

suolaisen & makean yhdstelmä toimii aina, esim. cashewpähkinä-suklaabrownies

suklaatryffelit

Ingmanin Jäätelömestarin Makuja maailmalta -jäätelöt (mm. Kanadan vaahterasiirappi....ah)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:04"]

Savukala, kuten täällä muutkin jo maininneet. Aino maitosuklaa, sipsit valkosipulidipillä, hesen hampparit, amarillon ruoka, fazerin vaalea maitosuklaa... onhan näitä.

[/quote]

Nyt puhut asiaa. Muuta ei tarvita.

Vierailija
44/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin riisikakkuja, missä ohut suklaakerros. N. 16 kaloria ja törkeän hyviä!

Vierailija
45/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:22"]

Valkosipulikermaperunat alusta loppuun itse tehtynä!

[/quote]

Mä tein tätä kuule jo 70-luvulla.

Vierailija
46/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:04"]Savukala, kuten täällä muutkin jo maininneet. Aino maitosuklaa, sipsit valkosipulidipillä, hesen hampparit, amarillon ruoka, fazerin vaalea maitosuklaa... onhan näitä.
[/quote]

vitsi.. nyt tekee mieli savukalaa, sourcream&onion sipsejä dipillä, hesen hamppareita, amarillon ruokaa.. oikeastaan soitinkin äsken miehelle josko toisi meille tänään hesestä ruoat..:D

Vierailija
47/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:04"]

[/quote]

Nyt puhut asiaa. Muuta ei tarvita.
[/quote]

Niimpä, mä voisin elää näillä! T.55

Vierailija
48/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei hitto hajosin tolle "Amarillon ruoka" :D Itse en menisi kyseiseen ravintolaan edes ilmaiseksi syömään.

Vierailija
49/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh noh. Itse oon jonkinlainen kulinaristi ja kyllä siellä Amarillossa on hyvääkin ruokaa. Ehkä joskus poikkeat ja tilaat jotain muutakin kuin sen peruspihvin.

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:02"]

[/quote]

Ei hitto hajosin tolle "Amarillon ruoka" :D Itse en menisi kyseiseen ravintolaan edes ilmaiseksi syömään.

[/quote]

Vierailija
50/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään nämä kesällä grillissä. Tosin banaanit kuorineen ja " kiinni" grilliin, kun ovat mustia, pois grillistä. Ja rivi haluamaasi suklaata sisälle, annetaan sulaa ja nautitaan vaniljajäätelön kanssa :P

Vierailija
51/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:05"]

Noh noh. Itse oon jonkinlainen kulinaristi ja kyllä siellä Amarillossa on hyvääkin ruokaa. Ehkä joskus poikkeat ja tilaat jotain muutakin kuin sen peruspihvin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En tilaa sitä peruspihviä edes paremmista ravintoloista, saatika sitten liukuhiha-Amarillosta, jossa sitä ei taatusti osata valmistaa. En mielelläni käy lainkaan sellaisissa ravintoloissa, joiden anti on pelkkä pihvi+perunalisuke+kastike. Luulisi itseään kunnioittavalla keittiömestarilla olevan muitakin ideoita kuin tuo pyhä kolminaisuus. Toinen kaukaa kiertämäni ravintolatyyppi on Suomi-texmex. Amarillossa yhdistyy nämä kaksi, joten kierrän erittäin kaukaa. Käyn mielummin ravintoloissa, joilla on tuoreita ideoita, laadukasta ruokaa ja listalla jotain sellaista, jota en välttämättä viitsisi lähteä yrittämään kotikeittiössä. Arvostan myös lähiruokaa ja pientilojen tuotteiden hyödyntämistä. Amarillossa cheddarkastike on selkeästi jotain Santa Mariaa suoraan purkista, kun taas jossain paremmassa ravintolassa cheddarkastikkeen juusto on hankittu paikalliselta juustotilalta ja kastike keitelty ihan ravintolan keittiössä alusta alkaen. Jos taas haluan syödä peruspihvin, niin valmistan sen itse.

Vierailija
52/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blinejä, muikunmätiä ja muita lisukkeita.... Tyttären tekemä kakku missä on suola-kinuski-krokanttia päällä tai valkoinen vadelmasacherkakku, vielä 80 luvulla myynnissä olleet paksut Thüringerinmakkarat hapankaalin ja paistettujen perunoiden kanssa, nakkipasteijat suoraan uunista, graavilohi ja uudet perunat... persikat ja viikunat suoraan puusta poimittuna...

Nyt tuli nälkä!

Vierailija
53/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:04"] Savukala, kuten täällä muutkin jo maininneet. Aino maitosuklaa, sipsit valkosipulidipillä, hesen hampparit, amarillon ruoka, fazerin vaalea maitosuklaa... onhan näitä. [/quote] Nyt puhut asiaa. Muuta ei tarvita. [/quote] Niimpä, mä voisin elää näillä! T.55

[/quote]

uh, noista uppoaisi vain savukala!

Vierailija
54/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Laitapa esimerkki, itse en löytänyt mitään hyvää ruokaa, pelkkää mättöä

Vierailija
55/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:22"]

Valkosipulikermaperunat alusta loppuun itse tehtynä!

[/quote]

Mä tein tätä kuule jo 70-luvulla.

[/quote]

Niin?

Vierailija
56/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:18"]

Blinejä, muikunmätiä ja muita lisukkeita.... Tyttären tekemä kakku missä on suola-kinuski-krokanttia päällä tai valkoinen vadelmasacherkakku, vielä 80 luvulla myynnissä olleet paksut Thüringerinmakkarat hapankaalin ja paistettujen perunoiden kanssa, nakkipasteijat suoraan uunista, graavilohi ja uudet perunat... persikat ja viikunat suoraan puusta poimittuna...

Nyt tuli nälkä!

[/quote]

Ja vielä - kaverin grillaama kokonainen naudan  sisäfile ja kanttarellikermakastike! Tuo unohtui.

Ja vitello tonnato, tällä voisin elää!

Vierailija
57/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsä avokado vaikkapa sellaisenaan tai leivän päällä tuorejuuston tai sulatejuuston kera.

Vierailija
58/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:22"]

Kypsä avokado vaikkapa sellaisenaan tai leivän päällä tuorejuuston tai sulatejuuston kera.

[/quote]

Tanskassa söin sellaista hässäkkää ruisleivän välissä missä oli tonnikalaa, avokadoa ja mausteita. Tajuttoman hyvää, olen tehnyt usein kotonakin

Vierailija
59/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chicken Vindaloo Overkill

Vierailija
60/91 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popcorn, lakritsi ja tuoreet marjat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän