Huono omatunto, kun kaveri myy erotessaan kamaa liian halvalla.
Kaverini eroaa. Olivat pitkään naimisissa, mies taisi löytää nuoremman. Kaverilla on joku tutkinto, muttei ole koskaan ollut töissä, ollut vain lasten kanssa kotona.
Mies lähti pakkaamatta pois, otti omat vaatteensa vain, jätti kaikki tavarat taakseen ja sanoi, että haluaa vain puolet talosta saaduista rahoista. Tavaroille (huonekalut mukaanlukien) kaveri saa tehdä mitä haluaa.
Kaveri sitten myy tavaraa eteenpäin, eikä sillä ole mitään hajua tavaroiden arvosta. Mies on ostellut kaikenlaista design-lamppua ja muuta kotiinsa, joita kaveri nyt myy vitosella jne.
Mulla on tosi huono omatunto, kun hyödyn kaverin tietämättömyydestä. Olin eilen kavereille suunnatulla muuttokirppiksellä ja ostin 125 eurolla ison Artekin ruokapöydän (40 euroa), Madamoiselle-keinutuolin (25 euroa), kuusi Seiska-tuolia (10 euroa/kpl), Lokki-valaisimen (antoi ilmaiseksi, kun vihasi sitä), kasapäin Marimekon pussilakanoita ilmaiseksi ja kaikenlaista pientä sisustustavaraa hyllyistä (String) pippurimyllyihin..
Äh. Haluaa varmaan juu tavaroista eroon, eikä halua muistoksi noita huonekaluja, mutta silti. Huono omatunto, kun silmät kiiluen käy hamstraamassa kaikenlaista.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:16"]
Niin oli kun kysyin :) t: ap
[/quote]
Tulikohan väärään viestiketjuun?
Oikea ap
Et sitten halunnut kertoa kaverille, että noista voisi saada enemmänkin rahaa? Mutta kaverihan sinä olit, et ystävä. Jos sillä on vielä jotain myytävää, niin osta jotain vähän isommalla summalla kuin mitä pyytää, jos oikeasti kaihertaa mieltä...
Oot varmaan sanonut kaverillesi, että ne on oikeasti arvokkaita kamoja ja voisi saada paljon enemmän niistä? Jos kaverille silti on ihan sama mitä niille tavaroille käy ja saako niistä rahaa, ja itse pidät niitä arvokkaina, niin varmaan sitten myöhemmin vastapalvelukseksi teet tai annat hänelle jotain millä hänelle on arvoa.
Sano reilusti että saisit näistä enemmänkin hintaa.Jokainen voi netistä etsiä tavaroilleen käypää arvoa.Usein erossa vaan tavaroihin liittyy ikäviä muistoja ja halutaan päästä niistä mahdollisimman nopeasti eroon.Ja kamat on ehkä olleet miehen mieleen,nainen ei todennäköisesti ole saanut vaikuttaa sisustukseen ja haluaa nyt rakentaa ihan omanlaisensa kodin.Jos sinulla on huono omatunto, kertoo se vain että olet pohjimmiltasi hyvä ihminen.Juttele ystäväsi kanssa asia
läpi niin saat puhtaan omantunnon.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:19"]
Et sitten halunnut kertoa kaverille, että noista voisi saada enemmänkin rahaa? Mutta kaverihan sinä olit, et ystävä. Jos sillä on vielä jotain myytävää, niin osta jotain vähän isommalla summalla kuin mitä pyytää, jos oikeasti kaihertaa mieltä...
[/quote]
Kaveri olen, en mikään lähiystävä. Rahaa tulee kyllä saamaan erossa niin paljon, ettei töitä tarvitse eronkaan jälkeen tehdä. Silti, vähän huono omatunto tästä haaskalla olemisesta tulee.
ap
Ja minkä hemmetin takia et ap kerro kaverille tuota, jos hän ei itse ole tavaroiden arvosta perillä? Vai haluatko sinäkin vain hyötyä toisen tietämättömyydestä???
Kiusa se on pienempikin kiusa. Tiesin kuinka rakasta entistä puolisoani harmitti kun myin hänen isolla rahalla hankimia tavaroita puoli-ilmaiseksi!
Eikös oikea kaveri kerro, että "kuule, sä myyt nyt liian halvalla, myy romut vaikka Hagelstamin huutokaupassa, niin saat enemmän".
et ole oikea ystävä. Häpeä.
Jos se on luvannut antaa myyntituotot eksälleen? :)