Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidin 2,5-vuotiaalle tänään pottailusta semmoisen huutosaarnan, että...

Vierailija
27.02.2014 |

... johan alkoi pissi lirahtaa oikeaan osoitteeseen eli pottaan ja pyttyyn!

Ei ole suostunut tekemään pottaan yhtään mitään sen jälkeen, kun vähän yli 1,5-vuotiaana teki pari kertaa omaksi yllätyksekseen kakan pottaan istutettuani häntä siinä. Taisi olla niin iso yllätys ja järkytys, että päätti pitäytyä tutussa ja turvallisessa vaipassa sen jälkeen. Välillä on istutettu potalla ja välillä on itse käynyt siellä huvikseen istumassa. Ei ole kuitenkaan tehnyt sinne mitään, vaikka on tiennyt pitkään, mitä varten se on.

Tänään lähes vuoden totaalikieltäytymisen jälkeen teki lopulta parit pissit pottaan ja yhdet pyttyyn ja ihan oma-aloitteisesti sen jälkeen, kun olin kovistellut häntä siitä, että minä en ole ostanut housuvaippoja sitä varten, että hän tekee niihin jatkossakin kakan ja pissin, vaan siksi, että ne on vahingon varalta ja potalle olisi silti tarkoitus mennä ja ihan itse. Jos osaa mennä vaippa päällä tietoisesti nurkan taakse piiloon kakalle, niin osaa varmasti mennä ja tähdätä kakan pottaankin. Housuvaippojen tuhlaamisesta kimpaantuneena päätin pitää hänelle harkkahousutreenit.

Parit pissit pottaan ja yhdet pyttyyn muutaman tunnin sisällä on aika helvetin hyvä saavutus, kun ei ole tehnyt aiemmin yksiäkään pissejä pottaan. Taisi saarna mennä perille ainakin hetkellisesti. Kyllä minä tiedän, että hän osaa, jos haluaa. Viitsisipä ja uskaltaisi tehdä vielä kakankin. Tänään ei joko kakattanut ollenkaan tai panttasi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se lähtee, en ymmärrä minäkään miksi noin isot lapset kusee ja paskoo housuunsa.

Meillä homma onnistunut jo 1½ vuotiailta. Yövaippaa toki pidetty pidempään. Yöpissoista en ole mitään maininnut ja on loppunut yöpissailu ennen kolmea ikävuotta.

Vierailija
2/8 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, toivottavasti et muutaman päivän päästä hämmästele miten sen lapsen saa ylipäätään kakkaamaan enää ollenkaan... Sit se kakkaaminen sattuu ja jos vahingossa tekeekin sen potalla, voit olla aika varma, ettei tee ihan heti toista kertaa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin vakavaa ole. Tsemppiä ja odota että lapsi on valmis ITSE vaipattomuuteen.

Meillä poika meni vaipoissa 2v 2kk päiväkotiin eikä ryhmäpaineessakaan suostunut tekemään pottaan.

Vapaalla ollessamme keskellä talvea, otin vain vaipat pois 2v 7kk ikäiseltä ja parissa päivässä oli päiväkuiva. Viikon päästä itse ilmoitti, ettei ota yöksikään vaippoja.

Vierailija
4/8 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutosaarnaamalla potalle opetetuilla voi tulla pidätysongelmia myöhemmin. Häpeän ja pelon liittäminen pissa/kakka-asioihin ei välttämättä ole hyvä asia.

Vierailija
5/8 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövaippa on meilläkin ollut joskus ihan kuiva aamulla. Tänäkin aamuna vaikutti siltä. Lapsi teki tänään aamulla herättyään pissin pottaan, kun laitoin istumaan siihen valmistellessani aamupalaa. Tuli sitten tyytyväisenä sanomaan, että pissi tuli. :) Yritän ottaa tuon potattamisen nyt itsekin vakavammin. Joskus tuolle lapselle täytyy sanoa asiat tiukasti, kun muuten ei ota tosissaan. Harmittaa itseäkin, kun olisi kiva, jos viesti menisi perille ystävällisesti. No nyt osa paineista helpotti, kun päästiin vähän eteenpäin. Katsotaan nyt miten pitkälle tänä päivänä jaksetaan harkkahousuja kämpän matot enimmäkseen rullalla ja moppi ja rätit valmiusasennossa. :D

Vierailija
6/8 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 = ap

Vierailija
7/8 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiennyt, että tällainenkin ongelma on olemassa. Hyvin mielenkiintoista mutta myös ällöttävää.

Vierailija
8/8 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutosaarnaamista 2-vuotiaalle :( 

Miksi ihmeessä >:(

Mistäs teillä seuraavaksi huutosaarnataan?

Pukemisesta?

Ruokailusta?

Nukkumisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan