Ei kutsua polttareihin läheisistä väleistä huolimatta
Tuntuu kamalalta ja jopa epätodelliselta, että kuulin vasta jälkeenpäin, että juhlia vietettiin ilman minkäänlaista vihjailuakaan kutsusta minulle.
Morsianta olen auttanut erityisen paljon viime aikoina henkilökohtaisissa kriiseissä ja aina ollut linjoilla jos asiaa on, tietysti.
Olen hänen todella hyvä ystävänsä ja taloudellisesti paljon auttanut (useita satoja) viime aikoina vaikean tilanteen vuoksi.
Olemme nähneet lähes päivittäin ja olen ottanut suuren vastuun tukeakseni häntä jatkossakin.
Olen myöskin kaveria hänen ystävien kanssa.
Esimerkiksi olen ollut saunomassa, kahviteltu yms. Ei ole ymmärtääkseni mitään vihaa tai kitkaa ihmisten kanssa.
Olemme sopineet aina asiamme ystäväni kesken jos erimielisyyksiä tullut ja nykyään olemme hyvin läheisissä väleissä.
Kuitenkin kuulin nyt, että minua ilman on juhlittu polttareita, näin kuvia somessa ja hauskaa näytti olevan kaikkien tuntemieni ihmisten kesken.
Minulle ei informoitu yhtään mitään eikä edes kyselty perään. Ei mitään.
Tuntuu todella pahalta ja olen vain itkenyt tiedon saatuani.
Mistä ihmeestä tämä voi edes johtua?
Olen niin pettynyt etten edes halua ottaa yhteyttä, kyselen myöhemmin.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Minua aikanaan loukkasi, kun minut kyllä kutsuttiin ja poltareihin. Maksoinkin kiltisti "polttareista" tuohon aikaan itselleni huomattavan summan. - Ylimääräistä jouduin maksamaan vielä siiä, että lähdin opiskelupaikkakunnaltani toiselle paikkakunnalla, jossa polttari olivat. Lämpimiä ja hyviä muisoja jäi näisä polttareista mutta vielä tänäpäivänäkään en tiedä miksi minua ei haluu sitten kutsua enää häihin. Ymmärtäin paremmin, jos polttareissa tai niiden jälkeen tai vaikka niiä ennen olisin onnistunut loukkaamaan tai satuttamaan joko ulevaa sulhasta tai morsianta tai joain heidän läheistään mutta mistään tällaisesta ei ole kyse. - Hieman lämmitti kun sain erillisen kiitoksen polttareiden jälkeen siiä, että olin ottanut osaa polttareihin vaikka uota välimatkaakin oli melken Suomen toisesta päästä toiseen.
Siis hääkutsut lähetetty vasta polttareiden jälkeen? Outoa. Muinoin kyllä yks kaverinikin kutsui polttareihinsa ihmisiä joita ei ollut kutsunut häihinsä, todella tökeröä. Eivät tulleet.
Asiahan selviää parhaiten, kun kysyt suoraan. Kannattaa siinä yhteydessä kertoa, että ulkopuolelle jättäminen satutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aikanaan loukkasi, kun minut kyllä kutsuttiin ja poltareihin. Maksoinkin kiltisti "polttareista" tuohon aikaan itselleni huomattavan summan. - Ylimääräistä jouduin maksamaan vielä siiä, että lähdin opiskelupaikkakunnaltani toiselle paikkakunnalla, jossa polttari olivat. Lämpimiä ja hyviä muisoja jäi näisä polttareista mutta vielä tänäpäivänäkään en tiedä miksi minua ei haluu sitten kutsua enää häihin. Ymmärtäin paremmin, jos polttareissa tai niiden jälkeen tai vaikka niiä ennen olisin onnistunut loukkaamaan tai satuttamaan joko ulevaa sulhasta tai morsianta tai joain heidän läheistään mutta mistään tällaisesta ei ole kyse. - Hieman lämmitti kun sain erillisen kiitoksen polttareiden jälkeen siiä, että olin ottanut osaa polttareihin vaikka uota välimatkaakin oli melken Suomen toisesta päästä toiseen.
Siis hääkutsut lähetetty vasta polttareiden jälkeen? Outoa. Muinoin kyllä yks kaverinikin kutsui polttareihinsa ihmisiä joita ei ollut kutsunut häihinsä, todella tökeröä. Eivät tulleet.
Polttartiavat tuntuisivat vaihtelevan ainakin yhtä paljon kuin on kaasoja ja bestmaneja. - Ja saavathan jotkut polttarit myös ns. hännystelijöiä, jotka mieluusi ottaisiva vasaan sen kusun häihinkin. Tai söisivät poltreia järjesävän laskuun... Itsestäni näet hieman tunui sille, että minut aikanaan pyydettiin poltareihin osaksi siksi, että osallisuisin sen kustannuksiin.
T. Yksi joka on kutsuttu polttareihin, vaan ei häihin.
No, sitä ei voi tietää miksei sinua kutsuttu. Syynä ei ole välttämättä se, että sinusta ei tykätä. Ehkä ajattelivat, että et ole sen tyyppinen ihminen, että välittäisit polttareista. Tai jotain.
Kaikkiahan ei voi kutsua polttareihin tai häihin, jo kustannussyistä. Aina joku voi sitten loukkaantua siitä, ettei juuri häntä kutsuttu.
Yleensä kyllä polttareihin kutsutaan maksumieheksi kaikki ketkä kynnelle kykenevät, joten omituista, ettet ole saanut kutsua. Kyllä itsekin loukkaantuisin tuossa tilanteessa ja todennäköisesti en menisi häihinkään saati ostaisi lahjaa. Tässä nähdään, että ei koskaan kannata kenellekään, edes "läheiselle tutulle" antaa mitään rahallista tukea. Yleensä sitä joutuu vaan rahoittajan osaan ja lopulta tuttu on vaan kateellinen niistä rahoista vaikka itse hyötyy. Itsekin joskus joutunut olemaan tutulle tunne-elämän roskakori, jolle vuodatettiin kaikki elämän murheet, mutta mihinkään muuhun ei sitten kelvannutkaan.
Tuli mieleeni pari vaihtoehtoa:
1) Porukassa on joku, joka ehdottomasti ei halunnut sinua sinne, ja uhkaili morsianta välien katkaisemisella tai ties millä, jos sinut kutsutaan.
2) Nyt, kun on korona-aika, ja rajoituksia. Morsian on saattanut ajatella, että polttareihin ja häihin kutsutaan kaveripiiristä eri ihmiset, läheisimmät häihin, ja etäisemmät polttareihin.
Mutta parhaiten saat syyn selville, kun kysyt ihan suoraan. Jos hän oikeasti välittää sinusta, hänellä on ihan varmasti ainakin omasta mielestään hyvä selitys.
Ystäväni ei juurikaan välittänyt vaikka ilmaisin loukkaantuneeni.
Lähinnä kyseenalaisti ja sanoi, ettei hänelle asiasta tarvitse olla vihainen.
Ei muuta, ei keskustellut tai ollut pahoillaan ja olettaa, että kaikki on nyt normaalisti.
Vaikuttaa niin kaksinaamaiselta muidenkin asioiden takia, että maku meni totaalisesti tämän jutun jälkeen.
Ei enää vain huvita mennä lainkaan juhliin.
Ap
Eli siellä ollaan järjestämässä häitä samaan aikaan, kun lainaillaan rahaa kavereilta.