Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei lastenohjaajat!

Vierailija
26.02.2014 |

Hei!

Eli te joilla on lapsi- ja perhetyön perustutkinto ja olette siten lastenohjaajia. Niin oletteko kokeneet jonkinlaista vähättelyä tai jopa niin, että et ole pätevä tekemään töitä päiväkodeissa? Itse olen keskustellut lähihoitajien kanssa kyseisestä tutkinnosta ja ovat ihan mikäs se on? Ja olen myös huomannut, että keskustelupalstoilla tykätään vertailla lähihoitajan ja lastenohjaajan tutkintojen sisältöä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin tällä paikkakunnalla, jolla valmistun 2 viikon päästä kyseiseen ammattiin tiedetään kyseisestä tutkinnosta ja arvostetaan päiväkodeissa enemmän/ yhtä paljon kuin lähihoitajia. Kuitenkin koko 3 vuotta keskitytty vain lapsiin ja varhaiskasvatukseen toisin kuin lähihoitajat. Lisäksi meidän vuosikurssille järjestettiin myös mini lop- kurssi eli lääkintäkurssi, jolla opetellaan pistämään.

Vierailija
2/2 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Lastenohjaajan tutkinto on monille melko vieras juttu, mutta siinähän sinulla on esim. työhaastattelussa oiva tilaisuus kertoa tutkinnon sisällöstä. Valmistuin itse muutama vuosi sitten lastenohjaajaksi ja hain vakituista työpaikkaa pääkaupunkiseudulta. Esimies ei ollut ennen kuullut lastenohjaajatutkinnosta, mutta haastattelun aikana kerroin mitä se pitää sisällään ja vakituinen työpaikka päiväkodista lastenhoitaja-nimikkeellä irtosi:). Joten niin lähihoitajat kuin lastenohjaajat ovat kumpikin päteviä esim. päiväkodin lastenhoitajaksi. Ei muuta kuin reippaasti vaan näyttämään osaamistasi ja ammattitaitoasi:)!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla