Haluaisin lapselle nimeksi... mies ei ole varma
Haluaisin lapsellemme nimeksi Manna. Mieheni ei ole ihan varma pitääkö tästä nimestä vai ei.
Mitä muut sanovat, mitä pidätte tästä nimestä?
Risut ja ruusut !
Kommentit (46)
Mielummin annan nimen jolla lasta kutsutaan. Enkä Marianna, jota kutsuisin aina Mannaksi. :D Manna ja Marianna aika eri kastia.
Anna nimeksi Malla. Minusta ihana nimi. Voisin antaa omallekin tyttärelleni.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:23"]Mielummin annan nimen jolla lasta kutsutaan. Enkä Marianna, jota kutsuisin aina Mannaksi. :D Manna ja Marianna aika eri kastia.
[/quote]
WHITE TRASH
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 19:16"]
Onko tuo tytön vai pojan nimi?
[/quote]
Miten se muka voisi olla pojan nimi??
[/quote]
No kuule en tiedä. Siksi kysyin. En ole ikinä kuullut kenenkään puhuvan Manna-nimestä. Mannapuuro on tuttu, mutta melko sukupuoleton mulle.
[/quote]
Manna kuulostaa Annalta ja Minnalta. Manna on naislaulaja. Manna on Amandan lempinimi. Minnamanna on lastenkirjan (tyttö)hahmo. A-päätteiset ovat usein naisen nimiä (tiedän, ei suomessa). Näistä päättelin.
[/quote]
En ole kuullut naislaulajasta, joka olisi Manna. Manna ei mun mielestä kuulosta Annalta tai Minnalta. En tunne ketään Amandaa enkä tiedä heidän lempinimistään. Minnamanna-kirjoista en ole kuullut. Enkä a-päätteisyydestä. Joten mulla ei ollut kuin Mannaryyni ja -puuro vertailupohjana ;)
Yläasteella pojat meidän luokkamme mannalle manna manna anna mulkulla panna panna..
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:23"]Mielummin annan nimen jolla lasta kutsutaan. Enkä Marianna, jota kutsuisin aina Mannaksi. :D Manna ja Marianna aika eri kastia.
[/quote]
Vittuako sitten kyselet, ääliö.
[/quote]
Sitä vittua kyselen, että mitä muut sanoo nimestä Manna? Ei Marianna, siitä nimestä en itse pidä! :D Mulle kelpaa risut ja ruusut, kunhan oikeassa nimessä pysytään. :) Hyväksyn kyllä kaikkien mielipiteet ja niitähän täällä kyselen. Älyhoi
Kmalia vastauksia, mutta eipä täältä yleensä muuta saa. Musta Manna on kiva, sopii nykyaikaan ja on kivampi kuin suurin osa väkisinväännetyistä Kivistä ja Puolukoista.
luulisin että niille jotka ei tykkää mannapuurosta ei tuu ekana mieleen että onpas nätti nimi. luultavasti saa kuulla puurojuttuja koko elämänsä. kuka haluaa että oma nimi tarkoittaa puuroa?
"Väkisin väännetyistä Kivistä ja Puolukoista" :D Hyvin sanottu
Niin ja Mannaa on tosiaan annettu tytöille, sekä pojille. Pääsääntöisesti ollut tyttöjen käytössä.
Persoonallinen nimi ja pitäisin jos itselläni olisi moinen nimi. Puuro jutut ei haittaa. Terveellistä ja hyvää. Onhan noita Lumia ja Marjojakin
Laulaja Mannan oikea etunimi ei ole Manna.
Kiva nimi ehdottomasti! Ei mikään tusinatylsimys! :)
Aivan järkyttävä.. ikinä en voisi ajatellakaan
miten ois toiseksi nimeksi? voi kutsua sitten toisella nimellä jos haluaa. olis ehkä sopiva kompromissi epäröivälle miehellekin?
Kaunis nimi.
Aina on ihmisiä, joille tulee jotain nimestä mieleen ja jotka eivät kestä sitä, että nimestä voi tulla mielikuvia. Kuitenkin suurimmasta osasta nimistä tulee mielikuvia, on luontoaiheita, paikkoja, tuotteita yms. tai sitten ihan vaan joku tuttu jolla on sama nimi.
en tiedä että aletaanko häntä kiusata nimen takia. Itse tykkään nimestä ,minusta hauska nimi:)
en tiedä että aletaanko häntä kiusata nimen takia. Itse tykkään nimestä ,minusta hauska nimi:)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:13"]
Marianna = Manna. Antakaa etunimeksi Marianna ja kutsukaa Mannaksi. Manna virallisena nimenä on liian lempinimimäinen.
[/quote]
Komppaan. Marianna on muutenkin kivempi nimi, mutta tarpeen tullen myös virallinen. Lapsi voi myös isona vaihtaa nimensä Mannaksi jos siitä diggaa.