Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä alalla mukavimmat opiskelijat? Entä ikävimmät?

Vierailija
27.02.2014 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kauppa-alan? Ei myyminen ole tyrkyttämistä

T. ammattilainen!

Vierailija
22/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanhenkiset taitaa aika monista olla mukavia. Yllätyin, kun kauppiksessa tapasin kaltaisiani markkinoiden kaikkivoipaisuuteen kyseenalaistaen suhtautuvia kanssaopiskelijoita. Kaikki eivät olleet myöskään rahan perään, osa harrasti monipuolisesti kulttuuria. Tykkäsin, kun olin selvästi "hyvien opiskelijoiden" keskuudessa; siis niiden, jotka suhtautuvat opintoihin vakavuudella ja haluavat tehdä opiskelutehtävät huolella.

Työvoimakoulutuksessa olen törmännyt ehkä maailman ihanimpiin ihmisiin! Tämäkin riippuu ehkä kurssista.

Eräällä kielikurssilla oli paikalla kolme oikislaista jätkää, ja he olivat tosi epämiellyttäviä. En kuitenkaan usko, että oikislaisetkaan kaikki ovat sellaisia: agressiivisia pilkunviilaajia.

Ai niin, ja ensimmäisten vuosien opiskelijat ovat eri juttu kuin loppuvaiheen. Esim. luonnontieteellisillä aloilla on paljon sellaisia, jotka päätyvät vaihtamaan alaa vuoden parin jälkeen. Loppuun asti jäävät eivät ole samanlaisia (eivät ole olleet opintojen alussakaan) kuin keskimääräinen ekan vuoden opiskelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemuksieni mukaan liiketalouden ja oikeustieteen opiskelijat ikävimpiä (hemmoteltuja, itsekkäitä), valtiotieteiden- ja kieltenopiskelijat (espanja, ranska) kivoimpia - ystävällisiä, suvaitsevaisia ja fiksuja.

Vierailija
24/31 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuli alas peukut kohtaan 12?

Vierailija
25/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialan opiskelijoissa huomasin itse iän ja mukavuuden korrelaation. Suoraan lukiosta ja amiksesta tulleet ja pari vuotta vanhemmat olivat suurin osa kaikkitietäviä Euroopan omistajia. Lukiopohjalta varsinkin tuli "psykologian ammattilaisia".. Huhhuh. Olin minäkin tuolloin vasta 22v, lukion käynyt aikaisemmin itsekin, mutta tuo vouhka ja ylemmyydentunne hämmästyttivät. Aikuispuolelta tulleet opiskelijat olivat ihan toista maata. Ahkeria, helposti lähestyttäviä, positiivisia ja uteliaita oppimaan lisää. Se nuoremmissa opiskelijoissa ärsytti, että muka jo tiedettiin kaikki. Oltiin vain tultu pokkaamaan tutkinto. Arvatkaa vaan, pyörinkö mieluummin itseäni reilusti vanhempien porukoissa kuin ikäisteni seurassa.:D (Poikkeuksia tietysti oli, ainahan niitä on.)

Sairaanhoitajissa oli hirveästi ihania persoonia. Avuliaita, luotettavia ja aurinkoisia ihmisiä.

Vierailija
26/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketalouden ja oikeustieteen opiskelijat ovat lähtökohtaisesti epämiellyttäviä.

Jopa fuksiopiskelija kauppiksessa katsoo sinua vain setelinippuna ja arvioi, oletko nippu viiden vai viidensadan euron seteleitä. Tästä näkökulmasta he eivät pääse koskaan eroon vaan törkeäkin muiden hyväksikäyttö aina rikollisuuteen saakka saa heiltä ajan mittaan suopeaa myötätuntoa, jos lisää rahaa on siten tiedossa.

Oikeustietelijät katsovat muita ihmisiä vain juridisina objekteina. Oikiksen väelle muut kansalaiset ovat joko rasvaa tai hiekkaa heidän urallaan - ja sen mukaan kaikki muut punnitaan. Oikiksen opiskelijoilla on tiedossa hyväpalkkainen ura, eivätkä he jätä tätä ilahduttavaa tietoa muilta pimentoon. 

Raha, valta ja kunnianhimo eivät valitettavasti jalosta kuin keltaista nestettä ylöspäin nuorten ihmisten aineenvaihdannassa.  Vanhemmiten liiketalouden ja juridiikan osaajat saattavat kehittyä ihmisinä - mutta tämä koskee vain näiden ammattikuntien pientä vähemmistöä. 

Vierailija
27/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että humanistisella puolella on mukavia ihmisiä. Samoin luonnonvara-alalla. Kaupallisella puolella (riippuu vähän) ja matkailu- ja ravitsemusalalla on ikäviä ihmisiä. Näin yleistämällä. Sairaanhoitajiksi hakeutuu jostain syytä sellaista piilovittuilevan tyylistä porukkaa.

Vierailija
28/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala ja siellä nuorisopuolen koulutus kaikkein inhottavimmat. Aikuispuolella mukavampia, ei enää pahimpia pissiksiä mukana.

Vierailija
29/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OKL:a on tietenkin ne kaikista kivoimmat! ;)

Vierailija
30/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai opiskelupaikkaa haeta sen mukaan missä kivoimmat opiskelijat. Mihin on kinnostus ja omat resurssit.

Vierailija
31/31 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin väittää, että Teatterikorkeakoulussa (tai mikä se nykyään onkaan) on epämiellyttävimmät opiskelijat. Kävin opiskeluaikana aina välillä lounaalla Teakin opiskelijaruokalassa, ja voi jestas sitä "KATSOKAA KAIKKI MINUA! MINÄ, SIIS JUURI MINÄ, OLEN MAAILMANKAIKKEUDEN INTRESSANTEIN HENKILÖ!" -meininkiä. Aivan kauhea ylimielinen esittäminen ja riuhuminen päällä koko ajan. Pari kertaa joku tuleva taiteilija melkein tönäisi tarjottimeni kumoon, kun alkoi yllättäen pitää edessäni jotain performanssiesitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi