Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksi minulle ratkaisu asuntopulmaan

Vierailija
08.11.2020 |

Olin hetki sitten opiskelija, nyt olen eronnut koulusta ja ensi vuoden alussa olisi tarkoitus taas opiskella. Paikka on varmistettu, mutta missä asun ensi vuonna, sitä en tiedä.

Täällä laskutus milloin mistäkin on toistuvasti aivan v....moista kus....sta, enkä jaksa enää. Iðiooțți-isännöitsijä myös kuvittelee, että yleisavain = oikeus tunkeutua muiden koteihin omalla ilmoituksella, sopi asukille tai ei.

Ei siis isännöitsijä itse tunkeudu, mutta huolto ja muut pełłet eivät millään opi, että toisten koteihin ei tunkeuduta ilmoittamalla, että hei, tulen silloin ja silloin, ja jos et ole kotona niin tulen yleisavaimella. Tuo on siis laitonta ja olen siitäKIN sanonut tiukasti. Tietysti myös tähän liittyi ku...tuslasku, mutta peruivat sen tajuttuaan, että minä tajuan sen olevan laitonta. En jaksa selittää sen pidemmin. Mutta siis aivan toistuvaa vedätystä ja en yksinkertaisesti jaksa enää.

Olen minä jollain tavalla kiintynyt täällä asumiseen, mutten onneksi liikaa. Haluan pois. Mutta minne?? Kerrostaloon en tahdo, toki voisin vuokrata asunnon, mutta vuokra olisi todella korkea. Enkä ole ikinä vuokrannut asuntoani, en tiedä miten vuokratulot vaikuttaisivat muihin rahoihin. Siitä menisi yli 300 euron verokin.

MITÄ HIT...TOA TEEEEEEN, EN KESTÄ TÄÄLLÄ ENÄÄ, mutta en aio tehdä hätiköidysti tyhmää ratkaisua. ENKÄ aio vaihtaa pysyvästi vuokralle, niin että törsäisin myyntirahat vuokraan.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap ei asu kuulemma vuokralla. Veikkaanpa, että asuu jonkilaisessa tukiasunnossa ja edunvalvoja huolehtii maksuista yms. Ulosanti vaikuttaa ainakin sellaiselta.

Ainoa toinen mahdollisuus lienee, että on perinyt asunnon. Vaikea kuvitella, että olisi ikinä omaa asuntolainaa saanut. Tietämys myöskin siitä, mikä taloyhtiö on tai miten ne toimivat on alle nollan. Keskimäärin jokainen normaali ihminen perehtyy kai edes joihinkin osakkaan vastuisiin omaa asuntoa ostaessaan. Kaikkia nyansseja ei toki tarvitse tietää. 

Vierailija
42/46 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isännöitsijä millainen miekkonen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku talousrikos, jossa kukaan ei joudu fyysisesti kärsimään, niin pääset Hämeenlinnan uuteen vankilaan. Se on kuulemma hieno ja moderni, joten mikäpä siellä asustaessa.

Vierailija
44/46 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä riitä se, että minä asiaan kuuluvana henkilönä olen tietoinen, että vedättäminen on näillä tyypeillä ihan perusjuttu. Se että te ette mitään ikinä usko, ei ole minun ongelmani.

Kummasti koitat täältä silti myötätuntoa hakea. Kerro nyt ihmeessä sen muka huijaavan firman nimi. 

Ettei vaan osoitteesi olisi sittenkin Ohkolantie 10?

MUKA HUIJAAVAN🤣🤣🤣 Olen kertonut tuhat kertaa, että kokemuksia on vaikka millä mitalla ympäri Suomea. Ja olen saanut YLI tuhannen euron vesilaskun ja samanlaista kokemusta on muillakin. Lisäksi lain rikkomisesta ja ties mistä saa kokemuksia googlettamalla, liittyen tähän firmaan.

Eli mitä teen, yritänkö vuokrata tämän ja muutan itse hetkeksi vuokralle, myynkö suoraan, EN TIEDÄ MITÄ TEEN, MUTTA TÄNNE EN JÄÄ!!

Sait sen yli tuhannen euron vesilaskun siksi että vessanpönttö asunnossasi vuoti kuukausikaupalla mutta et tehnyt mitään asian korjaamiseksi. Kerroit täällä että oma asianajajasikin on ollut sitä mieltä että olet oikeusjutussa heikoilla.

Vierailija
45/46 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala hommaamaan isännöitsijän vaihtoa. Kilpailutus on valttia.

Vierailija
46/46 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala hommaamaan isännöitsijän vaihtoa. Kilpailutus on valttia.

Sikäli kun ap ei asu kertomansa mukaan kerrostalossa vaikka taloyhtiössä asuukin, niin asumismuoto luultavasti rivitalo. Ovat aika pieniä taloyhtiöitä. Joten käytännössä tilanne saattaa olla vaikkapa kahdeksan asuntoa. Näistä yhdessä asuu hallituksen pj, kolmessa muussa hallituksen jäsen. Jäljelle jää kolme muuta asuntoa, joissa niissäkin mahdollisesti ollaan jo selvillä siitä, että yksi osakas on erittäin erikoinen. Plus sitten tämä yksi mukamas oike us mur han uhri. 

Ei muuta kuin kohti isännöitsijän kilpailutusta. Joka luonnollisesti kuuluu tehdä, josko asialle on painavat perusteet. Yksittäisen osakkaan mielipide ei painava peruste vielä ole, varsinkin josko kaikki muut kokevat isännöinnin olevan ok. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän