Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen äitipuolen kanssa, apua!

Vierailija
27.02.2014 |

Mieheni isä ja hänen uusi puolisonsa asuvat siis melko kaukana, toisella puolen Suomea. Olemme usein kyläilleet siellä, ennen kuin tämä äitipuoli muutti samaan osoitteeseen ja ennen viihdyimme tosi hyvin, kaikilla oli tosi mukavaa. Appi on tosi mukava ja rento, mutta tämä uusi puoliso on hiukan erilainen. Menimme sinne kylään viime kesänä, viikoksi niinkuin ennenkin ja tämä oli etukäteen sovittu ja kaikki piti olla OK. Tämä uusi vaimo on erittäin mukava miestäni kohtaan, jutteli tosi paljon ja oli mukava, mutta minua kohtaan todella kylmä.

Ei siis varsinaisesti sanonut mitään, millä voisi todistaa, että ei tykkää minusta mutta jatkuvasti pikku eleillään osoitti, että en ole tervetullut. Ei halunnut kätellä, ei halunnut jutella minun kanssa, kun autoin häntä tiskien kanssa, ei edes kiittänyt, nakkasi vaan lisää tiskiä altaaseen. Siivosi pari tuntia päivässä ja erityisen mielenosoituksellisesti viskeli tavaroitani (jotka eivät olleet sekaisin, mutta eivät ilmeisesti hänelle hyvin). Jos mieheni teki jotain esim. vei roskapussin, niin tämä nainen kiitteli ja ylisti häntä. Ja ennen kun olemme touhunneet kaikenlaista yhdessä, niin kuin käyty pelaamassa tennistä, keilaamassa, ostoksilla jne., niin nyt me saatiin käydä miehen kanssa kaksistaan kun tämä nainen ei halunnut ja mieskin jäi sitten hänen kanssaan. Niinkuin ennenkin, kävimme ostamassa ruokaa päivittäin heille ja sillä korvattiin siellä olomme.

Mulle tuli niin paha mieli tuosta kohtelusta, että sanoin reissun jälkeen miehelleni, etten halua mennä sinne enää muuta kuin päiväreissulle. Nyt appi haluaisi, että tultaisiin kylään, mutta minä en sinne enää halua mennä. Mies haluaisi mennä, mutta ei halua mennä ilman minua ja ymmärtää kantani. En ole estänyt miestä vaan minun puolestani hän saisi mennä jos haluaa. Tästä nyt on saatu riita aikaiseksi ja se äitipuoli syyttää minua itsekkääksi, kun olen "pakottanut" mieheni jäämään kanssani. Ja lapsellinen olen kuulemma, kun estän miehen ja hänen isänsä yhteiset laatuhetket. 

Mitähän tässä pitäisi oikein tehdä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lähtökohtaisesti viikko toisten nurkissa on tosi paljon. Ja se on nyt "toisten nurkissa" olemista, koska kyse on vieraan naisen kodista. Miehesi menee, koska nainen ei uskalla olla veemäinen puolisonsa pojalle + miehet on jotenkin harmittomampia. Eli häntä ei haittaa, että nurkissa pyörii vieras mies isänsä kanssa, mutta erityisesti vanhemmat naiset on usein siitä ahdistuneita, että joku "vieras nainen" tulee kyyläämään huushollia päivä tolkulla. Ehkä hän kokee, että erityisesti sinusta on vaivaa tosi paljon.

Realiteetti on se, että uusi nainen ja appesi muodostavat nyt siellä pienen perheen. Realiteetti on, että uuden naisen myötä kyse ei ole enää miehesi "kodista" sillä tavoin. Realiteetti on, että ette voi vaatia appea elämään yksin sen takia, että aikuinen lapsi siippoineen käy joskus harvoin kylässä. Minä ehdotan, että mies tosiaan lähtee yksin. Kivahan se pojan on isänsä kanssa viettää aikaa ja sinäkin saat omassa kodissanne sitä omaa aikaa. Vaihtoehtoisesti ette ole niin pitkään kuin viikkoa. Vanha sanonta on, että vieraat ja kalat alkaa haisemaan kolmantena päivänä. Niinhän se onkin. Huomaa hyvistä ystävistäkin, että mielellään otan tänne meille, mutta pari yötä max ja sitten kaipaan jo omaa rauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat miehen mennä yksin. Ei sun tarvitse tuollaista kestää, se nainen haluaa olla itse kukkona tunkiolla ja ainoa nainen paikalla.

Vierailija
4/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kannatan, että annat miehen mennä yksin. Ehkä olet tottunut siellä emännöimään ja kun nyt miehen isällä on uusi vaimo, se on hänen kotinsa. Enää et sinä ole siellä talon emäntä vierailun ajan.

Ja pakko on minunkin tunnustaa näin anonyymina(ääneen en uskaltaisi pojan avokille sitä sanoa), että joskus toivoisin pojan käyvän yksin. Käy minullekin hermoille, että aivan vieras, outo nainen lojuu meillä passattavana koko viikon. En saa omassa kodissani olla miehen kanssa omia itsejämme.

Vieraat tosiaan haisee kolmantena päivänä. Poika menee lapsuudenkotiinsa, mutta sinä olet vieras. Älä nyt ainakaan ala miehellesi kiukuttelemaan ja ole päästämättä sitä isänsä luo.

Vierailija
5/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:03"]

Mieheni isä ja hänen uusi puolisonsa asuvat siis melko kaukana, toisella puolen Suomea. Olemme usein kyläilleet siellä, ennen kuin tämä äitipuoli muutti samaan osoitteeseen ja ennen viihdyimme tosi hyvin, kaikilla oli tosi mukavaa. Appi on tosi mukava ja rento, mutta tämä uusi puoliso on hiukan erilainen. Menimme sinne kylään viime kesänä, viikoksi niinkuin ennenkin ja tämä oli etukäteen sovittu ja kaikki piti olla OK. Tämä uusi vaimo on erittäin mukava miestäni kohtaan, jutteli tosi paljon ja oli mukava, mutta minua kohtaan todella kylmä.

Ei siis varsinaisesti sanonut mitään, millä voisi todistaa, että ei tykkää minusta mutta jatkuvasti pikku eleillään osoitti, että en ole tervetullut. Ei halunnut kätellä, ei halunnut jutella minun kanssa, kun autoin häntä tiskien kanssa, ei edes kiittänyt, nakkasi vaan lisää tiskiä altaaseen. Siivosi pari tuntia päivässä ja erityisen mielenosoituksellisesti viskeli tavaroitani (jotka eivät olleet sekaisin, mutta eivät ilmeisesti hänelle hyvin). Jos mieheni teki jotain esim. vei roskapussin, niin tämä nainen kiitteli ja ylisti häntä. Ja ennen kun olemme touhunneet kaikenlaista yhdessä, niin kuin käyty pelaamassa tennistä, keilaamassa, ostoksilla jne., niin nyt me saatiin käydä miehen kanssa kaksistaan kun tämä nainen ei halunnut ja mieskin jäi sitten hänen kanssaan. Niinkuin ennenkin, kävimme ostamassa ruokaa päivittäin heille ja sillä korvattiin siellä olomme.

Mulle tuli niin paha mieli tuosta kohtelusta, että sanoin reissun jälkeen miehelleni, etten halua mennä sinne enää muuta kuin päiväreissulle. Nyt appi haluaisi, että tultaisiin kylään, mutta minä en sinne enää halua mennä. Mies haluaisi mennä, mutta ei halua mennä ilman minua ja ymmärtää kantani. En ole estänyt miestä vaan minun puolestani hän saisi mennä jos haluaa. Tästä nyt on saatu riita aikaiseksi ja se äitipuoli syyttää minua itsekkääksi, kun olen "pakottanut" mieheni jäämään kanssani. Ja lapsellinen olen kuulemma, kun estän miehen ja hänen isänsä yhteiset laatuhetket. 

Mitähän tässä pitäisi oikein tehdä?

[/quote]

Eli haluatko näin kiristää, että miehesi isä ei saa ottaa uutta vaimoa itselleen, vaan teille pitää säilyä entisenlainen, kiva lomapaikka.

Vierailija
6/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! Minä olen ollut samaa mieltä, enkä siksi haluaisi juuri mennä sinne, koska meillä molemmilla, sekä uudella vaimolla että minulla, on tukala olla. Ei minustakaan ole kiva olla siellä "haittona". Mieheni vaan haluaa selvästi, että tulisimme kaikki toimeen, eikä halua mennä yksin. Olen ehdottanut myös hotellia, että menisin/menisimme sinne, ja voisimme mennä sinne päivisin kylään, mutta mieheni tyrmää tämän lapsellisena. En tiedä yhtään mitä tehdä. T.ap

Vierailija
7/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ole miestä estänyt menemästä vaan olen kehottanut siihen! Mutta miksi minun olisi sinne pakko mennä? T.ap

Vierailija
8/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:57"]

Kiitos vastauksistanne! Minä olen ollut samaa mieltä, enkä siksi haluaisi juuri mennä sinne, koska meillä molemmilla, sekä uudella vaimolla että minulla, on tukala olla. Ei minustakaan ole kiva olla siellä "haittona". Mieheni vaan haluaa selvästi, että tulisimme kaikki toimeen, eikä halua mennä yksin. Olen ehdottanut myös hotellia, että menisin/menisimme sinne, ja voisimme mennä sinne päivisin kylään, mutta mieheni tyrmää tämän lapsellisena. En tiedä yhtään mitä tehdä. T.ap

[/quote]

Höpö höpö. Se on, miten asian esität miehellesi. Jos esität asian ihan normaalisti, että sinun ja isäsuhteen kannalta olis kiva, jos menisit yksin, minäkin saisin omaa aikaa viikon, mies lähtisi.

Mutta jos marttyroit ja haukut äitipuolta ja kerrot, että sen akan takia et voi mennä, pakkohan miehen on pitää sun puolta, kun panet valitsemaan isänsä tai sinut.

Minusta on ihana välillä olla yksin kotona ja ei tulisi mieleenkään alkaa miehelle selittämään, että sun äitipuoli on ilkeä ja mää en voi tulla ja voitaisko me mennä hotelliin ja saat sää mennä yksin, kun minä en enää ikinä, nyyyyyyh, voi tulla sinne, kun sun äitipuoli on niin ilkeä

Vierailija
9/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:57"]

[/quote]

Höpö höpö. Se on, miten asian esität miehellesi. Jos esität asian ihan normaalisti, että sinun ja isäsuhteen kannalta olis kiva, jos menisit yksin, minäkin saisin omaa aikaa viikon, mies lähtisi.

Mutta jos marttyroit ja haukut äitipuolta ja kerrot, että sen akan takia et voi mennä, pakkohan miehen on pitää sun puolta, kun panet valitsemaan isänsä tai sinut.

Minusta on ihana välillä olla yksin kotona ja ei tulisi mieleenkään alkaa miehelle selittämään, että sun äitipuoli on ilkeä ja mää en voi tulla ja voitaisko me mennä hotelliin ja saat sää mennä yksin, kun minä en enää ikinä, nyyyyyyh, voi tulla sinne, kun sun äitipuoli on niin ilkeä

[/quote]

En tiedä mistä sait tuollaisen käsityksen, mutta minä en noin ole sanonut enkä kirjoittanut. T.ap

Vierailija
10/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö niin pitkäksi aikaa. Vaikka olisi toisella puolen Suomea, ei se tarkoita että kylässä pitää olla viikko. Pidätte lomaa, majoitutte vaikka matkan varrella hotellissa, katselette Suomea. Perillä olette vaikka kaksi yötä, sen verran varmasti jaksatte sekä sinä että anoppi toisianne sietää.

Vierailija
11/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sinun ap olekkaan pakko sinne mennä mutta aikamoisen sopan olette nyt sinä ja tuo uusi vaimo onnistuneet keittämään.

Nyt tämän riidan jälkeen ei ole enää koskaan luontevaa sinun olla siellä vaikka joskus haluaisitkin.

Viikko on tosiaankin liian pitkä aika olla toisten nurkissa varsinkin jos emäntä on noin nihkeä.

Tuskin on mitään henkilökohtaista tällä naisella sinua vastaan vaan hän ei halua teitä sinne viikoksi yleensäkään mutta ei uskalla sitä apellesi sanoa eikä ovelasti ole ilkeä miehensä pojalle vaan sinulle ja nyt sai syyn kivasti kipattua sinun niskaasi.

Sinä olet nyt syyllinen "kaikkeen" ja ette enää tule kylään ja tämä nainen on onnellinen kun saa pitää appesi ja tämän kodin ihan itsellään. 

Olisit ollut vaan välinpitämätön ja asiallisen viileän ystävällinen ja olisitte jatkossakin vierailleet tyynesti apen kotona mutta vain pari päivää kerralla. Ja ehkä tämä uusi nainen olisi pakosta tottunut teihin.

Nyt pelasit itsesi ulos heti kättelyssä....

Vierailija
12/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kyllä mun maailma kaadu siihen, jos mulla menee välit tämän takia, koska en minä mikään kynnysmatto ole, jota saa kohdella ihan mitä huvittaa. Ennen siellä oli kiva käydä, mutta enää ei, joten en käsitä mitä minä tässä muka menetän. Nyt ois miehellä lomaviikko, ja mulla ei joten sen tekosyyn varjolla mies olisi voinut mennä yksin, jos olisi halunnut, mutta kun ei halua. Mies on tosi kiltti joten pelkää varmaan pahoittavansa mieleni. Ajattelin pyytää täältä neuvoa, miten ratkaista asia, jos joku osaisi neuvoa. T.ap

Vierailija
13/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla niinkin, että miehen isä jo alunperin olisi halunnut, että poika tulee viikoksi yksin, eikä vaimonsa kanssa viikoksi. Mutta miehet eivät tätä uskalla sanoa ääneen, kun pelkäävät, ettei poikakaan tule. On uudelle vaimolle sanonut yön pimeinä tunteina luottamuksellisesti, ettei enää jaksaisi viikon kyläilyä, missä on hänelle outo ihminen pitämässä taloitta.

Uusi vaimo pitää miehensä puolta ja on osoittanut kylmällä käytöksellään, että se on hän sitten emäntä.

Toisaalta, jos hän ei pidä tenniksen peluusta ja muusta, niin mikä siinäkin on ap.lle ongelma. Jos miehen isä sitten jää mieluummin vaimonsa kanssa, kuin lähtee teidän kanssa shoppailemaan ja pelaamaan tennistä, niin siihen kai hänellä on omassa kodissaan oikeus.

Ehkä uusi vaimo kokee, että mies on väsynyt teidän vierailuihin aiemmin ja haluaa panna rajat ja puolustaa miestään

Asioissa on niin monia taustoja, joita ette ehkä ole aiemmin ajatelleet.

Vierailija
14/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:26"]

Siis ei kyllä mun maailma kaadu siihen, jos mulla menee välit tämän takia, koska en minä mikään kynnysmatto ole, jota saa kohdella ihan mitä huvittaa. Ennen siellä oli kiva käydä, mutta enää ei, joten en käsitä mitä minä tässä muka menetän. Nyt ois miehellä lomaviikko, ja mulla ei joten sen tekosyyn varjolla mies olisi voinut mennä yksin, jos olisi halunnut, mutta kun ei halua. Mies on tosi kiltti joten pelkää varmaan pahoittavansa mieleni. Ajattelin pyytää täältä neuvoa, miten ratkaista asia, jos joku osaisi neuvoa. T.ap

[/quote]

No sinullehan on sanottu, että sanot miehelle, että mene vain, minusta olisi ihana saada omaa aikaa viikko.

Mikä siinä on niin vaikeaa. 

Vierailija
15/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:26"]

[/quote]

Onkohan siitä isästä ollut oikeasti mukava, kun olette majoittuneet aina sinne viikoksi. Ei vain ole uskaltanut teille sanoa.

Vierailija
16/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää pyytämästä isää kylään, samalla tavalla se on laatuaikaa isälle ja pojalle.

Sinä voisit vedota siihen nyt tällä lomalla, että miehesi ei ole tavannut isäänsä pitkään aikaan ja voisi mennä vaikka vähän lyhyemmäksi aikaa, jos ei halua koko viikkoa viettää isällään.

Vierailija
17/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä heidät teille. Oikein toivota tervetulleeksi molemmat!

Vierailija
18/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pyydä että lähdette esim kylpyläreissulle porukalla.

Saavat isä-poika-aikaa, mutta sun ei tarvis tuntea että et olisi tervetullut.

Vierailija
19/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tossa miehen äitipuoli sopan keittänyt. Törkeää käytöstä ap:ta kohtaan. Ei nyt äitipuolenkaan kuulu ajatella että koko maailma menee uusiksi hänen napansa ympärillä tanssien!

Vierailija
20/34 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ap sen keittänyt, kun on alkanut lapsellisesti kiukutella, että ei mee enää sinne kylään, kun sinne on tullut äitipuoli.

Ap on vieras ja jos vieras ei ole osannut käyttäytyä, niin silloin talon elämän kohtelee kylmästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän