Keksi minulle ratkaisu asuntopulmaan
Olin hetki sitten opiskelija, nyt olen eronnut koulusta ja ensi vuoden alussa olisi tarkoitus taas opiskella. Paikka on varmistettu, mutta missä asun ensi vuonna, sitä en tiedä.
Täällä laskutus milloin mistäkin on toistuvasti aivan v....moista kus....sta, enkä jaksa enää. Iðiooțți-isännöitsijä myös kuvittelee, että yleisavain = oikeus tunkeutua muiden koteihin omalla ilmoituksella, sopi asukille tai ei.
Ei siis isännöitsijä itse tunkeudu, mutta huolto ja muut pełłet eivät millään opi, että toisten koteihin ei tunkeuduta ilmoittamalla, että hei, tulen silloin ja silloin, ja jos et ole kotona niin tulen yleisavaimella. Tuo on siis laitonta ja olen siitäKIN sanonut tiukasti. Tietysti myös tähän liittyi ku...tuslasku, mutta peruivat sen tajuttuaan, että minä tajuan sen olevan laitonta. En jaksa selittää sen pidemmin. Mutta siis aivan toistuvaa vedätystä ja en yksinkertaisesti jaksa enää.
Olen minä jollain tavalla kiintynyt täällä asumiseen, mutten onneksi liikaa. Haluan pois. Mutta minne?? Kerrostaloon en tahdo, toki voisin vuokrata asunnon, mutta vuokra olisi todella korkea. Enkä ole ikinä vuokrannut asuntoani, en tiedä miten vuokratulot vaikuttaisivat muihin rahoihin. Siitä menisi yli 300 euron verokin.
MITÄ HIT...TOA TEEEEEEN, EN KESTÄ TÄÄLLÄ ENÄÄ, mutta en aio tehdä hätiköidysti tyhmää ratkaisua. ENKÄ aio vaihtaa pysyvästi vuokralle, niin että törsäisin myyntirahat vuokraan.
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KOKONAAN EI SAA ESTÄÄ KÄYNTIÄ PAKOLLISISSA ASIOISSA, MUTTA EDES TALOYHTIÖSSÄ EI YKSIKÄÄN ULKOPUOLINEN ILMOITA, ETTÄ TULEN TÄLLÖIN JA TÄLLÖIN, SOPI TAI EI. TÄMÄ ON LAITON TOIMINTATAPA.
MENIKÖ PERILLE?
Älä huuda, se ei auta asiaasi yhtään.
Onko siis tämä ulkopuolinen ilmoittanut, että käyttää yleisavainta, SOPI TAI EI. En ihan usko että olisi noin ehdottanut.
LAPUSSA LUKI, ETTÄ TULEMME TÄLLÖIN JA TÄLLÖIN. ILMOITA JOS ET OLE PAIKALLA, NIIN TULEMME YLEISAVAIMELLA.
TÄMÄ. ON. LAITONTA. MENEEKÖ. JAKELUUN?
Oletko persettä hetkauttanut ilmoittaaksesi heille että et missään nimessä halua että asuntoosi tullaan kyseisenä ajankohtana? Tuskin. Olet vain kihissyt raivossa nurkassa ja hieronut käsiäsi yhteen että nyt jäivät lainrikkojat nalkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole laitonta käyttää yleisavainta jos on etukäteen ilmoitettu käynnistä, ja jos on pakko voidaan mennä ilmoittamattakin mutta silloin on jätettävä siitä selonteko.
No kuule kun se on laitonta, katsos kun sopiva ajankohta täytyy sopia asukkaan kanssa. Kenenkään kotiin ei ole lupaa mennä omia aikataulujaan eikä yleisavain tarkoita oikeutta tunkeutua mielivaltaisesti muiden koteihin, vaikka ajankohta ei asukkaalle sopisi.
Ap
Ole hyvä ja riitauta asia. Katsotaan miten käy :D
Sivistä itseäsi klikkaamalla vaikka tätä: https://www.kiinteistolehti.fi/milloin-asuntoon-saa-menna-yleisavaimell…
Voi jessus kun AINA SAA VÄÄNTÄÄ.
YLEISAVAIMEN KÄYTÖN SAA AINA KIELTÄÄ. SIIHEN EI OLE MITÄÄN SANOMISTA AVAIMEN HALTIJALLA. ASUKAS SAA LAITTAA MYÖS TURVALUKON JA PITÄÄ AVAIMEN AINOASTAAN ITSELLÄÄN.
AINOA TILANNE, KUN SAA MENNÄ YLEISAVAIMELLA, SOPI ASUKKAALLE TAI EI, ON HÄTÄTILANNE. MUUSSA TAPAUKSESSA AJANKOHTA ON SOVITTAVA ASUKKAAN KANSSA, ELLEI HÄN ANNA LUPAA MENNÄ YLEISAVAIMELLA.
V... en jaksa tuollaisia vänkääjiä!!!!
Hahahhaa. Taidatkin olla se sama sekopää, jolle isännöitsijä lähettelee myös muka mielivaltaisia vastikelaskuja. :DDDD
Ensi viikonlopun avautumista jo innolla odotellen. Olisiko klassikkovainoaiheet kuten naapuri käy tahallaan suihkussa aina kello kahdeksan aamulla tai hallituksen puheenjohtajalla on omat avaimet asuntoosi, ja käy siellä siirtelemässä tavaroita mitään?
1. Kyseinen isännöintifirma on tunnettu k...tuslaskuistaan. Googlettamalla löytyy vaikka ja kuinka paljon samoja kokemuksia kuin minulla.
2. Minua ei taida ihan hirveästi kiinnostaa milloin naapuritalossa mennään suihkuun.
Olen niin v kyllästynyt tuohon iänikuiseen jauhamiseen. SAMANLAISIA KOKEMUKSIA ON VAIKKA JA MILLÄ MITALLA YMPÄRI SUOMEN!!!!
VAI ONKO SINUN MIELESTÄSI YLI TUHANNEN EURON VESILASKU JOTENKIN IHAN NORMAALI??? 🤣🤣🤣🤣🤣 Ei mitään ku...sta 🤣🤣🤣 ehkä voitte vihdoin ja viimein pitää päänne kiinni kun ette puoliakaan tiedä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KOKONAAN EI SAA ESTÄÄ KÄYNTIÄ PAKOLLISISSA ASIOISSA, MUTTA EDES TALOYHTIÖSSÄ EI YKSIKÄÄN ULKOPUOLINEN ILMOITA, ETTÄ TULEN TÄLLÖIN JA TÄLLÖIN, SOPI TAI EI. TÄMÄ ON LAITON TOIMINTATAPA.
MENIKÖ PERILLE?
Onko siis tämä ulkopuolinen ilmoittanut, että käyttää yleisavainta, SOPI TAI EI. En ihan usko että olisi noin ehdottanut.
LAPUSSA LUKI, ETTÄ TULEMME TÄLLÖIN JA TÄLLÖIN. ILMOITA JOS ET OLE PAIKALLA, NIIN TULEMME YLEISAVAIMELLA.
Oletko persettä hetkauttanut ilmoittaaksesi heille että et missään nimessä halua että asuntoosi tullaan kyseisenä ajankohtana? Tuskin. Olet vain kihissyt raivossa nurkassa ja hieronut käsiäsi yhteen että nyt jäivät lainrikkojat nalkkiin.
Ööö, totta kai olen ilmoittanut🤦🏼♀️🤦🏼♀️ mikäli jostain kumman syystä jään tähän vielä hetkeksi asumaan, niin laitan turvalukon oveen. Ja avaimen piilotan niin, ettei kukaan näe ikinä vilaustakaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole laitonta käyttää yleisavainta jos on etukäteen ilmoitettu käynnistä, ja jos on pakko voidaan mennä ilmoittamattakin mutta silloin on jätettävä siitä selonteko.
No kuule kun se on laitonta, katsos kun sopiva ajankohta täytyy sopia asukkaan kanssa. Kenenkään kotiin ei ole lupaa mennä omia aikataulujaan eikä yleisavain tarkoita oikeutta tunkeutua mielivaltaisesti muiden koteihin, vaikka ajankohta ei asukkaalle sopisi.
Ap
Sivistä itseäsi klikkaamalla vaikka tätä: https://www.kiinteistolehti.fi/milloin-asuntoon-saa-menna-yleisavaimell…
YLEISAVAIMEN KÄYTÖN SAA AINA KIELTÄÄ. SIIHEN EI OLE MITÄÄN SANOMISTA AVAIMEN HALTIJALLA. ASUKAS SAA LAITTAA MYÖS TURVALUKON JA PITÄÄ AVAIMEN AINOASTAAN ITSELLÄÄN.
AINOA TILANNE, KUN SAA MENNÄ YLEISAVAIMELLA, SOPI ASUKKAALLE TAI EI, ON HÄTÄTILANNE. MUUSSA TAPAUKSESSA AJANKOHTA ON SOVITTAVA ASUKKAAN KANSSA, ELLEI HÄN ANNA LUPAA MENNÄ YLEISAVAIMELLA.
Hahahhaa. Taidatkin olla se sama sekopää, jolle isännöitsijä lähettelee myös muka mielivaltaisia vastikelaskuja. :DDDD
Ensi viikonlopun avautumista jo innolla odotellen. Olisiko klassikkovainoaiheet kuten naapuri käy tahallaan suihkussa aina kello kahdeksan aamulla tai hallituksen puheenjohtajalla on omat avaimet asuntoosi, ja käy siellä siirtelemässä tavaroita mitään?
1. Kyseinen isännöintifirma on tunnettu k...tuslaskuistaan. Googlettamalla löytyy vaikka ja kuinka paljon samoja kokemuksia kuin minulla.
2. Minua ei taida ihan hirveästi kiinnostaa milloin naapuritalossa mennään suihkuun.
Olen niin v kyllästynyt tuohon iänikuiseen jauhamiseen. SAMANLAISIA KOKEMUKSIA ON VAIKKA JA MILLÄ MITALLA YMPÄRI SUOMEN!!!!
VAI ONKO SINUN MIELESTÄSI YLI TUHANNEN EURON VESILASKU JOTENKIN IHAN NORMAALI??? 🤣🤣🤣🤣🤣 Ei mitään ku...sta 🤣🤣🤣 ehkä voitte vihdoin ja viimein pitää päänne kiinni kun ette puoliakaan tiedä!!
Kerropa nyt vihdoin sen isännöintifirman nimi niin gooletetaan oikein porukalla.
Veikkaan että suuri osa hakutuloksista näitä kokemuksia on erinäistä versaaleilla kirjoitettua sekoilua, eli omaasi.
Sun se vastaanottamasi muka mielivaltainen tonnin lasku oli viikko sitten vielä vastikelasku, ei vesilasku. Yritä nyt muistaa omat sekoilusi edes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENIKÖ PERILLE?
Ööö, totta kai olen ilmoittanut🤦🏼♀️🤦🏼♀️ mikäli jostain kumman syystä jään tähän vielä hetkeksi asumaan, niin laitan turvalukon oveen. Ja avaimen piilotan niin, ettei kukaan näe ikinä vilaustakaan siitä.
Oletko ilmoittanut asiasta rauhallisesti ja asiallisesti? Oletko viitannut asian mahdollisesta laittomuudesta myös rauhallisesti ja asiallisesti? Kun katsoo kommunikaatiotasi täällä, niin vaikea uskoa, että olet. En jaksa uskoa, että jos joku fiksun oloinen ihminen rauhallisesti esittää asiansa, niin isännöitsijä ei siihen reagoisi asiaankuuluvalla vakavuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kerropa nyt vihdoin sen isännöintifirman nimi niin gooletetaan oikein porukalla.
Veikkaan että suuri osa hakutuloksista näitä kokemuksia on erinäistä versaaleilla kirjoitettua sekoilua, eli omaasi.
Sun se vastaanottamasi muka mielivaltainen tonnin lasku oli viikko sitten vielä vastikelasku, ei vesilasku. Yritä nyt muistaa omat sekoilusi edes?
Voi jessus!!!! Sanoin, että LASKUTUS ON TOISTUVASTI K...STA LIITTYEN MILLOIN MIHINKIN!!!! EN SANONUT, ETTÄ TÄSSÄ ON YKSI AINOA LASKU KYSEESSÄ.
Asiallinen käytökseni isännöitsijää kohtaan loppui ensimmäiseen k u s e t u s yritykseen.
Eiköhän tässä riitä se, että minä asiaan kuuluvana henkilönä olen tietoinen, että vedättäminen on näillä tyypeillä ihan perusjuttu. Se että te ette mitään ikinä usko, ei ole minun ongelmani.
Ole hyvä ap, tuosta voit tarkistella edellistä "tarinaasi". https://www.vauva.fi/keskustelu/3931185/mita-teen-kun-isannoitsija-yhde…
Onko joku oikea syy tulla asuntoon? Mikset vain ole itse paikalla ja päästä sisälle tekemään hommiaan. Sen jälkeen saat olla rauhassa taas pari vuotta.
Isännöitsijänkin voi vaihtaa jos on huono. Senkus äänestätte yhtiökokouksessa ja uutta kehiin. VAi oletko ap sinä ainoa, jolla on ongelmia?
Edelleen, minä tiedän faktat ja olen kertonut ne täällä. Te ette ikinä mitään usko, ette edes laissa lukevia asioita, joten olen täysin voimaton týhmyytênne edessä.
Pyysin teitä ratkaisemaan pulman. En halua kerrostaloon, en voi asua täälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä riitä se, että minä asiaan kuuluvana henkilönä olen tietoinen, että vedättäminen on näillä tyypeillä ihan perusjuttu. Se että te ette mitään ikinä usko, ei ole minun ongelmani.
Kummasti koitat täältä silti myötätuntoa hakea. Kerro nyt ihmeessä sen muka huijaavan firman nimi.
Ettei vaan osoitteesi olisi sittenkin Ohkolantie 10?
Hakeudu psykiatriselle osastolle, sulla taitaa päässä nyt vipata ja pahasti
ap ei asu kuulemma vuokralla. Veikkaanpa, että asuu jonkilaisessa tukiasunnossa ja edunvalvoja huolehtii maksuista yms. Ulosanti vaikuttaa ainakin sellaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti koitat täältä silti myötätuntoa hakea. Kerro nyt ihmeessä sen muka huijaavan firman nimi.
Ettei vaan osoitteesi olisi sittenkin Ohkolantie 10?
MUKA HUIJAAVAN🤣🤣🤣 Olen kertonut tuhat kertaa, että kokemuksia on vaikka millä mitalla ympäri Suomea. Ja olen saanut YLI tuhannen euron vesilaskun ja samanlaista kokemusta on muillakin. Lisäksi lain rikkomisesta ja ties mistä saa kokemuksia googlettamalla, liittyen tähän firmaan.
Eli mitä teen, yritänkö vuokrata tämän ja muutan itse hetkeksi vuokralle, myynkö suoraan, EN TIEDÄ MITÄ TEEN, MUTTA TÄNNE EN JÄÄ!!
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, minä tiedän faktat ja olen kertonut ne täällä. Te ette ikinä mitään usko, ette edes laissa lukevia asioita, joten olen täysin voimaton týhmyytênne edessä.
Pyysin teitä ratkaisemaan pulman. En halua kerrostaloon, en voi asua täälläkään.
Sitähän tässä ollaan koitettu ratkaista!
Mutta sinulle ei mikään vastaus kelpaa. Toivottavasti löydät sen uuden asumisratkaisusi pian. Mille tahansa taloyhtiölle on taatusti raskasta, josko siinä asuu kaltaisesi häirikkö, joka milloin kieltäytyy päästämästä huoltoyhtiötä asuntoon huoltokäynnille, milloin jättää kuukausikaupalla vastikkeita maksamatta jne.
Jos yhdestä asiasta teidän isännöintiänne sekä taloyhtiötä voi syyttää, se on liiallinen pitkämielisyys ja joustavuus kohdallasi. Kolme maksamatonta vastiketta jo itsestään on riittävä peruste lähteä perintäprosessiin. Ja jos se ei tuota tulosta, siitä seuraavana on vuorossa asunnon haltuunottoprosessin käynnistäminen. Päälle huoltokäynneistä kieltäymisesi. Josko huoltokäynnin syynä on vaikkapa vesiasennusten tarkistus, siitä kieltäytyminen vahingon sattuessa on helposti osakkaan oman ilmoitusvelvollisuuden laiminlyönti, ja taloyhtiötä ei voi suoraan syyttää kunnossapitovastuun laiminlyönnistä, koska kunnossapito tehtiin mahdottomaksi.
Vahingon sattuessa se jopa kymppitonnien lasku tulee siitä suoraan sinulle. Vakuutus ei myöskään moista korvaa, sillä se lasketaan tahalliseksi teoksesi. Päälle saattaa tulla jopa käsiteltäväksi muiden asukkaiden asumisturvallisuuden vaarantaminen taholtasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli kun tulee lappu jostain huoltotyöstä asunnossasi ja ilmoitat heille hyvissä ajoin että tuo aika ei sinulle sovi ja ehdotat parempaa aikaa niin mitä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENIKÖ PERILLE?
Lisää huonoja uutisia! Asuntosi ulko-ovi ei ole varsinaisesti sinun, vaan taloyhtiön. Turvalukkoa et siihen siis saa ilman lupaa asentaa. Asiasta pitää tehdä muutostyöilmoitus, joka käytännössä on lupahakemus, toki usein läpimenevä sellainen.
Eihän se pelkkä poismuuttaminen ratkaise ongelmiasi. Yhtälailla edelleen osakkeenomistajana taistelet isännöitsijän kanssa samoista asioista.