Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rainbow roskapussit - haiseeko teilläkin?

Vierailija
07.11.2020 |

Keittiön jäteastiani ja roskapussi haisee nykyään jatkuvasti. Joudun pesemään astiaa jokaisen roskapussin välillä + etikkaa ja tuuletusta. Roskapussia joudun välillä hajun takia viemään puolityhjänä.
Aloin miettiä, onko noiden pussien valmistuksessa jotain muutettu > voiko hajun syntyminen johtua pusseista?
Oon nimittäin joskus huomannut että tietyt kaupan hedelmäosaston pussit alkavat haisemaan roskiksessa.
Onko muilla kokemusta tästä?

Luin tekstini, ja tiedän kuulostavani hieman hölmöltä, joten kerrottakoon heti: ei, en trollaa ja ei, en ole palstan tuleva roskapussihullu :D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista ap

Vierailija
2/9 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan ainakin haisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkan ainakin haisee.

Hyvä tietää, koska oon aikonut alkaa kokeilemaan eri merkkejä. ap

Vierailija
4/9 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, rainbowin roskapussit on musta jo pitkään haissut tosi oudolle, siirryin pirkkaan, jotka ei haisseet miltään. Nyt uudet pirkan roskapussit on jotenkin ohuempaa materiaalia ja haisee, ei onneksi niin pahalle kuin rainbow. Olen itse päätellyt, että haju johtuu kierrätysmuovin käytöstä, siellä paljon hajustettuja pakkauksia ja kai se valmistuprosessikin jotenkin erilainen, en sitten tiedä onko oikeasti se syy.

Vierailija
5/9 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, rainbowin roskapussit on musta jo pitkään haissut tosi oudolle, siirryin pirkkaan, jotka ei haisseet miltään. Nyt uudet pirkan roskapussit on jotenkin ohuempaa materiaalia ja haisee, ei onneksi niin pahalle kuin rainbow. Olen itse päätellyt, että haju johtuu kierrätysmuovin käytöstä, siellä paljon hajustettuja pakkauksia ja kai se valmistuprosessikin jotenkin erilainen, en sitten tiedä onko oikeasti se syy.

Ok, kiitos! Täytyy alkaa testailemaan kaikki merkit läpi. Lidlin oon kokeillut, eivät haisseet, mutta en tykännyt kun pussit olivat helposti reikintyviä. Jos en hajutonta löydä, niin pitäis ehkä sortua käyttämään noita lidlin pusseja kaksi päällekkäin. ap

Vierailija
6/9 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se uusiomuovi, enkä yhtään ihmettele. Taloyhtiömme muovikeräysastiasta olen poiminut moottoriöljypurkkeja(sekajäte) autonlasinpesuainepurkkeja(edelleen sekajäte) , ei varmana ole huuhdeltu niitä shampoopullojakaan tai pyykinpesupurkkeja millään jäämät ihan varma, (huuhdeltuina, kuivia, ohje) pvc muoviletkuja (edelleen sekajäte joka poltetaan)

Joten jos joku tuotteen sanotaan olevan tehty kierrätysmuovista, mietin pitkään mihin aion käyttää sen.

Ruokatarvikkeiden säilytykseen en ainakaan.

Vierailija
7/9 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi valmistuksen aikana jämät lähtevän kierrätyspurkeista. Asia erikseen jos niissä litroittain on öljyä tai muita aineita.

Vierailija
8/9 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se uusiomuovi, enkä yhtään ihmettele. Taloyhtiömme muovikeräysastiasta olen poiminut moottoriöljypurkkeja(sekajäte) autonlasinpesuainepurkkeja(edelleen sekajäte) , ei varmana ole huuhdeltu niitä shampoopullojakaan tai pyykinpesupurkkeja millään jäämät ihan varma, (huuhdeltuina, kuivia, ohje) pvc muoviletkuja (edelleen sekajäte joka poltetaan)

Joten jos joku tuotteen sanotaan olevan tehty kierrätysmuovista, mietin pitkään mihin aion käyttää sen.

Ahaa, kiitos! Oon ymmärtänyt että muovijätteet lajitellaan ja pestään ennenkuin siitä tehdään kierrätysmuovia. ap

Vierailija
9/9 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, kiitos! Oon ymmärtänyt että muovijätteet lajitellaan ja pestään ennenkuin siitä tehdään kierrätysmuovia. ap

Kyllä ne erotellaan ja vesipestään mutta ei öljy lähde irti vedellä eikä muutkaan kemikaalit välttämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan