Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kilometriverolle, vapaus liikkua ilman viranomaisseurantaa säilytettävä!

Vierailija
27.02.2014 |

Hyvät ihmiset allekirjoittakaa ennen kuin on liian myöhäistä!

Emme voi luopua vapaudestamme liikkua ilman seurantaa, mihinkään perusteeseen vedoten. Kukaan ei voi taata, että tiedot ei päättyisi vääriin käsiin, mm. rikollisten käsiin. 

Oikeuksista on helppo luopua, mutta niiden takaisin saaminen onkin sitten hankalampi juttu.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jotai salattavaa jos et anna valtion seurata ajojasi. Kyllä minä sanon ei rikollisuudelle ja lastensairaalalle.

Vierailija
2/4 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten niin mitään salattavaa, mutta en minä myöskään yksityisiä tietojani halua maailmalle jakaakaan. :) Miten taataan se, ettei liikkumistiedot päädy rikollisten käsiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus eräästä blogista:

”Miksi ei saa vakoilla? Jos olet lainkuuliainen ihminen, eihän sinulla ole mitään salattavaa?

Asiaa tarkemmin pohtimaton henkilö saattaisi todeta perustelun olevan kelvollinen. Eihän rehellisellä ole mitään salattavaa, vai? Filosofisesti kysymys on luottamuksen vaatimisesta. Valtio haluaa kansalaisen luottavan kyseenalaistamatta siihen, että se käyttää valtaa vain kansalaisen itsensä hyväksi. Tehdään vertaus yksilötasolla. Kuinka läheiselle ihmiselle uskoisit kopion asuntosi avaimesta? Kuka saisi kuunnella puheluitasi?

Kenties osa lähipiiristäsi on tarpeeksi luotettavaa. Kuitenkin salaisuudet kiinnostavat myös niitä, jotka eivät ole rehellisin mielin liikkeellä. Niitä, jotka tahtovat häiritä tai jopa vahingoittaa ihmistä ja tämän lähipiiriä esimerkiksi poliittisista ja ideologisista syistä. Luopumalla yksityisyydestä heikentyy mahdollisuus itsensä puolustamiseen. Samalla tavoin kuin varkaan on helpompi tunkeutua tuttuun taloon, on järjestelmän helpompi kitkeä uhakseen katsoma toiminta, mikäli se tietää epäilyttävien ihmisten olinpaikat jokaisella kellonlyömällä."

Vierailija
4/4 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en haluu et mun hima ryöstetään ku tekniikka pettää ja tiedot valuu rikollisten käsiin. Täs internetin ihmeellisessä maailmassa kaikki on mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi