Mitä mun pitää tehdä miehen suhteen??
Oon raskaana 8+2, mies on täysin välinpitämätön. En saa puhua raskaudesta koska hän ei halua miettiä sitä. Sanoi kyllä silloin testin teon jälkeen olevansa innoissaan ja rakastavansa minua ja tulevaa lasta. Nyt asenne on täysin muuttunut. En ymmärrä yhtään. Mies on jatkuvasti kiukkuinen, ei siivoa jälkiään, on taantunut johonkin poikamieselämään ja kuvittelee kotimme olevan poikamiesboksinsa. Koirakin saa enemmän huomiota kuin minä. Aina kun sanon että oksettaa tai tekee pahaa niin mies kysyy miksi, ihan kuin olisi täysin unohtanut että olen raskaana!!
En odota että toinen roikkuu lahkeessa ja kyselee jatkuvasti vointiani tms mutta jotain kiinnostusta olisi mukava saada... Huomiota saan kun mies haluaa seksiä. Ei riitä minulle. Muuten olen täyttä ilmaa. Miten saan miehen silmät avattua että tarvitsen hänen tukeaan ja oikeasti lähden ovesta ulos jos ei tilanne muutu? :( Kamala ympäristö olla raskaana...
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:23"]
Voisiko miehellä olla pieni paniikki isäksi tulosta. Pelottaa oikein kunnolla. Tajuaa että elämä muuttuu kohta ja yrittää nauttia vielä viimeisistä hetkistä entistä elämää.
käykää kävelyllä, syömässä tai vaikka elokuvissa yhdessä. Puhu muustakin kuin raskaudesta. Oikeastaan älä hetkeen puhu raskaudesta.
anna hetki aikaa tottua uuteen tilanteeseen.
[/quote]
Niin, miehen päätä pitää silittää ja vältellä aihetta kun nainen on se joka kovimman työn tekee ja jolla raskaus mielessä ihan jokaikinen hetki seuraavan 9kk. Voi miestä, nyt sen täytyy vaan kestää ja vaikeeta on. On kyllä säälittäviä nykyajan miehet. (lukuunottamatta harvoja poikkeuksia)
[/quote]
Et ole tosissasi?! Kautta aikojen naiset on synnyttäneet lapsia. Miksi se on nykynaiselle liian iso ponnistus?! Säälittää nykyajan naiset. Missä vika?! Tunnepuolen käyhyydessä, kyvyttömyydessä asettua toisen asemaan, vai ihan vaan yleisessä välinpitämättömyydessä.
Kasvakaa jo aikuisiksi. Kiukuttelette kuin pikkulapset joilta on veity kaikki lelut, kun kaikki ei mene niin kuin itse suunnitteleen.
Miehellä ei ole ihmisarvoa ja oikeutta tunteisiin, kun se ei voi olla raskaana ja synnyttää. Antakaa miehille anteeksi jo se synnytys. Biologia on tässä kohtaan epärreilu, ei se miehen vika ole.
[/quote]
Sulla varmaan taitaa olla luetun ymmärtämisessä vikaa, ei ap. kiukutellut vaan hänen miehensä.
Pitäisikö sen miehen hössöttää koko ajan sun ympärillä? MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ OLEN RASKAANA! Voi luoja mikä prinsessa!
Ihanaa kun on avuliaita ihmisiä. Eli siis olen roskaa koska olen raskaana ja kaipaan mieheltäni tukea. Olenpas typerä, taidan mennä kokkaamaan miehelle ettei sillä ole paha mieli...
ap
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:54"]Ihanaa kun on avuliaita ihmisiä. Eli siis olen roskaa koska olen raskaana ja kaipaan mieheltäni tukea. Olenpas typerä, taidan mennä kokkaamaan miehelle ettei sillä ole paha mieli...
ap
[/quote] Prinsessa JA marttyyri :D
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:31"]
Oma käytös?! Pelkkää vaaleanpunaista unelmaa?! Eikö itseäsi yhtään pelota?! Silta elää molemmista päistä, ei vain toisesta. Ei se mies yksin ole muuttunut.
[/quote]
Silläkö miehen pelko sitten vähenee, että kiukuttelee eikä siivoa jälkiään kotona?
Tsemppiä ap:lle. En valitettavasti osaa antaa neuvoja.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:54"]
Ihanaa kun on avuliaita ihmisiä. Eli siis olen roskaa koska olen raskaana ja kaipaan mieheltäni tukea. Olenpas typerä, taidan mennä kokkaamaan miehelle ettei sillä ole paha mieli...
ap
[/quote]
Älä ole lapsellinen. Parisuhde on aina kahden kauppa. Mieskin on tunteva olento ei mikään lapsen tekokone. Vähän, jos ottaisin asioista selvää mies näkökulmasta, etkä miettisi vain itseäsi.
Girlpower! Minä en miehelle ruokaa tee, mutta mies hierokoon minun jalkojani! Kunnioitus on ansaittava!
Miten täällä voikin olla näin ilkeitä ihmisiä!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:54"]
ap
[/quote]
Ja ikä oli?! Erilainen mielipide ei ole uhka, se on mahdollisuus nähdä asioita muutenkin kuin vain omien lasien läpi katsottuna. Pitäiskö meidän surkutella, miten huono mies sinulla on? Tiedetään vain se toinen puoli teidän suhteen ongelmista. Mieshän saattaa joutua popsimaan psyykelääkkeitä sinun käyttäessa häneen henkistävakivaltaa, mutta ethän sinä sitä kerro.
Miehen pitäisi kestää kaikki valittamatta jne. Raskaus on iso muutos teille molemmille. Mies reakoi siihen nyt sitten valitttavasti näin. Anna tilaa ja aikaa sopeutua tilanteeseen. Joku idea siinä on, että raskaus kestää 9kk. ;)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:03"]
Miten täällä voikin olla näin ilkeitä ihmisiä!
[/quote]
Niin metsä vastaa kun sinne huutaa. Mutta hei anna esimerkki. Ei mielipide auttamatta ole ilkeyttä. Eihän keskustelua syntyisi, jos vain myötäiltäisi. Pitää osata provoida ja provosoitua.
Mitä sä odotit saavasi kun teit aloituksen tänne?
Tässä pari pointtia
-Hän voi pelästyä menettävänsä vappauden tai olla huolissaan onko hänestä hyväksi isäksi tai pitääkö hommata isompi asunto/auto, riittääkö rahat. Monet on stressaantuneena kiukkusia.
-Voi olla, että sinun käytöksesi on muuttunut hormoonien myötä tai olet tullut yliherkäksi. On ihan mahdollista, että hän toimii kuten ennenkin, mutta sinä vain reagoit eri tavalla.
-Varsinkin raskauden alku on miehelle vai viiva tikusssa tai sinun sanasi. Hän on tavallaan ulkopuolinen, koska hän ei tunne tai edes näe mitään siihen viittaavaa.
-Miehelle moni asia raskaudessa on täysin käsittämätöntä (pahoinvoinnit, käytösmuutokset, vauvan liikkeet). Kyllä moni nainenkin ihmettelee mitä ruokia tänään himoaa, kun eilen ei voinut sietää. Siksi mies voi kysellä sinun mielestä hölmöjä?
-Pahoinvointisi voi johtua myös muusta. Ehkä hän vain miehiseen tapaan yrittää ratkaista ongelmaa eikä huomaa keskittyä tunteisiisi.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:31"]
Oma käytös?! Pelkkää vaaleanpunaista unelmaa?! Eikö itseäsi yhtään pelota?! Silta elää molemmista päistä, ei vain toisesta. Ei se mies yksin ole muuttunut.
[/quote]
Ei pelota lapsen saaminen, ei pelota pärjääminen. Odotan innolla ja ainoa mikä tässä mättää on miehen käytös.
ap
[/quote]
Entä ne vaaleanpunaiset unelmat ja miten sinä huomioit miestä.