Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmilla miehillä on huono itsetunto

Vierailija
07.11.2020 |

Oletteko huomanneet saman? Esim. mun 60-vuotiaalla isällä on todella huono itsetunto. Esittää olevansa kovempi kuin muut eikä esim. suostu pitämään maskia, koska se on "nössöjen hysteerikkojen hommaa" ja häneen ei korona tartu. Vähättelee myös naisen (minun) elämän vaikeutta ja naisten palkkoja. On sanonut ihan suoraan että miehet ovat vahvempia kuin naiset. Luulen että tämä kumpuaa sodista. Isäni isä oli veteraani.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa miehillä on ihan iästä riippumatta keskimäärin huonompi itsetunto kuin naisilla. Vieläkin sodat näkyvät siinä miten pikkupoikia kasvatetaan: aseleikkeihin, itsekkyyteen ja itkemättömyyteen. Kaikenlainen luovuus ja toisten huomioon ottaminen on homomaista.

Naiset ei aseleikkeja lapsilla suosi. Kyllä se on ihan miesten hommaa. Kukaan nainen ei ole sanonut, että haluua, että poikansa räiskii pyssyillä ympäriinsä jo lapsena, mutta miehistä se on hienoa.

Miesten on turha syyttää naisia huonosti kasvatetuistsa lapsista, koska kasvatusvastuu kuuluu yhtä paljon isälle. Vai onko sekin sotien perua, että miehet luistaa lasten hoidosta/kasvatuksesta ja sitten itketään vauvapalstalla, että naiset kasvattaa lapset/pojat väärin.

Ottakaa miehet vastuu itsellenne lasten kasvatuksessa älkääkä valittako.

Kyllä mä olen törmännyt moniin naisiin (ja miehiin), joille on ollut jonkinlainen ongelma, kun skippasin pyssyleikit. Vastaavasti olen törmännyt moniin naisiin (ja miehiin), jotka ovat arvostaneet valintaani tai pitäneet sitä vähintäänkin neutraalina. Taitaa olla ennemmin älykkyys- kuin sukupuolikysymys.

ohis

Ai jaa. Minä teen työtä (tehnyt jo montakymmentä vuotta) lasten ja perheiden parissa. En vielä koskaan ole törmännyt äitiin joka on onnellinen siitä, että poika haluaa leikkiä pyssyleikkejä. Yleensä edes leikkiaseet ei ole naisten mieleen. 

Itsekin ajattelin aikoinaan, etten anna poikani leikkiä aseleikkejä. Ärsytti kun kaupassa joku pikkupoika osoitteli aseella  ja oli ampuvinaan.

Mutta mies osteli pojalle jos jonkin näköistä asetta leikkeihin. 

Vierailija
22/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset eivät juuri koskaan puhu suomalaisista miehistä positiivisesti. Oletteko huomanneet saman? Näitä samanlaisia miehiä vähätteleviä ja halveksuvia ketjuja on tämäkin palsta väärällään.

Jaa. Minusta tässä ei haukuta miehiä vaan pohditaan suomalaista miehiä lokeroivaa ilmapiiriä ihan yleisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa miehillä on ihan iästä riippumatta keskimäärin huonompi itsetunto kuin naisilla. Vieläkin sodat näkyvät siinä miten pikkupoikia kasvatetaan: aseleikkeihin, itsekkyyteen ja itkemättömyyteen. Kaikenlainen luovuus ja toisten huomioon ottaminen on homomaista.

LOL, kerropa missä päin maailmaa pojat eivät leiki aseleikkejä?

Millainen pässinpää pitää olla jos kuvittelee, että jos n. 700 000 vuotta mies on saalistanut ruokaa keihäillä, kepeillä, kivillä, tuliaseilla niin nyt kun joku 50 vuotta osassa maailmaa mennyt niin ettei enää tarvitse niin se häviää perimästämme sormien napsautuksella? Luetaanko tuollainen ihminen ihan täysivaltaiseksi kansalaiseksi? 

Katsotaan 100 000 vuoden päästä. Voi jo aseleikit olla haihtuneet. JOS elämä jatkuu helppona, mikä sekään ei tällä hetkellä näytä kyllä kovin todennäköiseltä. 

Vierailija
24/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei aseleikkeja lapsilla suosi. Kyllä se on ihan miesten hommaa. Kukaan nainen ei ole sanonut, että haluua, että poikansa räiskii pyssyillä ympäriinsä jo lapsena, mutta miehistä se on hienoa.

Miesten on turha syyttää naisia huonosti kasvatetuistsa lapsista, koska kasvatusvastuu kuuluu yhtä paljon isälle. Vai onko sekin sotien perua, että miehet luistaa lasten hoidosta/kasvatuksesta ja sitten itketään vauvapalstalla, että naiset kasvattaa lapset/pojat väärin.

Ottakaa miehet vastuu itsellenne lasten kasvatuksessa älkääkä valittako.

Kyllä mä olen törmännyt moniin naisiin (ja miehiin), joille on ollut jonkinlainen ongelma, kun skippasin pyssyleikit. Vastaavasti olen törmännyt moniin naisiin (ja miehiin), jotka ovat arvostaneet valintaani tai pitäneet sitä vähintäänkin neutraalina. Taitaa olla ennemmin älykkyys- kuin sukupuolikysymys.

ohis

Ai jaa. Minä teen työtä (tehnyt jo montakymmentä vuotta) lasten ja perheiden parissa. En vielä koskaan ole törmännyt äitiin joka on onnellinen siitä, että poika haluaa leikkiä pyssyleikkejä. Yleensä edes leikkiaseet ei ole naisten mieleen. 

Itsekin ajattelin aikoinaan, etten anna poikani leikkiä aseleikkejä. Ärsytti kun kaupassa joku pikkupoika osoitteli aseella  ja oli ampuvinaan.

Mutta mies osteli pojalle jos jonkin näköistä asetta leikkeihin. 

No ainakin omalla kohdalla äidille oli paljon kovempi paikka, kun sotaleikit eivät napanneet. En kyllä usko, että äitini tästä olisi kenellekään avautunut, joten siinä mielessä ymmärrän saamasi vaikutelman.

Vierailija
25/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näillä on tunnekylmä isä taustalla. Ja tunnekylmyyttä on siirretty pojille sukupolvelta toiselle. Tätä näkee vielä nykyään päiväkodeissa. Naiset osaavat mukautua paremmin.

Tai ei isää ollenkaan ja miehen malli saadaan mediasta.

Vierailija
26/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen pässinpää pitää olla jos kuvittelee, että jos n. 700 000 vuotta mies on saalistanut ruokaa keihäillä, kepeillä, kivillä, tuliaseilla niin nyt kun joku 50 vuotta osassa maailmaa mennyt niin ettei enää tarvitse niin se häviää perimästämme sormien napsautuksella? Luetaanko tuollainen ihminen ihan täysivaltaiseksi kansalaiseksi? 

Katsotaan 100 000 vuoden päästä. Voi jo aseleikit olla haihtuneet. JOS elämä jatkuu helppona, mikä sekään ei tällä hetkellä näytä kyllä kovin todennäköiseltä. 

Tämä.

Lisäksi minua kiinnostaa missä tunnetussa kulttuurissa miesten itkemistä pidetään hyvänä ja kannustettavana asiana. Tai edes sosiaalisesti hyväksyttävänä. Nainen ahdistuu ja menee hämmilleen jos mies itkee - eiköhän se jo kerro jotakin siitä onko näin tarkoitettu. 

Vierailija
27/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset eivät juuri koskaan puhu suomalaisista miehistä positiivisesti. Oletteko huomanneet saman? Näitä samanlaisia miehiä vähätteleviä ja halveksuvia ketjuja on tämäkin palsta väärällään.

Jaa. Minusta tässä ei haukuta miehiä vaan pohditaan suomalaista miehiä lokeroivaa ilmapiiriä ihan yleisesti.

Seli seli ja maalitolppien siirtelyä. Aina ja joka ikinen kerta.

En edes käyttänyt sanaa "haukkua", vaan kirjoitin, että puhutaan lähes aina negatiivisesti miehistä. Niin kuin vaikkapa nyt, kun väitetään heillä olevan huono itsetunto.

Vierailija
28/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 67-vuotias isäni ajattelee aivan päin vastoin.

Vierailija
29/29 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Lisäksi minua kiinnostaa missä tunnetussa kulttuurissa miesten itkemistä pidetään hyvänä ja kannustettavana asiana. Tai edes sosiaalisesti hyväksyttävänä. Nainen ahdistuu ja menee hämmilleen jos mies itkee - eiköhän se jo kerro jotakin siitä onko näin tarkoitettu. 

Kuinka paljon sellaisia ihmisiä tunnet, jotka eivät mene lainkaan hämilleen siitä, jos joku muu osoittaa käytöksellään sen, että hänellä on paha olo?