Ärsyttävä vatsakipu =(
Minulla oli muutama vuosi sitten sama juttu, eli vatsaan sattuu alhaalta, oikealla. Välillä kipu on jatkuva, välillä tulee kramppeina.
Isomman tarpeen vääntäminen sattuu vatsaan....
Kävin silloin lääkärissä ja ultrattiin munasarjat, mitään ei löytynyt eikä lääkäri keksinyt mitä muuta olisi tutkinut. Kävin vielä yksityisellä missä tekivät raskaustestin ja varmistivat että kyseessä ei ollut kohdunulkoinen raskaus.
Vaivat hävisi kun tulin raskaaksi, ja on pysynytkin poissa, mutta nyt on siis alkanut taas.
Ärsyttävää kun ei edes jaksaisi mennä uudestaan lääkäriin saman vaivan takia, kun ei ennenkään keksitty mikä voisi olla...
Onko täällä muita vatsavaivaisia? Onko teille selvinnyt mikä on ongelman aiheuttaja?
(Umppari on poistettu, ja sp-taudit poissuljettu)
Kommentit (3)
Hmm... olen syönyt samalla tavalla koko ajan... mutta voihan se olla että jostain syystä olen ollut oireeton ja nyt on kroppa taas ärtynyt syömisistäni
Mä olen syönyt koko ikäni paljon ruisleipää. Kesti luvattoman kauan selvittää mistä ne järjettömät vatsakivut johtuivat, kun ne eivät tulleet pitkään aikaan joka kerta ruisleivän syömisen jälkeen ja muutenkin aikaa meni useita tunteja ennen kuin oireita tuli.
Vatsaan sattui välillä niin etten voinut edes hengittää kunnolla. Sellaista pistävää kipua, joka laittoi menemään kippuraan ja tuskanhien päälle. Ravasin myös vessassa usein, vaikka useinkaan ei ollut aihetta.
Eli olet voinut allergisoitua jollekin ja se oireilee noin. Tai sitten kyseessä on ihan joku eri juttu. Kunhan vain kerroin omista kokemuksistani.
Ruokavalio. Mulla ruisleipä sai vaikka ja mitä oireita aikaiseksi. Söin sitä paljon ja sitten tilanne meni siihen, että jo yhdestä ruisleivästä oireilin pahasti. Nykyään olen pitänyt taukoa ja voin syödä muutamankin joskus ilman oireita.