Minkä vuoksi te maskinkäyttäjät roskaatte heittämättä ne maskit luontoon? Taas näin tänään lenkillä monia luontoon heitettyjä käytettyjä maskeja!
Ne käytetyt maskit roskikseen! Ei kadulle tai luontoon! Maskin käyttäminen ei ole mikään syy roskata! Prkl!
Kommentit (22)
Osaisiko joku kertoa miksi ei voi roskikseen sitä maskia viedä*?
Niinpä. Ollaan niin ”valveutuneita kansalaisia”, mutta sitten roskataan luontoa.
Somessahan on jo ollut videoita, kuinka maskit ovat takertuneet lintuihin :(
Olem heittänyt jokaisen käyttämäni maskin roskikseen. Toivottavasti muutkin tekisivät niin.
Itse löysin sellaisen mustan adidaksen maskin maasta. Hinta 15-17 euroa. Laadukas. Pistin taskuun ja keitin 5-10 minuuttia. Ja otin käyttöön.
Kävelit tietenkin ohi tai päältä, etkä poiminut sitä roskikseen. Eihän se nyt sulle kuulu kerätä toisten roskia, mutta somessa nillittäminen, se kyllä kuuluu sinulle.
Ps. laitan aina roskikseen.
Koska ne sairaita ihmisiä alunperinkin. Kaikin tavoin.
Jotkut nyt tuntuu heittävän kaiken saman tien luontoon kun ei enää käytä sitä. Sohvia myöten löytyy lähimetsissä kaikkea.
Oon ajatellut, että niitä jätetään lenkkipolun tai kaupungin katujen yleisiin roskiksiin ja tuuli tai linnut heittelee niitä ympäriinsä. Nehän on kevyitä kun mikäkin paperi ja voivat lentää yllättävänkin kauas.
Luultavasti tupakoitsijoiden maskeja . Ne tiputtaa kaiken minne sattuu654
Kyllä minä tiesin tämän että maskeilu ja perseily kulkevat käsikädessä...
Minä ainakaan mihinkään koronamaskiin koskisi, pitäisi niiden levittäjien joutua vähintään yhdyskuntapalveluun keräämään muidenkin roskat.
Kävin eilen pyörälenkillä. Bussipysäkin (siinä pysähtyy vain yksi dösä, joka tulee keskustasta) vieressä oli maassa kolme käytettyä hengityssuojainta vajaan metrin päässä roskiksesta. En pysähtynyt korjaamaan pois, kun ei ollut matkassa kertakäyttökäsineitä.
Iljettävää touhua. Kun maskia käyttää, niin taskuun muovipussi, jonne sen käytertyn voi sujauttaa, ellei roskista ole lähimaastossa maskia riisuttaessa. Nyt olisi ollut tarjolla roskiskin.
Itse kävelisin se suojain naamalla bussipysäkiltä kotiin asti. Ainakin täällä asuvilla on pysäkki koko lailla lähellä asuntoa ja bussimatka keskustasta tänne kestää noin 20-25 min.
Citymarketin kärrykatoksen alue yhtä maskien sekamelskaa. Roskis parin metrin päässä.
Asia ei ole ihan pelkästään niin. Varmaan toki jotkut heittävät maskinsa maahan, mutta linnut penkovat roskiksia ja levittelevät roskia myös, varsinkin täysistä roskiksista.
Roskiksia pitäisi nyt tyhjentää tehostetusti. Ja pitäisi kiinnittää huomiota roskisten malliin, jotta linnut eivät niihin pääsisi.
Minä en käytä maskeja enkä omalta osaltani osallistu tähän maskipelleilyyn ja luonnon roskaamiseen. Kyllä on niin kaksnaamasta porukkaa...
Vierailija kirjoitti:
Laitan kyllä omani aina roskiin.
Se ei aina riitä. Se pitää laittaa roskiin niin, ettei linnut pääse sitä sieltä ottamaan.
Maskimainostusta.