Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia pelkopolilla?

Vierailija
26.02.2014 |

Haluan sektion. En aio synnyttää alakautta. Kannattaako yrittää asiallisesti keskustella mahdollisista ongelmista, omista uskomuksista, peloista ja vaihtoehdoista vai heittäytyä täysin hysteeriseksi, vetää itkupotkuraivarit ja yksinkertaisesti kieltäytyä alatiesynnytyksestä? Onko kenelläkään kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIköhän asiallisen rauhallisella mutta jämäkällä asenteella pääse parhaimpaan tulokseen. Kuuntelet mitä kertovat, annat omat vasta-argumenttisi ja pysyt lujana. itkupotkuraivarilla tuskin sua pidetään erityisen harkitsevana ja asiaa miettineenä kypsänä aikuisena

Vierailija
2/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella, vaikka et mieltäsi aikoisi muuttaakaan. Sinulla on kuitenkin oikeus sektioon jos niin haluat mutta päätös siitä tehdään vasta aivan loppuraskaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksella: huolellinen valmistautuminen on a ja o. Sinulle esitetään "faktoja" alatiesynnytyksen puolesta ja sektion haitoista. Sinun tehtävänäsi on esittää vasta-argumentit. Niitä et keksi heti tai ainakaan muista kun sinulle lauletaan seireenin laulua alatiesynnytyksen ihanuudesta. Niinpä ne kannattaa kirjoittaa kaikki ylös ja ottaa muistiinpanot mukaan.

Itselläni oli aikoinaan 16-sivuinen perusteluasiakirja mukana. Lääkärillä oli listattu vain 3 sivua ranskalaisilla viivoilla. Voitin :-)

Vierailija
4/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyt vaan siitä alatiesynnytyksestä. Ei siinä mitään teatteria tarvita. Sinua ei pakoteta alatiesynnytykseen. Itse sanoin, että pelkään, että lapsi vammautuu synnytyksessä. 

Vierailija
5/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä perehtynyt aiheeseen huolellisesti ja kirjoittanut ylös faktoja. Pelkään vain jääväni alakynteen väitellessäni asiasta asiantuntijan kanssa. Minulla kun ei ole kokemusta kuin yhdestä sektiosta.

-ap

Vierailija
6/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta vain yhdestä sektiosta?? Kun itse olin pelkopolilla ekaa kertaa, minulla oli kokemusta nollasta sektiosta.

Vierailija
7/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei varsinaisesti ole synnytyspelkoa, mutta en vaan halua synnyttää alateitse. Kannattaako pelkopolilla siis valehdella että synnytys pelottaa vai voiko sektion saada ihan vaan siksi kun haluan niin?

Vierailija
8/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kannattaa olla ihan oma itsensä ja esittää ne omat asiat ja tunteet, jotka tulee pintaan. Kyllä siellä on varmasti ihan kaikenlaista nähty ja kuultu.

Mulla on itsellä hyvä pelkopolikokemus, tosin mä en halua sektiota. Se oli kirjattuna jo siihen lähetteeseen, joten kätilö tietää lähtökohdat,

Vierailija
9/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:37"]

Mulla ei varsinaisesti ole synnytyspelkoa, mutta en vaan halua synnyttää alateitse. Kannattaako pelkopolilla siis valehdella että synnytys pelottaa vai voiko sektion saada ihan vaan siksi kun haluan niin?

[/quote]

Hyvä kysymys. Joudut valehtelemaan pelosta, koska sektioon tarvitset diagnoosin ja jos fyysistä syytä ei ole, jää ainoaksi mahdollisuudeksi synnytyspelkodiagnoosi.

Vierailija
10/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele.

Vierailija
11/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisuus ja jämäkkyys on avainsanat. Mies tai joku muu läheinen, joka puoltaa päätöstäsi, kannattaa ottaa mukaan. Yksin menevää vähätellään helpommin. Kerro myös jo heti ekalla kerralla, että olet päätöksesi tehnyt.

Vierailija
12/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:37"]

[/quote]

Hyvä kysymys. Joudut valehtelemaan pelosta, koska sektioon tarvitset diagnoosin ja jos fyysistä syytä ei ole, jää ainoaksi mahdollisuudeksi synnytyspelkodiagnoosi.

[/quote]

Hyvä tietää. En siis vielä ole edes raskaana, mutta ajatuskin alatiesynnytyksestä saa unohtamaan lapsihaaveet samantien.

Vierailija
13/13 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sektiopäätös tehdään, on tärkeää, että samalla kirjataan papereihin päätös myös siitä, että sektio tehdään myös siinä tapauksessa (päivystyksellisesti), jos synnytys käynnistyy ennen sovittua sektioaikaa. Itse jouduin käymään tästä suurimman taistelun. Muistakaa ottaa tämä huomioon, koska kaikissa sairaaloissa ei automaattisesti näin toimita eikä ole lainkaan harvinaista, että synnytys käynnistyy yli viikko ennen laskettua aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän